پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
فاطمه عباسی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی درباره مستقل شدن ردیف بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه کرد. عباسی افزود: به هرحال وقتی بودجه مستقل باشد، شفاف‌تر است و ما می‌توانیم پاسخگویی بهتری برای افراد دارای معلولیت داشته باشیم.

شعار سال: «فاطمه عباسی» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره ردیف بودجه قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت گفت: ردیف بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در لایحه پیشنهادی بودجه که از سوی دولت به مجلس ارسال شده بود به عنوان ردیف مستقل نیامده و به صورت کلی در بودجه سازمان بهزیستی دیده شده بود.

وی ادامه داد: ما به مجلس پیشنهاد داده‌ایم که این ردیف را به صورت مستقل اعلام کنند، البته هنوز لایحه در داخل مجلس در حال بررسی است و تا زمانی که به صورت کامل از مجلس به دولت بازنگردد، نمی‌توانیم اظهارنظر دقیقی در این خصوص داشته باشیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ما از سوی سازمان بهزیستی و همچنین انجمن‌های افراد دارای معلولیت با نمایندگان مجلس در این خصوص رایزنی داشته‌اند و ما امیدواریم این ردیف بودجه به صورت مستقل در بودجه تعریف شود. البته مستقل نبودن ردیف بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت دال بر نبودن بودجه نیست، چراکه بودجه‌ای برای معاونت توانبخشی در نظر گرفته شده است که این بودجه برای افراد دارای معلولیت هزینه می‌شود، اما به هرحال وقتی بودجه مستقل باشد، شفاف‌تر است و ما می‌توانیم پاسخگویی بهتری برای افراد دارای معلولیت داشته باشیم.

عباسی درباره اعلام اسامی مسئولانی که از امر مناسب‌سازی تخطی می‌کنند به سازمان بازرسی کشور گفت: در کارگروه قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت دستگاه‌هایی که به وظایف خود در زمینه مناسب‌سازی عمل نمی‌کنند یا به درصدی از وظایف خود عمل کرده بودند را مشخص کرده‌ایم حتی میزان درصد عملکرد این دستگاه‌ها نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص با وزرای این دستگاه‌ها انجام شده است و با معاونت اول ریاست‌جمهوری مکاتباتی در این خصوص داشته‌ایم و در جلسه‌ای که با حضور آقای مخبر برگزار می‌شود، ما این موارد را اعلام می‌کنیم و امیدواریم تا آن زمان دستگاه‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. اما اگر روال دستگاه‌ها برهمین روند باشد مجبور می‌شویم در آن جلسه که با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کشور انجام می‌شود، اعلام کنیم و به احتمال قوی عدم تمکین از قانون از سوی دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نکرده‌اند، اعلام خواهد شد.

معاون توانبخشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مشکلات افراد دارای معلولیت درخصوص تامین پوشینه‌ها و لوازم بهداشتی با توجه به تورم و گرانی گفت: کمک هزینه برای تامین وسایل بهداشتی و پوشینه‌ها به افراد دارای معلولیت پرداخت می‌شود، اما به دلیل اینکه تعداد افرادی که بسترگرا بوده و دارای معلولیت‌های شدید هستند، زیاد است و منابع ما نیز اندک. ما با مشکلاتی مواجه هستیم.

عباسی تصریح کرد: با وجود اینکه امسال مبلغی را که به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌کنیم، افزایش داده‌ایم، اما عملا نتوانسته‌ایم خلاء‌هایی که وجود دارد را پوشش دهیم. در این خصوص نیز رایزنی‌های متعددی انجام داده‌ایم تا بتوانیم از قسمت‌های مختلف مشارکت‌های مردمی یا بنیاد‌هایی که در این زمینه فعال هستند کمک دریافت کنیم و این کمبود را پوشش دهیم، اما با توجه به اینکه آمار افرادی که از این وسایل استفاده می‌کنند بالاست و این وسایل به صورت روزمره باید مورد استفاده افراد دارای معلولیت قرار بگیرد متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم نیاز واقعی افراد دارای معلولیتی را که نیازمند استفاده از این وسایل هستند را به طور کامل پوشش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که به طور متوسط چند درصد به دلیل تصادفات به جامعه معلولان کشور اضافه می‌شود، گفت: براساس اعلام پلیس راهور ۳۰۰ هزار تصادف به طور متوسط در سال اتفاق می‌افتد که منجر به جرح و معلولیت حدود ۵۰ هزار نفر به طور متوسط می‌شود، ممکن است همه این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار نگیرند، اما با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد و از کارافتادگی و سایر مسائل اکثر افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار گرفته‌اند، فرد مجبور می‌شوند برای دریافت خدمات از سازمان بهزیستی استفاده کنند و این بار مالی مضاعفی به سازمان در هرسال ایجاد می‌کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ما این مسئله را بار‌ها در جلسات برای پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از تصادفات اعلام کرده‌ایم و باید این موضوعات مد نظر قرار بگیرد، البته سازمان بهزیستی در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیست و صرفا موضوع پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از تصادفات را از دستگاه‌های مسئول مطالبه می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۳۲۵۵۹، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
خانم فاطمه عباسی لیاقت ریاست سازمان را دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین