پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۶۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
"معصومه نجفی پازوکی" معاون آموزش ابتدایی امروز در نشستی خبری بیان کرد: پیک نوروزی که در گذشته برای تعطیلات عید نوروز به دانش آموزان داده می‌شد، برای آن‌ها بار روانی داشت. هدف ما در یادگیری در نوروز ۱۴۰۲ از جنس یادگیری مستمر در طی تعطیلات است؟ ورای اینکه این خانم چه فهمی از آموزش مستمر دارد و منظومه فکری او، منظومه‌ای القایی است یا خردورزانه، باید گفت که احتمالا توانمندی‌های تعلیمی و تربیتی نسل‌های آینده، برای خیلی‌ها اهمیت چندانی ندارد که اجازه می‌دهند، هر سلیقه‌ای ورای میزان انطباق با استاندارد‌های لارم، جریان غالب برنامه ریزی آموزش و پرورش شود. منتظر دریافت توضیحات یا توجیهات معاونت آموزش ابتدایی هستیم.

شعار سال: "معصومه نجفی پازوکی" معاون آموزش ابتدایی امروز در نشستی خبری بیان کرد: پیک نوروزی که در گذشته برای تعطیلات عید نوروز به دانش آموزان داده می‌شد، برای آن‌ها بار روانی داشت. هدف ما در یادگیری در نوروز ۱۴۰۲ از جنس یادگیری مستمر در طی تعطیلات است.

او افزود: اسم طرح مربوط به عید نوروز را "مهمانی در مهمانی" گذاشتیم که ۵ اصطلاح پیرامون آن ساختیم؛ شروع این ایام مهمانی لاله هاست. لحظه تحویل سال میهمانی بهار است بعد، میهمانی خانواده و میهمانی خدا و مهمانی طبیعت را داریم.

نجفی گفت: در این طرح بستری برای شکل گیری فعالیت یادگیری هست و کمک می‌کند بچه‌ها در فضای تربیت شش ساحتی حرکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اضافه کرد: کانالی در شاد طراحی کردیم که ۹ میلیون دانش آموز در آن عضو هستند و یک کانال هم برای معاونت داریم که پیام‌های یادگیری را آنجا بارگذاری می‌کنیم که البته پیام هایش محدود است و اگر زیاد باشد دانش آموزان حوصله دیدن آن را نمی‌کنند و بیش از ۵ پیام در روز نمی‌گذاریم.

نجفی یادآور شد: هر روز اول پیام ورزش در کانال گذاشته می‌شود و معاونت تربیتی در این امر همکاری می‌کند و هر روز کلیپ ورزشی با نشاطی برای بچه‌ها بارگذاری می‌کنیم. کلیپ بعدی پیام‌های تربیتی است. این پیام‌ها ویژه و خاص است و در ۵ مهمانی که گفتم تعریف می‌شوند. پیام دیگری که هر روز بارگذاری می‌شود مربوط به سلامت است. در ماه مبارک رمضان پیام سلامت موضوعیت دارد و پیام‌هایی مانند تلاوت قرآن از دیگر پیام‌های کانال در این ایام خواهد بود.

او افزود: توجه دادن بچه‌ها به محیط زیست و صرفه جویی از دیگر پیام‌هایی است که در کانال می‌گذاریم. مهم است که روی این ایده‌ها مانور دهیم تا خروجی خوبی از آن بگیریم. شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی می‌توانند در اشاعه ابن موضوعات به ما کمک کنند.

نجفی با بیان اینکه طرح معمای‌های خانوادگی یکی دیگر از برنامه‌های عید است، گفت: بانک سوالات استعداد‌های درخشان را بررسی کرده ایم تا معما‌هایی با هدف مسئله یابی طراحی شود. ما دنبال مسیری پویا و خلاق برای دانش آموزان هستیم. در ۵ اصطلاح از دانش آموزان خواسته ایم بنا به علاقه شان موضوعات را انتخاب کنند. مثلا اگر دانش آموز طرح مهمانی لاله‌ها را انتخاب کرد، می‌تواند شهدا پژوهشی کند یا اگر مزار شهدا رفت عکس بگیرد یا زندگی‌نامه شهیدان را بررسی کند. این‌ها فقط پیشنهاد است و هر دانش آموزی به هر فضایی علاقه داشت همان را می‌تواند انتخاب کند.

معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: خواندن شاهنامه و شنیدن خاطرات بزرگتر‌ها هم از دیگر فعالیت‌ها در تعطیلات خانواده هاست. آنچه مهم است رخ دادن گفتمان تربیتی است. فعالیت دانش آموزان برای معلمش ارسال می‌شود و اگر اثر او ارزش گفتمانی داشت و کار خوبی بود، در کانال خودمان بارگذاری می‌کنیم. در این حالت تبادل تجربیات بین همسالان رخ می‌دهد.

او ادامه داد: معلمان شاید بگویند ما تعطیل هستیم، چرا باید در تعطیلات این کار را کنیم؟ این کار‌ها و بررسی کار دانش آموزان برای معلمان در ایام عید اختیاری است و اگر از بین همه معلمان کشور فقط ۱۰۰ معلم هم داوطلب کار در عید شوند و اشتراک گذاری مطالبی که مد نظر دارند را انجام دادند، اتفاقی که انتظارش را داریم برآورده می‌شود.

نجفی بیان کرد: در ایام عید نیمه شعبان نیز پویش نیایش فرشته‌ها را از شنبه هفته‌ای که گذشت شروع کردیم و دانش آموزان در ابتدای صبح جمع خوانی دعای فرج داشتند و تزئین مدرسه و برگزاری جشن و دل نوشته‌های بچه‌ها برای امام زمان هم گفتیم انجام شود و کارهایشان را می‌توانند بفرستند.

او در خصوص آزمون استخدام آموزگار ابتدایی بیان کرد: جلسات متعددی با اداره استخدامی برای چگونگی جذب معلم داشتیم تا بتوانیم ۲۸ هزار معلم ابتدایی استخدام کنیم و آزمونی در اردیبهشت برای این امر برگزار می‌شود.

نجفی افزود: جلسات متعددی برای تعیین منابع آزمون و رشته‌های مجاز برای شرکت در آزمون برگزار شد تا تصمیم بگیریم سهم آزمون و مصاحبه چقدر باشد، سبک مصاحبه داوطلبان چطور باشد، دوره اصول پداگوژی به چه شکل طراحی شود و... تا مصاحبه و جذب علمی‌تر باشد و خروجی آن ۲۸ هزار معلم با کیفیت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۳۸۰۶۷، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
0
0
چی به سر آموزش و پرورش آوردیم ما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین