پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
سیلاب و آبگرفتگی روز ۷ اردیبهشت سال جاری باعث ایراد خسارات جدی به لوازم خانگی، ابنیه و تاسیسات مردم در روستای محمد علی پهلوان بجنورد شده است.

شعار سال: سیلاب و آبگرفتگی روز ۷ اردیبهشت سال جاری باعث ایراد خسارات جدی به لوازم خانگی، ابنیه و تاسیسات مردم در روستای محمد علی پهلوان بجنورد شده است.

ورود سیل از لنگر، باغچق، پسه‌گاه و روستا‌های بالادست باعث وارد شدن سیلاب سنگین در روستای محمد علی پهلوان شد. از سوی دیگر عدم لایروبی مسیل جنوب و غرب بجنورد، همچون همیشه خسارات سنگینی را به مردم وارد کرده است.

عاقبت ترک فعل مسئولان در سیل بجنورد؛ خسارت سنگین سیل در روستای محمد‌علی پهلوان + فیلم
بنا بر اعلام دادستانی بجنورد، در این ماجرا مشخص شد که تعدادی از شهروندان در سایه ضعف‌های نظارتی مدیران و مسئولان ذی ربط با اخذ مجوز و یا حتی بدون اخذ مجوز و عدم رعایت ضوابط قانونی مربوط به مقررات ساخت‌وسازها، مستحدثاتی در بستر مسیل‌ها و رودخانه ایجاد کرده اند که این امر با انسداد مسیر‌های عمومی جریان آب و سیلاب‌های احتمالی باعث بروز خسارت فراوان به زیرساخت‌ها و اموال عمومی و خصوصی افراد شده است.

هم‌چنین برخی از مسئولان در خصوص عدم ایفای وظایف قانونی و نظارتی از جمله عدم لایروبی و بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و متعاقباً انباشته شدن رسوبات و گل و لای در گذر زمان باید پاسخگو باشند. چندین سال است پس از بارش‌های بهاری، این قبیل مشکلات برای روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر بجنورد ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد این موضوع باید در اولویت اقدام و عمل همه دستگاه‌ها باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز از استاندار خراسان شمالی به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان خواست این مسأله را در اولین نشست شورای تأمین استان، پیگیری و ضمن معرفی مدیران خاطی، نتیجه را جهت انجام سایر اقدامات قانونی و عنداللزوم تشکیل پرونده قضایی برای افراد خاطی به این دادستانی گزارش نمایند.

در این گزارش ویدئویی بخش‌هایی از خسارات وارد شده به مردم، مدارس و دامداری‌های این منطقه را می‌بینید.

تعداد بازدید : 2

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۸۸۷۱۷۵، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین