شعار سال: محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوالش از وزیر علوم و تحقیقات در خصوص اصلاح فرآیند تجدیدنظر بر اجرای شیوههای کنونی و عدم حمایت از آموزشهای علمی و کاربردی، گفت: رابطه آموزش علمی و تکمیلی از هم گسیخته است در حالی که کشورهای دیگر تجارب موفقی دارند که با فرهنگ سازی رشتههای فرعی را در کنار رشتههای اصلی آموزش میدهند و افراد شاغل در رشتههای فنی دانش خود را براساس علاقه شخصی در رشتههای شخصی پی جویی کردند.
نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: آموزش علمی و تکمیلی مورد رضایت وزارت علوم انطباقی با نیاز کشور و شرایط اقتصادی ندارد از سوی دیگر محدودیتهایی برای مراکز آموزشی فنی و مهارت آموزی و آموزش علمی و کاربردی ایجاد میکند که لازم است تقویت، رعایت استاندارد و رسمیت دادن به آموزش کاربردی لحاظ شود که متاسفانه چنین نیست.
وی گفت: همانطور که وزیر در سخنان خود گفت در واحدهای علمی کاربردی نسبت عضویت هیات علمی به دانشجو یک به هزار و هفتصد است که این بدترین شرایط است و در بهترین شرایط یک به ۳۰۰ را دیده ایم در حالی که در سایر دانشگاهها شاهد نسبت یک به ۲۰ و یا یک به ۱۵ بوده ایم، یک علت این نسبت به دورانی برمی گردد که در آموزش و پرورش حق التدریسیها تبدیل عضویت شدند، اما وزارت علوم در موارد مشابه اقدامی نکرد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۱۸۱۶۴، www.ilna.ir