پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۷۹۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
آلودگی آموزش و پرورش به سیاست زدگی، یکی از خطرناک ترین آسیب های قابل تصور به انقلاب اسلامی و حوزه تعلیم و تربیت است. حد اعلی توانمندی آموزش و پرورش باید در توسعه تفکر و تربیت اسلامی باشد. برادر عزیز، قصد تخریب و تقابل نداریم، اما اگر لازم باشد با شخص شما در خصوص فلسفه بسیج ، مختصات تفکر بسیجی، انطباق آرمان و ایده ال ها از بسیج با واقعیات ، حاضر به مناظره هستیم. مجددا مشفقانه درخواست می کنیم حتی از روی احساس و نیت خیر، به مباحثی که از حساسیتی بالا نظیر آموزش و پرورش برخوردارند، ورود نکنید. سربسته عرض شد.

شعارسال: استاندار بوشهر گفت: توزیع سرانه دانش‌آموزی در مناطق محروم به آموزش و پرورش واگذار می‌شود که در این حوزه باید عدالت رعایت شود.

آقای استاندار بوشهر، به کار تخصصی خودتان برسید برادر و آموزش و پرورش را سیاست زده نکنید

احمد محمدی‌زاده شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نقش مهم این دستگاه آموزشی و پرورشی در جامعه اظهار داشت: آموزش و پرورش آینده جامعه را رقم می‌زند و می‌تواند تفکر دینی و انقلابی در نسل‌های آینده نهادینه کند.

وی با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش استان بوشهر در اسکان میهمانان نوروزی در کلاس‌های مدارس خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش توجه به برنامه فرهنگی در نوار ساحلی است که باید این مهم ضمن آسیب‌شناسی برنامه‌های ایام نوروز امسال، برای نوروز آینده ضمن رفع نواقص و مشکلات، پایگاه‌های فرهنگی با مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در سواحل استان بوشهر تقویت شود و توسعه یابد.

استاندار بوشهر ظرفیت ۱۱ هزار معلم و ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در استان را برای اجرای طرح‌های فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تجربه موفق فعالیت‌های فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز در سواحل استان بوشهر مستند سازی و توسعه یابد.

محمدی‌زاده باتأکید بر توجه به حل مشکلات درمانی دانش‌آموزان نیازمند، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موظف کرد نسبت به حل مشکلات درمانی این دانش‌آموزان اقدام و نیاز آنان را برطرف کند و گزارش آن در شورای آموزش و پرورش ارائه شود.

وی تشکیل ستاد پشتیبانی آموزشی برای تحت پوشش قرار گرفتن سوادآموزان در نقاط مختلف شهر، روستا و مناطق عشایری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اقدامات انجام شده در زمینه رتبه‌بندی معلمان در شهرستان‌ها و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان بوشهر در مصاحبه مسئولان این حوزه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید همه معلمان بسیجی باشند گفت: نباید معلم غیر بسیجی در استان بوشهر وجود داشته باشد، معلمی موفق است که بسیجی باشد و با تفکر بسیجی به فعالیت‌های دانش‌آموزان توجه کند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: آموزش و پرورش با مشارکت سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر که معین فرهنگی این دستگاه آموزشی و تربیتی است، ساز و کاری باید فراهم شود که همه معلمان بسیجی باشند و عضو سازمان بسیج شوند.

وی ادامه داد: با مشارکت سپاه استان بوشهر باید شرایطی فراهم شوند که تمام ۱۱ هزار معلم آموزش و پرورش استان بوشهر عضو بسیج معلمان شوند و در برنامه‌های آموزشی، اردویی و رزمایش‌های سپاه شرکت کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سپاه پاسداران در شهر‌های مختلف دارای اردوگاه است خاطر نشان کرد: امسال برای تحقق عضویت معلمان در بسیج، آموزش و پرورش استان بوشهر باید روی این کار متمرکز کند تا ضعف‌های حوزه فرهنگی در این دستگاه به این صورت جبران شود.

محمدی‌زاده با اشاره به اعزام ۷ هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور تأکید کرد: همانگونه که دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند باید معلمان در اردوگاه‌های سپاه در برنامه‌های آموزشی فرهنگی شرکت کنند.

استاندار بوشهر با تأکید بر عضویت همه معلمان استان در بسیج گفت: برای کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش باید ساز و کار عضویت ۱۱ هزار معلم استان بوشهر در بسیج فراهم شوند و تحت پوشش آموزش‌های مختلف قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه معلمان باید تحت پوشش برنامه فرهنگی تربیتی سپاه استان بوشهر قرار بگیرند خاطر نشان کرد: برنامه این حوزه باید تدوین و عملیاتی شود و در این زمینه لازم است از ظرفیت‌های فراهم شده استفاده حداکثری شود.

استاندار بوشهر مبلغ پیشنهادی آموزش و پرورش استان بوشهر برای ترمیم نمره امتحان نهایی دانش‌آموزان را مورد تصویب قرار داد و بیان کرد: توزیع سرانه دانش‌آموزی در مناطق محروم به آموزش و پرورش واگذار می‌شود که در این حوزه باید عدالت رعایت شود.

محمدی‌زاده ساز و کار انتخاب معلم نمونه را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای حداکثر مشارکت معلمان در انتخاب معلم نمونه ساز و کار لازم در امتیازبندی آنان فراهم شود.

*برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته معلم در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با اشاره به اسکان ۱۷۵ هزار نفر از فرهنگیان و مسافران نوروزی در مدارس و کلاس‌های درس استان بوشهر خاطر نشان کرد: علاوه بر اسکان میهمان نوروزی، اقدامات فرهنگی با رویکرد تربیتی به ویژه در سواحل استان بوشهر اجرا شد.

علی موحدی برگزاری جشن گل‌ریزان با مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در منطقه شبانکاره را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: در این برنامه افزون بر ۸۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک شد و تلاش می‌شود جشن گل‌ریزان در سایر شهرستان‌ها و مناطق استان برای کمک به حل گرفتاری خانواده‌های نیازمند تشکیل شود.

وی از شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند خبر داد و بیان کرد: طرح شهید محمودوند با هدف تحقق عدالت آموزشی و با محوریت شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان و مناطق مختلف استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توجه به حل مشکل درمان دانش‌آموزان نیازمند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا اسامی دانش‌آموزان نیاز به درمان استخراج و در بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

موحدی از فعال شدن شورای پشتیبانی سوادآموزی در ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: لازم این شورا در همه شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش برای برنامه‌ریزی در تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد سواد تشکیل و فعال شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته معلم در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی تدوین شده که برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی و تجلیل از معلمان نمونه از آن جمله است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: دولت در اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان کار بسیار مهم و بزرگی که ۱۱ سال مغفول مانده بود انجام داد و بر اساس برنامه‌ریزی تا اردیبهشت ماه در کارگروه‌های تخصصی اصلاحات این طرح به پایان می‌رسد.

موحدی تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ۴۰ درصد امتحانات نهایی دانش‌آموزان در کنکور سراسری اثربخش است و در این راستا امکان ترمیم نمره وجود دارد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 31فروردین1402، کدخبر: 723289، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین