پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
يحيي عيدي بيرانوند شهردار خرم آباد نويد تبديل خرم آباد به يک باغشهر را به شهروندان خرم آبادي داد.

شعار سال: يحيي عيدي بيرانوند شهردار خرم آباد نويد تبديل خرم آباد به يک باغشهر را به شهروندان خرم آبادي داد و گفت: با تکميل پروژه هاي پارک شاپوري با 38 هکتار مساحت، بوستان آبشار طلايي با 44 هکتار، مجموعه گردشگري و فضاي سبز پشت بازار 44 هکتار، 62 هکتار فضاي سبز در پشته حسين اباد، پارک هاي فرهنگ ماسور، پارک کاسيت، پارک طبيعت، باغ پرندگان و دهها پارک ديگر که همگي يا تکميل شده اند يا به سرعت در حال آغاز يا تکميلند، همه و همه اينها خبر از ايجاد تحولي بي نظير در زيباسازي و فضاي سبز خرم آباد ميدهند و با افزايش سرانه فضاي سبز از 2/4 به 5/7 قطعا نوروز آينده خرم آباد زيباترين نوروز خود را تجربه خواهد کرد.

پروژه پهناورترين آبشارشهري ايران: يکي از پروژه هاي در حال اجراي شهرداري خرم آباد است که به گفته يحيي عيدي بيرانوند شهردار خرم آباد در صورت تکميل مي تواند عاملي عمده در جذب گردشگران داخلي و خارجي به سمت خرم آباد باشد. محل اجراي اين پروژه ضلع شمال غربي تپه شهداي کيو ودر نزديکي کوي جهاد گران خرم آباد است.

وي افزود: صخره هاي آبشار مذکور بصورت طبيعي مي باشند ولي خود آبشار آن در فصولي از سال که بارندگي وجود دارد طبيعي بوده و در باقي مواقع سال مصنوعي خواهد بود.

شهردار خرم آباد گفت: در پايين و دامنه صخره هاي اين آبشار دو برکه طراحي شده اند که به زودي عمليات ساخت آنها به پايان مي رسد.

وي اضافه کرد: برکه کوچکتر در ارتفاع بالاتري از برکه ديگر قرار دارد و قرار است آب به صورت چرخه اي و يک سيکل چرخشي بين اين دو برکه جريان پيدا کند. به گونه اي که جريان آب به وسيله پمپ از برکه بزرگتر که در ارتفاع پايين تري قرار دارد، به برکه دوم انتقال پيدا کرده و سپس بصورت ثقلي برگشت مي يابد که همين امر باعث ايجاد يک آبشار کوچک ديگر در بين دو برکه مي شود.

بيرانوند اظهار داشت: از طرف ديگر کار ساخت منابع آب بالايي آبشار که روي صخره قرار دارند به پايان رسيده است فاز هاي بعدي اين پروژه پس از ساخت آبشار، شامل نور پردازي بسيار زيبا و سپس گلکاري و ايجاد فضاي سبز در اطراف آن خواهد بود.

وي با بيان اينکه پروژه پهناورترين آبشار شهري ايران که با اجرا و نظارت مديريت عمران شهرداري مرکزي انجام مي شود عنوان کرد: اين پرو ژه يکي از دهها پروژه بزرگ و تحول سازي است که با تلاش مجموعه شوراي شهر و شهرداري خرم آباد در حال انجام است.

بام خاطره ها: عيدي بيرانوند افزود: به همت شوراي شهر و شهرداري خرم آباد و مساعدت استاندار لرستان مساحت پروژه بام خاطره هاي پشت بازار از 44 هکتار به 85 هکتار افزايش يافت.

وي خاطرنشان کرد: بام خاطره ها مزيت هاي بسياري نسبت به بام اول شهر خرم آباد دارد که برخي از آنها واقع شدن بام خاطره ها در نواحي مرکزي شهر، بالاتر بودن ميزان خاک مناسب آن نسبت به بام اول جهت رويش درختان گوناگون، نزديکي به مناطق مسکوني که باعث رونق بيشتر آن و همچنين ايجاد فضاي تفرجگاهي براي مردم اين منطقه مي شود و هچنين واقع شدن اين پارک زيبا در دل يکي از مناطق قديمي و خاطره انگيز خرم آباد مي باشد.

شهردار خرم آباد از مساعدتهاي استاندار لرستان و حمايتهاي دادستان خرم آباد و شوراي شهر از فعاليتهاي شهرداري خرم آباد در راستاي مناطق محروم خرم آباد قدر داني کرد.

شهردار خرم آباد ضمن تأکيد بر آغاز هرچه سريعتر اجراي سيستم روشنايي بام خاطره ها با همکاري اداره برق خرم آباد خاطرنشان کرد: تا پايان سال بخش هايي از اين پروژه شامل استقرارسيستم روشنايي، حفر يک حلقه چاه عميق، کاشت گونه‌هاي درختي مثمر و غيرمثمر، نصب آلاچيق ونيمکت و ايجاد مسير دسترسي آسفالته انجام خواهد شد.

*دره اسد آبادي را به يکي از زيباترين مناطق خرم آباد تبديل خواهيم کرد.

شهردارخرم آباد در راستاي توسعه مناطق محروم و حاشيه نشين و بازگشايي معبر دره اسدآبادي با تاکيد بر پرداخت هرچه سريعتر بهاي واحدهاي مسکوني خريداري شده واقع در محدوده معبر اسدآبادي گفت: اولين نتيجه اعلام آغاز پروژه بازگشايي معبر اسدآبادي، رونق گرفتن منطقه و افزايش بهاي املاک واقع در مناطق نزديک به اين طرح بود که اکثر ساکنين آنها از قشر مستضعف و محروم شهر مي باشند.

شهردار افزود: باز گشايي معبر دره اسدآبادي باعث اتصال خيابان سرباز به ترمينال خرم آباد و منطقه کرگانه خواهد شد ضمن اينکه باعث مهار سيلاب هاي زمستاني و جلوگيري از ايجاد مشکلات بهداشتي براي مردم اين منطقه خواهد شد.

وي ادامه داد: علاوه بر بازگشايي معبر، اين دره پر از زباله و مواد متعفن را به يکي از زيباترين فضاهاي تفرجگاهي خرم آباد تبديل کنيم.

*زير گذر بلوار بهارستان يکي از بهترين زيرگذرهاي کشور خواهد بود

يحيي عيدي بيرانوند در خصوص پروژه زيرگذر_بهارستان خرم آباد افزود: پروژه زيرگذر بهارستان داراي 1500 متر طول، 80 متر عرض و شامل سه عرشه، رمپ و دوربرگردان هايي است که شمال وجنوب آن را به هم متصل مي کنندعرض معبر زيرگذر 30 متر است که همراه با رمپ ها به 45 متر مي رسد.

وي ادامه داد: اين زيرگذر مي تواند مشکلات مربوط به تردد در ورودي جنوبي شهر رابه طور کامل حل کرده و تاثير چشمگيري در حل معضل ترافيک آن منطقه داشته باشد.

شهردارخرم آباد با اشاره به برخي نگراني هاي موجود در بحث مشکلات ناشي از آبهاي سطحي و سيلابهاي ناشي از بارندگي در محل پروژه افزود: با هماهنگي مشاور پروژه تمهيداتي انديشيده شده است که با اجراي آنها اين مشکل نيز به طور کامل حل خواهد شد.

وي همچنين درباره پيمانکار پروژه زيرگذر بهارستان گفت: پيمانکار اين پروژه يکي از بهترين پيمانکاران حال حاضر کشور است که مجري ساخت تمامي زيرگذر هاي و رو گذرهاي کلانشهرتهران بوده است.

*پارک شاپوري تا پايان سال احداث مي شود

يحيي عيدي بيرانوند در توضيح خصوصيات و طرح اوليه اين پارک گفت: مساحت اين پارک بزرگ 38 هکتار است و تمام پلهاي تاريخي و آبشار هاي لرستان در اين پارک مينياتوري شبيه سازي مي شوند و به عبارتي مي توان پارک شاپوري را لرستان کوچک ناميد.

وي تصريح مي کند.: درياچه هشت هکتاري بوستان شاپوري ساخته شده است که تا پايان امسال در قالب فاز اول پروژه به بهره برداري مي رسد.

شهردار خرم آباد افزود: لرستان سرزمين آبشارها، مفرغ و پلهاي تاريخي است از تمام مردم ايران دعوت مي کنم به ديدن جاذبه هاي لرستان و خرم آباد بيايند.

وي خاطرنشان کرد: با تلاشهاي انجام شده تا سال آينده چهره خرم آباد کاملا تغيير خواهد کرد و به مقصد توريستهاي خارجي تبديل خواهد شد.

وي همچنين از ساخت گلخانه 50 هکتاري براي ايجاد پايگاه گل و گياه غرب کشور در خرم آباد خبرداد.

*بوستان کاسيت يکي از پروژه هاي بي نظير شهرداري خرم آباد

شهردار خرم آباد گفت: پروژه بوستان کاسيت در زميني به مساحت تقريبي 7 هکتار و برروي بلندي يا تپه اي در ورودي شهر خرم اباد قرار دارد. اين بوستان زيبا داراي برکه هاي هنري، نهرها و پل هاي هنري و چند مجسمه اسب مي باشد. وجود اينگونه کارهاي هنري زيبايي خاصي به منظر اين پارک مي دهد

وي افزود: همچنين اطراف اين پارک داراي يک ديوار حائل با روستاي کهريز به طول 40 متر و يک حصار سنگي در دامنه تپه و کنار مسير سواره رو به طول 400 متر همراه با نقش هاي هنري بر ديواره آن مي باشد.

بيرانوند بيان کرد: محل و اطراف اين پارک قبلا جاي نخاله هاي ساختماني و ساخت و سازهاي غير مجاز و داراي نمايي بسيار زشت و و زننده بود زيبايي و جذابيت ورودي هاي شهر نقش بسيار مهمي در جذب مسافرين و گردشگران در داخل شهر دارد که اين امر حائز پيامد هاي بسيار مثبت اقتصادي است.

*پيشرفت 85 درصدي احداث ترمينال برون استاني

بيرانوند در خصوص ترمينال برون استاني خرم آباد گفت: ترمينال برون استاني خرم آباد داري 4200 متر مربع زيربنا و 37000 متر مربع محوطه سازي است و تاکنون 85 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

وي افزود: غرفه ها و امکانات رفاهي از قبيل ده غرفه براي تعاوني ها، باجه بانک، دفاتر بيمه، استراحتگاه رانندگان، اتاق مادر و کودک، تعميرگاه، پمپ گازوئيل، کارواش و بسياري امکانات ديگر در اين پروژه در نظر گرفته شده است.

عيدي بيرانوند ادامه داد: شهر خرم اباد در مجموع 90 دستگاه اتوبوس بين شهري دارد که در طول روز تعداد کمتري از آنها در حال تردد است و طراحي ترمينال طوري بوده که جوابگوي اين تعداد و حتي تعداد بيشتري اتوبوس باشد.

وي همچنين با ابراز تاسف از اينکه خرم آباد تنها مرکز استان بدون ترمينال برون استاني است گفت: طرح اوليه اين مرکز مورد تاييد کارشناسان شوراي ترافيک استان قرار گرفته و تمام شرايط يک ترمينال استاندارد را دارا مي باشد.

شهردار خرم آباد در پايان تصريح کرد: تاکنون 40 ميليارد ريال براي اين پروژه در نظر گرفته شده و براي تکميل آن به 20 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.

در نشست اخير هيأت رييسه شوراي اسلامي شهر و شهردار خرم آباد با محمد بيرانوندي نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي، شهردار خرم آباد درخواست کمک به تامين اعتبار لازم براي اتمام اين پروژه را مطرح کرد و نماينده خرم آباد نيز براي پيگيري و تأمين آن قول مساعد داد.

*لزوم ايجاد شهرداري منطقه 4

در يک سال گذشته مجموعه شهرداري خرم‌آباد درخواست خود را براي دريافت مجوز به منظور ايجاد شهرداري منطقه 4 به وزارت کشور اعلام کرده است.

شهردار خرم‌آباد با اعلام اين خبر افزود: با اين وجود به دلايل مختلفي هنوز مجوز مربوطه از طريق وزارت کشور صادر نشده است.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: اميدواريم با پيگيري‌هاي صورت گرفته هر چه سريع‌تر مجوز لازم براي ايجاد شهرداري منطقه 4 خرم‌آباد توسط وزارت کشور صادر شود تا بتوان در زمينه افزايش خدمات‌رساني به مردم خرم‌آباد گام برداشت.

اين مسئول با اشاره به مزيت‌هاي ايجاد شهرداري منطقه 4 گفت: ساخت شهرداري منطقه 4 در قسمت جنوبي شهر خرم‌آباد موجب افزايش خدمات‌رساني به مراجعه‌کنندگان، کاهش بار ترافيکي در شهرداري‌هاي مناطق و بهبود وضعيت و توسعه شهري خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد بيان کرد: منطقه 4 شهرداري خرم‌آباد شامل جنوب شهر مي‌شود و مناطق گلدشت شرقي و غربي، ماسور و پشته حسين‌آباد را زير مجموعه خود قرار خواهد داد.

عيدي بيرانوند اظهار کرد: با تشکيل شهرداري منطقه 4، محله‌هايي همچون قاضي‌آباد، خيرآباد و علي‌آباد نيز زيرمجموعه شهرداري منطقه 3 قرار مي‌گيرند.

*پروژه پل جهادگران منطقه فک الدين را از بن بست خارج کرد

شهردارخرم آباد بابيان اينکه پل جهادگران داراي سازه بتني و دو رمپ ورودي و خروجي بوده و طول آن حدودا 96 متر مي باشد گفت: بهره برداري از اين پل باعث از بن بست خارج شدن منطقه فلک الدين و دسترسي ساکنين آن به مناطق شمالي شهر و اماکن تفريحي واقع در آن خواهد شد.

وي تصريح کرد: همچنين در مقابل، شهروندان ساکن قسمتهاي شمالي شهر خرم آباد خصوصا در مناطقي چون کوي جهاد گران و کيو مي توانند از طريق اين پل به برخي از ادارت مهم شهر که در منطقه ميدان تير واقع هستند، دسترسي سريع تري داشته باشند.

وي افزود: خيابان 27 متري پارا المپيک همراه با جاده سلامت به طول بيش از يک کيلومتر از پل جهاد گران تا ميدان جديد ورزش در حال احداث است.

شهردار خرم اباد ادامه داد: همچنين قرار است زيرگذر اين پل تا اتوبان شهيد چاغروند ادامه يابد که با اتمام آن جاده الشتر مستقيما به جاده خوزستان متصل خواهد شد.

بيرانوند در خصوص پروژه پارک کوي فلسطين گفت: اين پارک به وسعت 12000 متر مربع و شامل امکاناتي چون محل بازي کودکان، پيست دوچرخه سواري کودکان، پيست اسکيت، آبنما، زمين ورزشي استاندارد، گلکاري و فضاي سبز زيبا با انواع درختچه هاي زيتني مي باشد.

وي افزود: تاکنون نزديک به 35 درصد از عمليات اجرايي احداث پارک مذکور اجرا شده است ساکنين منطقه کوي فلسطين تاکنون فاقد يک پارک و فضاي تفرجگاهي مناسب بوده اند.

شهردار خرم آباد بيان کرد: تکميل پروژه پارک کوي فلسطين يکي از مطالبات مهم مردم اين منطقه به سرانجام خواهد رسيد.

*آبشار طلايي يکي از بي نظير ترين پروژه هاي گردشگري ايران است

شهردار خرم آباد در خصوص مجموعه گردشگري آبشار طلايي گفت: آبشار_طلايي يکي از آبشارهاي زيباي لرستان است که در يک کيلومتري خرم آباد قرار دارد ولي به دلايلي چون محصور شدن آن توسط عده اي سودجو و جذب شدن آب آن در ادامه مسير به علت شني بودن زمين، مهجور مانده است.

عيدي بيرانوند افزود: مساحت کل پروژه 44 هکتار است که از پل دره گرم شروع و به آبشار طلايي مخملکوه ختم مي شود.

وي ادامه داد: عمليات اجرايي اين پروژه از سال 93 شروع شده و اعتبار اين پروژه غير از بهاي اراضي آن حدود 100 ميليارد ريال است ولي براي فازهاي بعدي پروژه شامل ساخت آبشار هاي مصنوعي در طول مسير و نورپردازي آن به همين مقدار اعتبار نياز داريم.

عيدي بيرانوند تصريح کرد: تاکنون دو ميليارد تومان براي اجراي اين طرح هزينه شده و عمليات اجرايي آن از زمان شروع حتي يک روز هم تعطيل نشده است. وي همچنين با اشاره به اينکه کل هزينه اجراي اين پروژه از محل منابع شهرداري تامين مي شود گفت: انشاءالله با تکميل اين پروژه و پروژه هاي ديگري چون بوستان شاپوري سرانه فضاي سبز خرم آباد از 4.2 متر مربع به 7.5 متر مربع مي رسد.

شهردار خرم آباد افزود: با اين وصف در اين مدت قريب به دوسال به اندازه 90 سال گذشته (از سال 1302 که شهرداري فعاليت خود را آغاز کرد) فضاي سبز ايجاد مي شود.

شهردارخرم آباد خاطرنشان مي کند: شوراي اسلامي شهر و مديريت شهري خرم آباد در دوسال اخير برنامه ريزي ها و اقدامات متعددي را راستاي زيباسازي ورودي هاي شهر از جهات مختلف انجام‌داده اند که در آينده اي نزديک و با تکميل برخي و اتمام فاز اول برخي ديگر از آنها، همگان طعم شيرين اين اقدامات را مي چشند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه آفرینش، تاریخ انتشار: 1 آذر 1393، کد مطلب: 5425:www. afarineshdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین