پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی در نشست هم انديشي فرصت ها و چالش هاي شركت هاي هواپيمايي و فرودگاه ها از شکایت رسمی ایران علیه امریکا به ایکائو خبر داد و گفت زمینگیری ۱۰ فروند هواپیمای برجام (ATR) سند رسمی شکایت ما برای مغایرت رفتار آمریکا با روح قوانین ایکائو( سازمان جهانی هوانوردی) است. لازم به توضیح است که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال به کرات درخواست اقامه دعوی حقوقی در حوزه های پیامدی تحریم های آمریکایی بر زندگی شهروندان را از دستگاه های مختلف، من جمله سازمان هواپیمایی کشوری نموده بود.

شعار سال : «محمد محمدی بخش» امروز (چهارشنبه 19 بهمن ماه 1401) در حاشیه نشست هم انديشي فرصت ها و چالش هاي شركت هاي هواپيمايي و فرودگاه ها و جلسه مشترک با ایرلاین‌ها بیان داشت که راهكارهاي ايجاد توازن بين ايمني و اقتصاد عمليات هوانوردي جهت رسيدن به رشد پايدار و همچنين راهكارهاي افزايش بهره وري و تسهيلات فرودگاهي وكاهش زمان تاخير در عمليات فرودگاهي مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدی بخش در خصوص راهکار ایران برای پایان زمینگیری هواپیما‌های برجامی، گفت، در ممیزی اخیر ایکائو از ایران این موضوع را (زمینگیری ۱۰ فروند هواپیمای ای. تی. آر) به عنوان سند رسمی شکایت از آمریکا اعلام کردیم. 

شکایت ایران علیه آمریکا به دلیل زمینگیری هواپیماهای برجامی

با توجه به تحریم ها ضروری است که به فکر روش هایی برای هافزایش هم افزایی ها باشیم. وی خطاب به شرکت‌های هواپیمایی گفت، هر کس این پیام را درک کند باید خود را روزآمد کند. تنهایی هم انجام نمی‌شود. صنعت باید همدل و هماهنگ شود.

شکایت ایران علیه آمریکا به دلیل زمینگیری هواپیماهای برجامی

وقتی دیده‌بان حقوق بشر به ایران مراجعه کردند نیز در جلسه مشترک، تحریم آمریکا را اعلام کردیم. اکنون علیه امریکا شکایت رسمی کردیم که ادامه این رفتار‌ها با روح قوانین ایکایو مغایرت دارد و به طور مستقیم ایمنی هوانوردی را تهدید می‌کند.

شکایت ایران علیه آمریکا به دلیل زمینگیری هواپیماهای برجامی

در حالی که ایکایو می‌گوید باید دانش هوانوردی بدون تبعیض گسترش یابد، اما آمریکا حتی از ارسال نشریات هوانوردی هم به ایران خودداری می‌کند. آن‌ها به ما هواپیمای برجامی فروختند، اما نشریات و قطعات آن را نداند، در این شرایط باید ایمنی را حفظ کنیم و صنعت را سرپا نگه داریم و به مردم سرویس دهیم. معاون وزیر راه وشهرساری گفت، اگر اجازه پرواز به هواپیما‌های برجامی را نمی‌دهیم و شاهد زمنیگیری ۱۰ فروند هواپیما هستیم بخاطر «ایمنی» است و امیدواریم بتوانیم با تامین قطعه، هواپیما‌ها را سرخط برگردانیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا نوروز ۱۴۰۲ هواپیما‌های برجامی سرخط بازمی‌گردند، گفت: امکان بازگرداندن تعداد قابل توجهی از هواپیما‌ها تا ماه آینده وجود ندارد، اما نهضت تعمیر قطعات را ادامه می‌دهیم.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: ۱۷۵ هواپیما را اکنون سرخط آورده‌ایم و تلاش داریم از طریق واردات ناوگان، تعداد هواپیما‌های سرخط را افزایش دهیم. تا رسیدن به عدد ۵۵۰ فروند هواپیما، کسری ناوگان داریم و برای جبران آن از سه استراتژی استفاده می‌کنیم.

شکایت ایران علیه آمریکا به دلیل زمینگیری هواپیماهای برجامی

رییس سازمان هواپیمایی درباره اینکه هواپیما‌های وارداتی، دست دوم است و عمر خود را کرده، گفت: اگر چک‌های دوره‌ای انجام شود امکان پرواز ایمن وجود دارد. کارخانه هواپیماسازی به ما هواپیما نمی‌فروشد و ما در این شرایط مجبور هستیم بر اساس دستورالعمل خود هواپیمای کارکرده وارد کنیم. ایرلاین اصلی ما (ایران ایر) طی سال‌های اخیر دچار چالش جدی بوده، اما عملیات اربعین، حج، نوروز و جام جهانی را در هیمن شرایط سخت انجام شد. پرواز‌های اروپایی هما هم در حال انجام است. محدودیت‌ها برای ما دغدغه است و باید به سرعت دغدغه تامین قطعه حل شود و بر همین اساس به ایکایو ارجاع دادیم و شکایت کردیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
توی دور همی جوگیر شده و یه چیزی گفته دیگه. شما باور نکن. اگر هم به حرف حقیر باور ندارید، درخواست کنید که متن الریخ و شماهر نامه ارسالی به مرجع بین المللی را بدهند و با انها مکاتبه کنید.
بازرس اومده ایران و اینها توی بساط شام و نهار یک درد دلی کرده اند انهم بصورت شفاهی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین