پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
مدرسه سازی بعنوان یکی از حوزه های مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد ، از ابتدای فعالیت این بانک مطرح و مورد تاکید بوده است. اخیرا بر اساس توضیحات مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد و برخی دیگر از منابع نظیر سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مشخص می شود که بانک پاسارگاد قصد تمرکز ویژه بر نهضت مدرسه سازی در کشور در قالب طرح "دارالفنون" را داشته و مقرر شده که 40 باب مدرسه با همت بانک پاسارگاد در کشور ساخته شود. کلنگ دارالفنون استان اردبیل در روز جمعه 18 آذر با حضور وزیر آموزش و پرورش ، مدیرعامل بانک پاسارگاد و برخی از نمایندگان محترم مجلس، به زمین زده شد. در ششم مهرماه گذشته نیز، مدرسه دارالفنون منطقه مهر شهر دزفول افتتاح گردید.

شعار سال : سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور معتقد است که «مدرسه‌سازی»، عالی‌ترین جلوه مشارکت مردمی است، و «مدرسه‌سازان»، متعالی‌ترین جلوه‌گران در تحقق بهینه این مشارکت نیکوکارانه هستند.حمیدرضا خان محمدی با اشاره به رشد میزان مشارکت در امر مدرسه سازی با استقبال خیرین، گروه های جهادی، سازمان ها و نهادهای مختلف می گوید ، روند برنامه ریزی شده، نوید بخش توسعه و ارتقای هرچه بیشتر فضاهای آموزشی در اقصی نقاط کشور می باشد. در این میان بانک‌ها در مقایسه با سایر بنگاه‌های اقتصادی، نقش کلیدی در نهادینه‌سازی مسئولیت اجتماعی در جوامع دارند. بانک پاسارگاد که سابقه مشارکت در ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس به ویژه در مناطق محروم را دارد، با برنامه ریزی ساخت 40 مدرسه دارالفنون در کشور نقش و مسئولیت خود را در توسعه زیرساخت های آموزشی پر رنگ تر می کند.

از طرح مدرسه سازی

چرایی تداوم نهضت مدرسه سازی بانک پاسارگاد با نام دارالفنون:
“دارالفنون” نام مؤسسه‌ای است که در سال ۱۲۳۰ شمسی به ابتکار میرزا تقی‌خان امیرکبیر برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس شد و آن را نخستین دانشگاه تاریخ مدرن ایران می‌دانند. بانک پاسارگاد به‌منظور احیای این نام ارزشمند، هم‌راستا با مسئولیت‌های اجتماعی خود، 40 مدرسه در نقاط مختلف کشور به سبک مدارس دارالفنون در سه رشته با این نام بنا خواهد کرد. کلنگ دارالفنون استان اردبیل در روز جمعه 18 آذر با حضور وزیر آموزش و پرورش، به زمین زده شد و در تاریخ ششم مهرماه 1401، دارالفنون دزفول توسط مدیرعامل بانک پاسارگاد افتتاح گردید.

از طرح مدرسه سازی

چه خبر از مراسم کنلنگ زنی و افتتاحیه دارالفنون اردبیل : 

در مراسمی که روز جمعه ۱۸ آذر 1401 با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد، علی نیکزاد نائب رئیس محترم مجلس ، سید کاظم موسوی و صدیف بدری نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین، سید حامد عاملی استاندار اردبیل و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در استان اردبیل برگزار شد ، دو باب مدرسه‌ای ۱۵ کلاسه( 30 کلاس / دخترانه و پسرانه)  با فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با هزینه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی گردید.

از طرح مدرسه سازی

در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به آیه 24 سوره حج " وَهُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَهُدُوا إِلَى صِرَاطِ الْحَمِيدِ" سخنان خود را آغاز کرد و بیان داشت که اگر نیت خیر باشد خداوند خودش راهگشا است، بنده فرزند کارگری هستم و افتخار بنده این است که امانتدار عرق جبین آن کارگر شریف و پاسدار زحمات مادری باشم که فرزندانی را با چنگ و دندان تربیت کرده است .من فرزند آن کارگری هستم که همواره می‌گفت کت و شلوار خود را می‌فروشم تا تو درس بخوانی و امروز ما می‌گویم کت‌و‌شلوار خود را می‌فروشیم تا فرزندان این مملکت خوب درس بخوانند و این باید تبدیل به شرف ملی شود. آموزش و پرورش با بودجه دولتی نمی‌تواند غایت فرهنگی مورد نظر را تأمین کند و مردم باید مشارکت کنند.

از طرح مدرسه سازی

مجید قاسمی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راجع به موضوع پژوهش و علم که فرمودند "العلم سلطان"، بر تأثیر برنامه‌ریزی و استفاده درست از امکانات در تحقق این مهم تأکید کرد و ضمن تشریح فعالیت‌های بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت اجتماعی بیان داشت که، بانک پاسارگاد در بحث مسئولیت‌های اجتماعی شرایط خاصی را از ابتدا تعریف کرده است. بانک پاسارگاد، بانکی رضوی است و از ابتدا با این رویکرد شروع به فعالیت کرده است. ما از سال1398 که سیل در کشور اتفاق افتاد حدود 48 مدرسه را در مناطق مختلف و به‌خصوص مناطق سیل‌زده ساخته‌ایم و از سالی که مقام معظم رهبری "سال فرهنگ" را اعلام فرمودند، ساخت کتابخانه را آغاز کردیم و تاکنون 18 کتابخانه در نقاط مختلف کشور ساخته‌ایم.
وی در ادامه درخصوص احداث دو دبیرستان دارالفنون در اردبیل تشریح کردکه این مجتمع آموزشی با اسکلت فلزی در دو طبقه در فضایی حدود 10هزار مترمربع احداث می‌شود و علاوه بر 30 کلاس که پذیرای دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی است، شامل سالن ورزشی سرپوشیده، آمفی‌تئاتر، کتابخانه و یک سالن اجتماعات 350 متری، سایت کامپیوتر، کارگاه حرفه و فن، آزمایشگاه شیمی، زیست و فیزیک، سالن غذاخوری، بوفه، موتورخانه مرکزی، نمازخانه و سایر مجموعه‌ها خواهد بود. هزینه‌ای معادل 150میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده‌ که ان‌شالله تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تعداد بازدید : 16
چه خبر از دارالفنون دزفول :
آیین افتتاح مدرسه دارالفنون حاج قاسم سلیمانی شهر دزفول در روز چهارشنبه مورخ 6 مهر1401 با حضور دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و جمعی از مدیران این بانک، علی فرهمندپور فرماندار دزفول، سید احمد آوایی نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه شهرستان دزفول و جمعی از مقامات استانی و محلی برگزار شد.

این مدرسه 12 کلاسه، در زمینی به مساحت 3300 مترمربع در دو طبقه بنا شده و بدین‌ترتیب 1300 متر به فضای آموزشی شهرستان دزفول افزوده است. با افتتاح مدرسه دارالفنون توسط بانک پاسارگاد، بخش قابل توجهی از مشکلات دانش‌آموزان مقطع متوسطه و خانواده‌های آن‌ها در منطقه مهرشهر دزفول و بخش‌های حومه آن که برای ادامه تحصیل مجبور به طی مسافت زیادی بودند رفع شده و فضای آموزشی متناسب با مردم پرافتخار و غیور این منطقه در اختیار فرزندان عزیزمان قرار گرفته است.
 
از طرح مدرسه سازی
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: طرح مدرسه سازی دارالفنون توسط بانک پاسارگاد ، ساخت 40 مدرسه در قالب طرح مدرسه سازی دارالفنون بانک پاسارگاد ، نهضت مدرسه سازی توسط بانک پاسارگاد ، طرح مدرسه سازی دارالفنون بانک پاسارگاد ، کلنگ زنی طرح مدرسه سازی دارالفنون بانک پاسارگاد در اردبیل ، سرپرست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ، حمیدرضا خان محمدی ، مشارکت بانک ها در مدرسه سازی ، علل گرایش بانک ها به مدرسه سازی ، سوابق مدرسه سازی در بانک پاسارگاد ، سوابق ساخت تجهییز و تکمیل مدرسه در مناطق محروم توسط بانک پاسارگاد ، نخستین دانشگاه تاریخ مدرن ایران ، احیای نام دارالفنون توسط بانک پاسارگاد ، مساحت یک هکتاری مدرسه دارالفنون اردبیل ، هزینه 150 میلیارد تومانی ساخت مدرسه دارالفنون اردبیل ، مدرسه 15 کلاسه دارالفنون اردبیل ، کلنگ زنی دارالفنون اردبیل با حضور وزیر آمورش و پرورش علی نیکزاد و دکتر مجید قاسمی ، مشخصات فنی مدرسه دارالفنون اردبیل بانک پاسارگاد ، هزینه ساخت مدرسه دارالفنون اردبیل توسط بانک پاسارگاد ، بانک پاسارگاد بانکی رضوی ، دارالفنون های پاسارگاد در تراز مدارس استاندارد جدید ، افتتاح دارالفنون دزفول بانک پاسارگاد ، منطقه مهر شهر دزفول
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
1
یعنی واقعا با همین کیفیت نشون داده در عکس آخر مدرسه ساختن؟ دمتون گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
1
خد خیرشون بده ، هر بانکی بتونه 40 مدرسه بسازه ،حدود هزار مدرسه در کشور ساخته می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
0
خاطره مدیرعامل بانک پاسارگاد از فروش کت و شلوار پدر ، خاطره خیلی از دهه سی ها و دهه چهلی هاست. خدا پدر و مادرهای فداکار رو رحمت کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین