پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۹۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان تحت عنوان ساماندهی مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، گفت: پرداختن هر یک از موسسات عالی به حوزه تخصصی فعالیت خود و بازگشت دانشگاه‌ها به ماموریتی که در اساسنامه برای آن‌ها تعریف شده، هدف اصلی از تدوین این طرح است.

شعار سال: نماینده نیشابور در مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی دانشگاه‌ها گفت: بازگشت دانشگاه‌ها به ماموریتی که در اساسنامه برای آن‌ها تعریف شده، هدف اصلی از تدوین این طرح است.

 احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان تحت عنوان ساماندهی مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، گفت: پرداختن هر یک از موسسات عالی به حوزه تخصصی فعالیت خود و بازگشت دانشگاه‌ها به ماموریتی که در اساسنامه برای آن‌ها تعریف شده، هدف اصلی از تدوین این طرح است.

طرح مجلس برای ساماندهی ماموریت دانشگاه‌ها
وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر دانشگاه‌های موازی زیادی در کشور تحت عنوان آزاد، دولتی، علمی کاربردی، غیر‌انتفاعی و ... تاسیس شده‌اند که هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه امکاناتی را به خود اختصاص داده‌اند در صورتی که بسیاری از آن‌ها دانشجو ندارند.

نماینده نیشابور در مجلس با بیان اینکه بسیاری از این دانشگاه‌ها از اساسنامه خود منحرف شده‌اند، گفت: برای مثال دانشگاه پیام نور طبق اساسنامه برای آموزش غیر حضوری تاسیس شده، اما در حال حاضر بسیاری از شعب این دانشگاه به صورت حضوری دانشجو می‌پذیرد، لذا این دانشگاه باید به رسالت اصلی خود یعنی آموزش غیرحضوری باز گردد.

ارکانی تاکید کرد: اگر تقسیم کار بین دانشگاه‌ها به خوبی انجام شود می‌توان سایر دانشگاه‌ها را از ورود به دوره‌های مجازی و غیرحضوری منع کرد تا برگزاری این دوره‌ها به صورت انحصاری توسط دانشگاه پیام نور انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه آزاد و دولتی برای آموزش حضوری تاسیس شده‌اند که باید به ماموریت خود بپردازند، ادامه داد: همچنین دستگاه‌های دولتی حق داشتن دانشگاه علمی کاربردی را ندارند از طرف دیگر وقتی ظرفیت اضافی در دانشگاه‌های دولتی داریم چه نیازی به فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی دولتی وجود دارد. با این تقسیم کار، ادامه کار دانشگاه‌های علمی کاربردی دولتی به هیچ وجه توجیهی ندارد و اگر نیازی به ادامه کار این دانشگاه باشد، بخش غیردولتی می‌تواند این کار را دنبال کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با این طرح به دنبال ساماندهی موسسات آموزش عالی هستیم، گفت: برخی از دانشگاه‌ها به جای تمرکز بر روی یک شیوه آموزشی، روی شیوه‌های مختلفی متمرکز شده‌اند که ما در این طرح به دنبال ساماندهی آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: همچنین بسیاری از واحد‌های آموزش عالی خصوصا واحد‌های غیردولتی که بدون داشتن کمترین امکانات به شکل بی‌رویه توسعه یافته‌اند باید تعطیل شوند.

ارکانی اظهار کرد: این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس و اعلام وصول شده و در دستور کار کمیسیون تخصصی قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار:۱۳ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۸۸۲۰۷، purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین