پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مختار کرمی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که دوشنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای ارتقاء سطح امنیتی مردم در تعطیلات نوروزی طرح جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر در استان اجرایی شد که ۳۸۵ نفر در شهرستان قزوین و ۲۶۶ نفر در سایر شهرستانها جمع آوری و در کمپ ها نگهداری شدند.
شعارسال: وی افزود: این افراد تعداد ۱۱۱ نفر در شهرستان البرز، ۹۸ نفر در آبیک، ۳۶ نفر در تاکستان، ۱۷ نفر در بویین زهرا و ۴ نفر در آوج بودند که اجرای طرح موجب کاهش قابل توجه جرایم در نوروز امسال شد.

کرمی تصریح کرد: حدود ۵۰۴ نفر از خرده فروشان مواد مخدر هم در اجرای طرح دستگیر شدند وبا جمع آوری ۲۰۵ معتاد توانستیم پس از آموزش و ارائه خدمات مورد نیاز درمانی و بهداشتی تعداد ۳۸ نفر را به میان خانواده هایشان بازگردانیم و ۱۱۶ نفر نیز در کمپ ها نگهداری شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر ۶۷ معتاد در سه کمپ استان نگهداری می شوند که یک کمپ ویژه بانوان است که تعداد ۴۸ نفر مدت شش ماه در این مراکز اقامت کردند.

وی یادآورشد: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان آموزش معتادان بهبود یافته را با مهارتهای فنی آشنا خواهیم کرد تا بستری برای ایجاد اشتغال آنها ایجاد شود و در این راستا ۱۰ نفر نیز برای اشتغال معرفی شدند تا با مساعدت شهرداری در جایی بکار گرفته شوند.

کرمی تصریح کرد: تعداد ۱۶ نفر در دو کمپ برای کارهای خدماتی مشغول کار شدند و بزودی مرکز آموزش مهارتی ویژه معتادان با کمک سازمان فنی و حرفه ای در قزوین راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم زمینه بازگشت سریعتر این گروه آسیب پذیر به جامعه را با افزایش مهارت های فنی فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: ۱۰ نفر برای تامین شغل به شهرداری قزوین و ۱۲ نفر به یکی از کمپ ها معرفی شدند که تعدادی از آنها فعالیت خود را آغاز کرده اند اما ازشهرداری انتظار بیشتری داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۶۸ معتاد در کمپ ها نگهداری می شوند و ۲۵ نفر نیز تحت مراقبت بعد از خروج هستند که توسط خدمات مراکز درمانی کنترل می شوند.

وی تصریح کرد: هر کارآفرین که برای معتادان شغل ایجاد کند برای هر شغل ۱۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت خواهد کرد که در این راستا ۴ کارآفرین به موسسات کارآفرینی معرفی شده اند تا در این زمینه فعالیت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری 24، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395، کدخبر: 590273، www.khabar-24.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین