پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
گروهی از کارشناسان تبیین وضعیت و برآورد خسارت می کنند. مدیران لایه بالایی هم از بین آمارها دست به انتخاب گل درشت ها می زنند و در نهایت وارد چرخه اطلاع رسانی رسانه ای کشور می شود. نامی می گوید که 1.2 تا 1.7 میلیون تن تراشه سنگ و گل و لای وارد رودخانه و تونل شده است؟ اولا این آمار به هیچ وجه نباید با همدیگر ارایه شود و انچه که برای افکار عمومی اولویت دارد، وضعیت تونل و جاده است. در ثانی، 1.7 میلیون تن، یعنی بار 170 هزار ده تن. حجمی در حدود حجم تونل 52 کیلومتری مانش بین فرانسه و انگلیس. گلایه اینکه ، بشکل ادواری، سازمان مدیریت بحران کشور، فاقد مدیریتی فنی- تخصصی بوده است. خداوند به مردم این سرزمین و به گام دوم انقلاب، رحم کند.

شعارسال: محمدحسین نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور با اشاره به آخرین جزئیات تخلیه گل و لای از تونل‌های جاده چالوس گفت: این حجم از گل و لای و سنگ‌های بزرگ را بعد از سال ۱۳۵۰ که شاهد بارش برف سنگینی در استان‌های کشور بودیم را به یاد ندارم.

آقای نامی 1/7 میلیون تن تراشه سنگ و گل و لای می دانی یعنی چه؟ بار 170 هزار ، ده تن ! اطلاعات دقیق تر بده آقای مدیر بحران؟

وی افزود: در آن سال بسیاری از روستا‌های کشور زیر برف مدفون شدند، اما همین چند روز گذشته دیدیم که چگونه بارش سنگین باران حجم زیادی از سنگ‌های بزرگ و گل و لای را به تونل‌های جاده چالوس سرازیر کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در بارش‌های اخیر در منطقه جاده چالوس پنج تونل این جاده به شدت در گل و لای مدفون شده است که از آن جمله می‌توان به تونل شماره ۲ که به دو تونل ۲A و ۲B اشاره کرد.

نامی همچنین با اشاره به تخلیه یکی از تونل‌های جاده چالوس گفت: تونل شماره ۲ در حال تخلیه شدن است و حجم بسیار زیادی از سنگ و گل و لای به این تونل وارد شده و این کار به شدت عملیات تخلیه را کند کرده است.

آقای نامی 1/7 میلیون تن تراشه سنگ و گل و لای می دانی یعنی چه؟ بار 170 هزار ، ده تن ! اطلاعات دقیق تر بده آقای مدیر بحران؟

وی همچنین به میزان گل و لای وارد شده به تونل‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون تن تراشه‌های سنگ از اطراف جاده چالوس وارد رودخانه و تونل‌ها شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: ۲۲ دستگاه تجهیزات سنگین از استان البرز که عمدتاً از راهداری و شهرداری این استان بوده در منطقه مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنند تا عملیات تخلیه این میزان گل و لای و سنگ‌های عظیم الجثه را انجام دهند.

نامی گفت: تونل شماره ۲ جاده چالوس مملو از سنگ‌ها و گل و لای و آب است که بین آن‌ها سنگ‌های عظیم الجثه‌ای است که کار عملیات تخلیه را با کندی روبه‌رو کرده است.

وی به یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی امدادگران و سازمان مدیریت بحران اشاره کرد و بیان داشت: مشکل بعدی ما منطقه حوالی رستوران شاندیز است که بین ۶۵ تا ۷۰ متر و عمق ۳۰ متر آب به پایین سرازیر شده است که اینجا نیز دارای شیب تندی است و باید با دقت تخلیه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به عملیات امداد و نجات در این منطقه گفت: پنج دستگاه سواری که در کنار رودخانه پارک شده بود در این حادثه غرق شده بودند که توسط امدادگران سه دستگاه بیرون کشیده شد و دو دستگاه دیگر همچنان در میان گل و لای قرار دارند.

آقای نامی 1/7 میلیون تن تراشه سنگ و گل و لای می دانی یعنی چه؟ بار 170 هزار ، ده تن ! اطلاعات دقیق تر بده آقای مدیر بحران؟

نامی با اشاره به مفقودین احتمالی این حادثه نیز عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون مراجعه‌ای مبنی بر مفقود شدن نداشته‌ایم و امیدوارم برای شهروندانی که در مسیر تونل ۲A و ۲B در تردد بوده‌اند اتفاقی نیفتاده باشد.

وی در پایان از شهروندان خواست تا به هشدار‌های صادر شده هواشناسی و سازمان مدیریت بحران توجه کنند و از توقف در مسیر‌های خطرناک خودداری کنند.

 

تعداد بازدید : 5

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار: 21خرداد1402، کدخبر: 489099، purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین