پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
فناپ‌تک موفق به دریافت لوح تقدیر امین‌الضرب به عنوان آغازگر صنعت چهارم در کشور شد. این لوح بخشی از جوایزی است که هر ساله توسط اتاق بازرگانی تهران به کارآفرینان و پیشکسوتان برجسته بخش‌خصوصی کشور اهدا می شود. اولین دوره جشنواره امین الضرب در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد. شرکت فناپ‌تک در هفتمین دوره اهدای جوایز امین‌الضربِ اتاق بازرگانی مفتخر به کسب مقام اول کشور به عنوان آغازگر صنعت چهارم گردید که یکی از ارزشمندترین جوایز اهدایی به صنعت گران و کارآفرینان بزرگ کشور توسط بخش خصوصی می‌باشد. شرکت فناپ‌تک به عنوان اولین شرکت دریافت کننده جایزه آغازگر صنعت چهارم در کشور مسئولیت سنگینی در آینده تولید کشور بر عهده خواهد داشت.

شعار سال : در روز دوشنبه هفته گذشته ، هفتمین دوره جشنواره « امین الضرب » با حضور نخبگان،صاحب نظران و کارآفرینان برتر کشور در تالار وحدت ، همزمان با بزرگداشت ۱۳۹ سالگی تأسیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. 

فناپ‌تک آغازگر صنعت چهارم در جشنواره امین‌الضرب

در ایران مراسم به دو تن از کارآفرینان باسابقه کشور تندیس امین‌الضرب اعطا شد و از چهره های فعال صنعتی نیز با اعطای لوح و نشان امین‌الضرب تقدیر به عمل آمد. جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب امسال تلاش کرد ضمن توجه به موضوع کارآفرینی و تکریم آن، به ترویج گفتمان اقتصادی در جامعه نیز توجه ویژه داشته‌باشد.

فناپ‌تک آغازگر صنعت چهارم در جشنواره امین‌الضرب

دبیرخانه جشنواره در توضیح انتخاب رسالت ترویج گفتمان اقتصادی توضیح داد که به منظور کمک به توسعه اقتصاد ملی و ایجاد بسترهای کارآفرینی یکی از مهمترین موضوعات روز اقتصاد ایران توجه به ترویج و توسعه گفتمان اقتصادی است. بنابراین جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب هم تلاش می‌کند در جهت ترویج گفتمان اقتصادی، گام‌های موثری بردارد.

فناپ‌تک آغازگر صنعت چهارم در جشنواره امین‌الضرب

اولین دوره جایزه تعالی صنعت چهار در هفتمین جشنواره امین الضرب
محمدعلی‌منش، دبیر جایزه ملی تعالی صنعت چهار، در توضیحاتی به آغاز اعطای جایزه ملی تعالی صنعت چهار در کشور طی امسال اشاره کرد و به گفته وی، مدرسه کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران (تکاپو) با الهام از مدل‌های بین‌المللی و بومی‌سازی آن، اقدام به طراحی این جایزه کرده است. وی با بیان اینکه طی امسال و در مراسم هفتمین دوره جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب، این جایزه با عنوان آغازگران صنعت نسل چهارم به منتخبان اهدا می‌شود.وی توضیح داد که از سال ۲۰۱۴، مدل‌های تعالی بر مبنای صنعت چهارم در کشورهای مختلف طراحی شده و طی آن میزان بلوغ سازمان‌ها در عرصه صنعت چهار ، سنجیده می‌شود.

به گفته علی‌منش، در نخستین دوره اعطای جایزه ملی تعالی صنعت چهار، ۲۷ شرکت مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت شرکت فناپ‌تک و شرکت طب‌پلاستیک شایسته تجلیل شناخته شدند و حیدر مغنی مدیرعامل فناپ‌تک و سعید ترکمان بنیانگذار طب‌پلاستیک با حضور روی سن، لوح تقدیر دریافت کردند. مدیرعامل شرکت فناپ‌تک در هفتمین دوره اهدای جوایز امین‌الضربِ اتاق بازرگانی بیان داشت که شرکت فناپ‌تک به عنوان اولین شرکت دریافت کننده جایزه آغازگر صنعت چهارم در کشور مسئولیت سنگینی در آینده تولید کشور بر عهده خواهد داشت.

فناپ‌تک آغازگر صنعت چهارم در جشنواره امین‌الضرب

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر: 

امین الضرب لقبی است که در دوران پادشاهی قدیم، به اشخاص بانفوذی تعلق می‌گرفت که امین پادشاهان و سلاطین در ضرب سکه بودند. در هر دوره‌ای شخصی که مسئول ضرب سکه رایج کشور می‌شده را امین دارالضرب (به اختصار امین الضرب) می‌گفتند، اما امروز وقتی گفته‌می‌شود «امین الضرب» منظور یک نفر است: «حاج محمدحسین خان مهدوی امین الضرب» کارآفرین موفق ایرانی، نماد تجارت مدرن در ایران و مؤسس اتاق بازرگانی تهران که امین الضرب دربار مظفری بود.

فناپ‌تک آغازگر صنعت چهارم در جشنواره امین‌الضرب

محمدحسین امین‌الضرب (۱۲۵۱ تهران – ۲۵ آذر ۱۳۱۱ تهران) ملقب به امین الضرب زمامداری مظفرالدین شاه، سرمایه‌دار ایرانی در دوره قاجار و پهلوی، بانی صنعت برق در ایران ، نماینده مجلس شورای ملی، اولین دستگاه تولید برق را از روسیه خرید و به این شکل، برق وارد ایران شد. به همین دلیل به او «پدر برق ایران» نیز لقب داده‌اند. وی از سال ۱۳۰۶ الی ۱۳۱۱ ریاست اتاق تجارت تهران را بر عهده داشت.

فناپ‌تک آغازگر صنعت چهارم در جشنواره امین‌الضرب

در سال ۱۳۳۸ قمری به همراه عده‌ای از تجار هیأت اتحاد تجار را تشکیل داد و ریاست آن را بر عهده گرفت، پس از کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ به دستور سیدضیاء دستگیر شد و به زندان افتاد. پس از سقوط سید ضیا از زندان آزاد و در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورا و مجلس مؤسسان به نمایندگی برگزیده شد.

امین الضرب ، صاحب نخستین کارخانه برق تهران بود و به همین دلیل به امین الضرب «پدر برق ایران» لقب داده‌اند. همچنین برای نخستین‌بار تلاش کرد کارخانه ذوب‌آهن را به ایران آورد. او تاجری مشروطه‌خواه و تجددطلب بود و مهم‌ترین یادگار او تلاش برای توسعه تجارت بخش خصوصی است. او در اواخر عمر به بیماری قند مبتلا شد و برای معالجه به پاریس رفت، پس از چندی به تهران بازگشت و در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۳۱۱ دار فانی را وداع گفت.
باغ ضرابخانه تهران که اکنون در حوالی خیابان پاسداران است و بیشتر به عنوان سه‌راه ضرابخانه می‌شناسیم، از میراث این خانواده است که هم‌اکنون به بانک مرکزی تعلق دارد. همچنین ماندگارترین یادگار او، تأسیس اتاق تجارت تهران است که در حال حاضر با عنوان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شاخته می‌شود

اتاق بازرگانی هر ساله مراسمی تحت عنوان نشان امین الضرب برگزار می‌کند که اولین جشنواره امین الضرب در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و در این سال اولین نشان امین الضرب توسط اتاق بازرگانی به کارآفرینان برجسته کشور اهدا گردید.

فناپ‌تک آغازگر صنعت چهارم در جشنواره امین‌الضرب

تندیس امین الضرب از چهار بال تشکیل گردیده که از بال پرندگان الهام گرفته شده و در واقع به صورت نمادین به چهار بخش اصلی اتاق یعنی صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی اشاره دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: فناپ تک در جشنواره امین الضرب ، برگزیدگان هفتمین جشنواره امین الضرب ، برگزاری هفتمین جشنواره امین الضرب در تالار وحدت ، بزرگداشت ۱۳۹ سالگی تأسیس اتاق بازرگانی تهران ، جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب ، ترویج گفتمان اقتصادی در جامعه ، شعار هفتمین جشنواره امین الضرب در کشور ، محمدعلی‌منش دبیر جایزه ملی تعالی صنعت چهار ، صنعت چهار در جشنواره امین الضرب ، صنعت چهار چیست ، تقدیر شدگان صنعت چهار در جشنواره امین الضرب ، مدرسه کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران ، انتخاب فناپ تک بعنوان شرکت قابل تجلیل در جشنواره هفتم امین الضرب ، تجلیل از فناپ تک پاسارگاد در هفتیمن جشنواره امین الضرب ، حیدر مغنی مدیرعامل فناپ‌تک ، امین الضرب یا امین پادشاهان در ضرب سکه ، امین دارالضرب ، حاج محمدحسین خان مهدوی امین الضرب ، امین الضرب دربار مظفری ، امین الضرب پدر برق ایران ، امین الضرب رئیس اتاق تجارت تهران ، هیأت اتحاد تجار ، نشان امین الضرب ، برگزیدن شدن فناپ تک پاسارگاد ، فناپ تک بانک پاسارگاد ، تفسیر شکل تندیس امین الضرب
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین