پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
صبح امروز در پرواز تهران به خرم آباد اتفاقی نادر افتاده و خلبان برای داشتن پروازی ایمن اقدام به پیاده کردن دو مسافر کرده است. سوال اینجاست که چگونه با توجه به هشدار‌های هواشناسی موجود اقدام به فروش بلیت پرواز می‌کنند و از سوی دیگر آیا نمی‌توانستند به جای خارج کردن دو مسافر بار سایر مسافران را خالی کرده و با پرواز دیگری به دست شان برسانند.

شعار سال: صبح امروز قرار بود پروازی در ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه فرودگاه مهرآباد را به مقصد خرم آباد ترک کند که این پرواز حدود دو ساعت تأخیر داشت.یکی از مسافران این پرواز در تماس با خبرنگار حوادث مهر اعلام کرد: پس از ورود به سالن فرودگاه متوجه شدم که به تعدادی از مسافران کارت پرواز داده نشد. پس از نشستن داخل هواپیما مشخص شد حدود ۱۶ صندلی داخل هواپیما خالی از مسافر است که همین امر تعجب ما را بیشتر کرد که اگر صندلی خالی وجود داشته است چرا به برخی از مسافران کارت پرواز داده نشد.

این فرد گفت: پس از دو ساعت معطلی در داخل هواپیما و گلایه از بابت تأخیر پیش آمده مهمانداران اعلام کردند که به گفته خلبان وزن هواپیما سنگین‌تر از حد مجاز است.

ایران‌ایر ۲ مسافر پرواز تهران - خرم‌آباد را بخاطر سنگین‌شدن هواپیما پیاده کرد!
وی ادامه داد: مهمانداران مدعی شدند وزن هواپیما ۱۵۰ کیلوگرم بیشتر از وزنی است که پرواز بتواند در ایمنی کامل و در شرایط آب و هوایی خرم آباد بر زمین بنشیند. مهمانداران از مسافرین درخواست کردند تا دو نفر به طور داوطلبانه از هواپیما خارج شوند تا پرواز بتواند با وزن مناسب انجام شده و بدون هیچ مشکلی در فرودگاه خرم آباد بر زمین بنشیند.من که قصد انجام یک مسافرت کاری داشتم به همراه فرد دیگری از پرواز پیاده شدیم و پس از آن پرواز انجام شده و هواپیما فرودگاه مهرآباد را ترک کرد.

وی ادامه داد: سوال من از مسئولان این است که چگونه با توجه به هشدار‌های هواشناسی موجود اقدام به فروش بلیت پرواز می‌کنند و از سوی دیگر آیا نمی‌توانستند به جای خارج کردن دو مسافر بار سایر مسافران را خالی کرده و با پرواز دیگری به دست شان برسانند. سوال دیگر این است که چرا با توجه به شرایط آب و هوایی موجود از هواپیما‌های کوچک در این مسیر استفاده می‌شود که افزایش وزن ۱۵۰ کیلو گرمی برای مسافران ایجاد مشکل کند.

توضیحات روابط عمومی ایران ایر: 

حسام قربانعلی مدیر روابط عمومی ایران‌ایر اظهار کرد، بر اساس محاسباتی که عملیات پرواز با توجه به شرایط و پیش‌بینی‌های جوی ارائه می‌دهد، وزنی را به واحد بازرگانی برای واحد فروش بلیت می‌دهد که بر همان اساس بلیت‌فروشی می‌شود و مسافران برای پرواز به فرودگاه مراجعه می‌کنند. با وجود این ما محدودیتی در هواپیمای ATR داریم که صرفا در زمان انجام پرواز اتفاق می‌افتد، زیرا با توجه به شرایط جوی که در فرودگاه مقصد حاکم است، محدودیت جدی‌تری برای هواپیمای ای‌تی‌آر اعمال می‌شود.
در روز حادثه ما در فرودگاه خرم‌آباد، ما برای نشستن به باد مخالف نیاز داشتیم که باتوجه به زمان پیش‌بینی برای رسیدن به فرودگاه مقصد، این باد موافق بوده و ما در چارچوب‌های ایمنی مجبور هستیم برای اینکه هواپیما پرواز ایمنی داشته باشد، مقداری از وزن هواپیما کم کنیم. این موضوع اصلا قابل پیش‌بینی نبوده و ما در زمان پرواز با توجه به آخرین گزارش هواشناسی که از فرودگاه مقصد دریافت می‌کنیم،‌ با این محدودیت عملیاتی روبه‌رو می‌شویم.
موضوع دیگری که در فرودگاه خرم‌آباد شرایط را حادتر می‌کند، وضعیت جغرافیایی منطقه است که به‌دلیل کوهستانی بودن، اگر باند و جهت مخالفی را هم برای باند انتخاب کنیم، برای اینکه شرایط ایمنی از کوه‌های اطراف فرودگاه فراهم شود، محدودیت‌های دیگری وجود دارد. در این پرواز هم نهایتا با بررسی و سنجش شرایط جغرافیایی و جوی حاکم، این تصمیم برای ایمنی بیشتر مسافر گرفته شد که دو مسافر پیاده شوند و ۲۹ مسافر باقی‌مانده با این پرواز به مقصد رسیدند.

وی با ابراز عذرخواهی از مسافران، بیان کرد: موضوعات این‌چنینی و نارضایتی مسافر، موجب ناراحتی ما را فراهم می‌کند. ما در چارچوب قوانین و منشور حقوق مسافر از طرف سازمان هواپیمایی کشوری، خدمت‌گزار مسافران هستیم و حقوق از دست‌رفته‌شان را در چارچوب قوانین دنبال می‌کنیم و احقاق حق آن دو مسافر هم صورت خواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۵۶۸۰۳۵۰، www.mehrnews.com / سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: پیاده کردن دو مسافر از پرواز تهران خرم آباد ، علت پیاده کردن مسافران در پرواز تهران خرم آباد ، پرواز امروز تهران خرم آباد ، کارت پرواز مسافران تهران خرم آباد ، ندادن کارت پرواز مسافران تهران خرم آباد ، سنگین شدن وزن هواپیما بعلت تعداد مسافران ، پیاده کردن مسافران از پرواز تهران خرم آباد برای ایمنی پرواز ، فروش بلیت هواپیما با توجه به هشدارهای هواشناسی ، بجای پیاده کردن مسافران هواپیما باید بار مسافران را تخلیه می کردند ، مدیریت سازمان هواپیمایی با چه کسی است؟ ، چرا از هواپیماهای کوچک در مسیر تهران خرم آباد استفاده می شود؟ ، علت اعلام اضافه وزن در پرواز خرم آباد ، توضیحات ایران ایر درباره رویداد پرواز خرم آباد تهران ، توضیحات روابط عمومی ایران ایر درباره پیاده کردن دو مسافر ، تعریف از ای تی ار در زمان خرید و گلایه از شرایط خاص آن در حال حاضر ، شرایط فرودگاه خرم آباد ، ملاحظات فرودگاه خرم آباد ، حسام قربانعلی مدیر روابط عمومی ایران‌ایر
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین