پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
سید حسین طارق معاون وزیر نفت پاکستان هشدار داد این کشور به دلیل عدم اجرای تعهد خود در مورد واردات گاز ایران( قرارداد شرکت دولتی گاز پاکستان و شرکت گاز ایران در سال 2009 ) با خطر جریمه ۱۸ میلیارد دلاری مواجه است.

شعارسال: پاکستان به دلیل عدم تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران ( ای پی) با خطر جریمه 18 میلیارد دلاری مواجه است. سید حسین طارق معاون وزیر نفت پاکستان در جلسه کمیته حساب‌های عمومی پارلمان این کشور با اشاره به عدم تامین منابع کافی برای احداث خط لوله واردات گاز ایران هشدار داد پاکستان در صورت عدم تکمیل به موقع این خط لوله، با جریمه سنگین مواجه خواهد شد. وی گفت 325 میلیارد روپیه برای این پروژه اختصاص داده شده اما تنها 2.8 میلیارد روپیه تاکنون تامین شده است. طارق همچنین با اشاره به موضوع احداث خط لوله واردات گاز از ترکمنستان ( تی پی) بر وجود نگرانی‌های امنیتی و ایمنی در این خصوص تاکید کرد. 

وی از نشست مقامات پاکستانی با آمریکایی‌ها برای معاف کردن پروژه واردات گاز ایران از تحریم‌ها خبر داد و گفت بر اساس تحریم‌های آمریکا واردات گاز از ایران ممنوع است و پاکستان نمی‌تواند از ایران گاز بخرد. اعضای کمیته حساب‌های عمومی پارلمان در مورد میزان جریمه احتمالی تحمیلی بر پاکستان در صورت عدم تکمیل به موقع خط لوله واردات گاز ایران بحث و بررسی کردند.

معاون وزیر نفت پاکستان گفت بر اساس موافقت‌نامه فی‌مابین، جریمه تحمیلی بر پاکستان می‌تواند 18 میلیارد دلار باشد. رئیس کمیته، وزارت خارجه پاکستان را مامور کرد با سفیر آمریکا تماس بگیرد و وخامت اوضاع در این زمینه را به اطلاع وی برساند. وی افزود به سفیر آمریکا در اسلام آباد گفته شده یا اجازه ساخت خط لوله واردات گاز از ایران را بدهید یا پول بدهید تا پاکستان مبلغ جریمه را به ایران بپردازد. 

بر اساس این گزارش شرکت دولتی گاز پاکستان و شرکت گاز ایران در سال 2009 توافقنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن پاکستان متعهد شد برای واردات گاز ایران خط لوله‌ای 800 کیلومتری را تا مرز ایران بسازد و ایران نیز قبول کرد خط لوله‌ای تا مرز پاکستان بسازد که این بخش را ساخته و آماده بهره‌برداری است اما پاکستان به تعهد خود عمل نکرده است.

پایگاه تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1401، کدخبر: 2861830،www.tasnimnews.com .

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین