پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه رضایت‌سنجی از خدمات کارکنان دولت، از تخصیص۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای تولید گوشی همراه هوشمند داخلی خبر داد که برای ساخت یک میلیون گوشی هدف‌گذاری شده است.

شعار سال: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه رضایت‌سنجی از خدمات کارکنان دولت، از تخصیص۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای تولید گوشی همراه هوشمند داخلی خبر داد که برای ساخت یک میلیون گوشی هدف‌گذاری شده است.

۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه تولید گوشی هوشمند داخلی در نظر گرفته شده
«محمد خوانساری» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات که در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران در غرفه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌های شهروندان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در روز جهانی ارتباطات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت، سامانه رضایت‌سنجی از خدمات کارکنان دولت بود.

وی افزود: این سامانه امکان آن را برای شهروندان فراهم می‌کند که در مراجعه به ادارات، بتوانند نظرات خود نسبت به عملکرد کارکنان دولت را به اطلاع مدیران دستگاه‌ها برسانند که ساده‌ترین راه در این زمینه، اسکن‌کردن بارکُد درج شده روی میز کارکنان دولت و امتیازدهی از طریق ژنجره خدمات دولت است.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که تاکنون ۱۶۲ هزار بارکُد دوبُعدی به همت سازمان امور اداری و استخدامی بر روی میز کارکنان در دستگاه‌های مختلف نصب شده و اطلاعات آن در داشبورد نقشه‌ای که در سازمان فناوری اطلاعات تعریف شده، برای مدیران میانی و مدیران ارشد دستگاه‌ها در دو سطح ملی و استانی قابل دسترس است.

خوانساری با بیان اینکه همه دستگاه‌ها موظفند مطابق بخشنامه این بارکُدها را تولید و در میز کارکنان خود قرار دهند، متذکر شد: این سامانه می‌تواند مشخص کند چه کارمندی بهترین خدمات را ارائه کرده و در صورت نارضایتی مردم دلایل و عوامل آن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نسبت به رفع آن تلاش شود.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تسهیلات برای تولید گوشی همراه داخلی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های این سازمان در صنعت فاوا برای سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها تولید گوشی هوشمند تلفن همراه داخلی است که امسال حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای آن در نظر گرفته شده و هدف‌گذاری ما ساخت یک میلیون گوشی هوشمند است.

خوانساری افزود: همچنین حمایت‌هایی برای توسعه سیستم عامل داریم که منابعی برای آن لحاظ شده و شرکت‌هایی اعلام توانمندی کرده‌اند که در سال ۱۴۰۲ به سرانجام خوبی خواهد رسید.

وی درباره بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات هم توضیح داد: در ۱۶ سرفصل با ۴۳ موضوع اعلام شده است و شرکت‌های توانمند و علاقه‌مند برای فعالیت در این حوزه می‌توانند در جلسات مشترک وزارت اطلاعات و معاونت علمی وزارت صمت شرکت داشته باشند و برنامه خود را ارائه کرده و تعهداتی بدهند که چگونه می‌توانند این بومی‌سازی را انجام دهند و وزارت ارتباطات هم حمایت‌هایی در این زمینه خواهد داشت.

به گفته خوانساری، درباره توسعه فناوری هم هدف‌گذاری‌هایی از سوی وزارت ارتباطات صورت گرفته و دو اپراتور هوشمندسازی خواهند شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه مشترک معاونت فناوری و سازمان فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب‌وکار‌ها تصریح کرد: هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه کسب‌وکار‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال تخصیص داده شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۲۷۳۴۳، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین