پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با انتقاد از تصویب شیوه نامه جدید اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان ، هشدار داد: متاسفانه مرجع تصویب با فراتر رفتن از حدود اختیارات و صلاحیت خویش، به حیطه قانونگذاری وارد شده و اقدام به جرم انگاری و تعیین مجازات و تعیین صلاحیت کرده است.

شعار سال: انتقاد انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از تصویب شیوه نامه جدید اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان: موج جدیدی از نادیده انگاری و تضییع حقوق دانشجویان رقم خورده است

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه با تصویب شتابزده شیوه نامه جدید اجرائی آئین نامه انضباطی دانشجویان موج جدیدی از نادیده انگاری و تضییع حقوق دانشجویان رقم خورده است.
شیوه نامه پیشین، به اندازه کافی، به جهت نادیده گرفتن حقوق دانشجو در فرآیند رسیدگی انضباطی و عدم توجه شورای‌های بدوی و تجدیدنظر به رعایت آن مورد انتقاد بود.

متاسفانه در شیوه نامه اجرائی جدید که در تاریخ یکم آذر ۱۴۰۱ با امضای وزاری «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» جهت اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ گردیده، برای دانشجو، در حد یک متهم عادی هم که از حقوق و تشریفات مندرج در قانون اساسی و قانون آئین دادرسی کیفری برخوردار است، حقوقی قائل نشده است.

همچنین، با آن که شیوه نامه اجرائی باید جنبه شکلی داشته باشد متاسفانه مرجع تصویب با فراتر رفتن از حدود اختیارات و صلاحیت خویش، به حیطه قانونگذاری وارد شده و اقدام به جرم انگاری و تعیین مجازات و تعیین صلاحیت کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۷۰۳۰۸۴، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین