پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
از زمان آغاز کار دولت تدبیر و امید وعده بهبود شرایط اقتصادی کشور با رفع تحریم ها و گره خوردن آن به نتیجه مذاکرات به مردم داده شد که با گذشت چند سال نه تنها این وعده محقق نشده بلکه موج نارضایتی مردم را درپی داشته است.
شعارسال: با وجود آنکه دولت تمام تلاش خود را می کند که رکود اقتصادی، تورم و کاهش نقدینگی مردم را به تحریم ها و اکنون نیز به دوران پساتحریم گره بزند اما واکنش‌های مردمی و آنچه که در کوچه و خیابان به گوش می‌خورد حکایت از این دارد که دولت برای جلب رضایت مردم در مورد مسایل اقتصادی کار دشواری در پیش دارد.

مردمی که ماه ها به انتظار رفع تحریم ها و برطرف شدن تحریم ها به انتظار نشسته اند این روزها دوران انتظار پساتحریم را می کشند مردمی که می گویند با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته ایم چرا دولت به شعار رفع تحریم و کنترل گرانی به میدان آمد در حال حاضر با گذشت دو سال و نیم برای اقتصاد کشور کاری نمی کند

دولت روحانی با شعار کاهش تورم و گرانی و با کاهش تحریم ها مردم را به انتظار نشانده است و با وجود رکود اقتصادی در چند ماه گذشته مردم شهرستان تاکستان از وضعیت موجود گلایه مند هستند.شرایط اقتصادی کشور نه تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیزشده است و موجی از نارضایتی را دربین مردمی که در این روزها روزگار خود را به سختی می گذرانند تحمیل کرده است.

برای بررسی دقیق تر این موضوع در جمع شهروندان تاکستانی حضور پیدا کردیم و نظر آنها در خصوص وضعیت اقتصادی کشور در دوران پساتحریم پرس و جو کردیم.

رحمانی فرهنگی بازنشسته تاکستانی به عصبانیت پاسخ می دهد: من سوالی از تیم اقتصادی دولت دارم چرا دولت در شرایط کنونی فکری برای بازار نمی‌کند؟ آیا اصلا قرار نیست کاری بکند؟ چرا برای یک بار هم شده خودشان را به جای مردم نمی گذارند تا درک کنند روز گار قشر کم در آمد چگونه می گذرد.

وضعیت الان مردم تاکستان دارد واقعا نابسامان است در هیچ سالی کشاورزان تا این حد سختی نبودند دولت حمایت نمیکند محصول کشاورز بازار برای فروش ندارد مردمی که چند ماه تلاش می کند و چشم ختنواده به محصول این باغات است درآمد دیگری ندارندو همه مردم از دولت حمایت می خواهد جوانانی که بیکار شده اند،جوانانی که فارغ التحصیل شده اند و شغل ندارند اینها درد جامعه ماست.

طاهرخانی کشاورز سالخورده تاکستانی می گوید باید حوصله کنیم و دعا کنیم تیم اقتصادی آقای روحانی کارش به نتیجه برسد به امید خدا بعد از توافق هسته اتفاقات خوبی در اقتصاد ایران خواهد افتاد و آمریکا دیگر آن چهره سابق خود را ندارد و الان متوجه شده ایران کشوری ضعیفی مثل عراق و افغانستان نیست که خواسته های خودش را تحمیل کند.

وی ادامه داد ایران در حال حاضر به برکت خون شهدا اقتدار دارد و با انجام رزمایش سپاه دشمن متوجه قدرت ایران شد،در توافق هسته ای هم آمریکا می دادند وقتی نظارت فعالیت هسته ای را می خواهد باید تحریم ها بردارد و برخی عرصه های اقتصادی ایران که نیاز به واردات دارد انجام شود.

این شهروند بازنشسته گفت:در حال حاضر فعالان اقتصادی کشور دست نگه داشتنه اند و کسی ریسک نمی کند یعنی باید منتظر بمانیم و چند ماه آینده نتیجه تحریم ها ببینیم.

طاهرخانی کسبه تاکستانی نیز طی گفتکو با خبرنگار تاک پرس با گلایه از وضعیت بد و نگران کننده اقتصادی دولت تدبیر گفت: من به عنوان کسبه واقعا رکود اقتصادی و راکد شدن بازار و هم چنین کم شدن نقدینگی مردم و کاهش قدرتت خرید آنها هستم.

این کسبه تاکستانی ادامه داد: من کسی بودم که شخصا در دوران انتخابات برای آقای روحانی ستاد انتخاباتی زدم و واحد3طبقه تجاری خودم را در اختیار این کاندید گذاشتم از جیب خودم هزینه کردم و تمام تلاش خودم را برای موفقیت این دولت در انتخابات کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ گونه حمایتی از این دولت نشده ام.

ظاهرخانی ادامه داد:بنده به عنوان کسی که امیدوار به رونق اقتصاد کشور و شهرم بودم الان ناامید از این دولت هستم که البته افرادی هستند که اجازه نمی دهند آمار درست به رئیس جمهور برسد و وی از مشکللات مردم مطلع شود.

طاهرخانی گفت: متاسفانه دولت تدبیر و امید هیچ کاری نه تنها برای شهرستان تاکستان انجام نداده است بلکه برای استان هم کاری انجام نشده،تنها کاری که دولت آقای روحانی در استان انجام داد دادن پست های مختلف به براداران قاسمی بود.

طاهرخانی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت اقتصادی کشوری از مرز هشدار گذشته است بیان کرد: در حال حاضر چندین کارخانه و کارگاه تولیدی در این شهرستان تعطیل شده است و جوانان بسیاری که نان آور خانواده هستند بیکار شده اند چه کسانی پاسخگوی خانواده این ملت است.

رحمانی فروشنده کیف و کفش تاکستانی از وضعیت نابسامان بازار می گوید در دوسال گذشته فروشندگان با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و موقعیت خوبی ندارند مغاردارانی که با درآمد کم خود فقط اجاره مغازه می دهند و معیشت خانواده خود را به سختی می گذرانند

رحمانی این کسبه تات زبان می گوید: بخدا من شرمنده همسرم و فرزندانم هستم دوسالی هست که آنها را یک تفریح نبرده م و درآمد کم باعث ناراحتی در زندگی مشترک شد،و احساس خجالت می کنم.

رحمانی می گوید این روزها خرید کلی از بازار و تامین اجناس مغازه یک ریسک بزرگه چون مردم قدرت خرید ندارند. در پایان لازم به ذکر است تمامی شهروندان خواستار رسیدگی هر چه سریع تر دولت به وضع نا بسامان اقتصادی شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری رهانیوز، تاریخ انتشار: 4 آبان 1394، کدخبر: 512251، www.rahanew.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
چرا مردم ندهند؟ سال هاست این مردم دارند اثرات سو مدیریت مدیران نالائق را بردوش میکشندو هیچکس به فکر آن ها نیست و همه به فکر پرکردن جیب خویش میباشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین