پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین رونمایی از سامانه و شبکه بی‌سیم اختصاصی (POC) اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت: در آینده اعلام خواهیم کرد که اگرچه ساختار اورژانس بیمارستانی در همه دنیا وجود دارد، اما ایران یکی از کشور‌های پیشرو که پلتفرم اورژانس اجتماعی را با این ویژگی خاص دارد.

شعار سال: سامانه و شبکه بی‌سیم اختصاصی (POC) اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور فاز اول، استان تهران با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «حمید بهروزی» قائم مقام همراه اول، «محمدرضا حیدرهایی» سرپرست آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد.

قادری: اورژانس اجتماعی با ارتباط صوتی و تصویری خدمات حرفه‌ای خود را در بعد جغرافیایی ارائه می‌دهد

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: این جلسه در ساحت یک موضوع در امتداد تلاش‌های صورت‌گرفته در ۲ دهه اخیر فکر اورژانس اجتماعی به عنوان فرآیند نوینی برای پیگیری و به نتیجه رساندن موضوعات آسیب اجتماعی شکل گرفت و نمای جدید و بروزی در راستای هوشمندسازی سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از ارکان اساسی تحولی بتوانیم قدمی برداریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: امیدواریم یک مجموعه هوشمند و برخط را در سراسر کشور پوشش حداکثری کنیم و تجهیز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به بی‌سیم این نوید را می‌دهد که بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی و تخصصی از یک شبکه هوشمند اختصاصی بهره می‌برد و با ارتباط صوتی و تصویری خدمات حرفه‌ای خود را در بعد جغرافیایی ارائه دهد.

وی، یادآور شد: ما می‌توانیم تکمیل فرآیند را انجام دهیم و در آینده اعلام کنیم که اگرچه ساختار اورژانس بیمارستانی در همه دنیا وجود دارد، اما ایران یکی از کشور‌های پیشرو پلتفرم اورژانس اجتماعی را با این ویژگی خاص دارد؛ لذا راز موفقیت و استمرار پایداری یک برنامه این است که بروزرسانی شود. اکنون بهره‌وری سازمان و جایگاه ارتقاء بسیار برای ما مهم است.

حیدرهایی: تخصیص ردیف بودجه مستقل برای اورژانس اجتماعی برای اولین‌بار

«محمدرضا حیدرهایی» سرپرست آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور ضمن گرامیداشت چهل و چارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی به‌موقع و در دسترس اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی و رایگان، عنوان کرد: اورژانس اجتماعی در مراکز مداخله در بحران فردی خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی ارائه خدمت می‌کند.

سرپرست آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه ۳۶۹ مرکز مداخله در بحران فردی خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی) در سطح کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در این مراکز خدمات تخصصی به صورت سرپایی و در صورت نیاز زنان و دختران آسیب‌دیده موقت نگهداری و تیم تخصصی اعم از مددکار اجتماعی، روانشناس، روانپزشک و مشاور حقوقی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

به گفته این مقام مسئول، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به صورت شبانه‌روزی به افرادی که در معرض بحران و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند توسط مددکار اجتماعی و روانشناس خدمات تخصصی تلفنی ارائه می‌کند؛ لذا شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری و ... به خط ۱۲۳ گزارش دهند.

حیدر‌هایی به تجهیز ۲۹۷ دستگاه خودرو ون مناسب‌سازی‌شده و ۱۲۹ دستگاه خودرو سواری برای ارائه خدمات سیار اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: تیم تخصصی مستقر در این خودرو‌ها به صورت متناوب و موقت با استقرار در نقاط پرتراکم جمعیتی و آسیب‌زا با مراجعت به محل گزارش خدمات ارائه می‌کنند.

سرپرست آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور، ادامه داد: پایگاه خدمات اجتماعی نیز با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌ها و مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌خیز نسبت به توانمندسازی ساکنین این مناطق با روش مددکاری جامعه‌ای و خدمات اجتماع‌محور اقدام می‌کند.

وی تخصیص ردیف بودجه مستقل برای اورژانس اجتماعی برای اولین‌بار، افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات اورژانس اجتماعی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان و تجهیز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به بی‌سیم را از اقدامات و دستاورد‌های مهم در سال جاری برشمرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال تمام مراکز مداخله در بحران فردی خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی) را به بی‌سیم تجهیز شوند.

«حمید بهروزی» قائم مقام همراه اول در پایان، گفت: امیدواریم سرویس آواک بتواند در مواقع حساس و بحرانی نیاز‌های سازمان بهزیستی کشور را برآورده کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۲۸۸۳۹، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
حالا این بی سیم اختصاصی چه مشکلی رو حل می کنه.؟ مراکز مثبت زندگی در حال ورشکستگی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین