پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۶۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
عباس سعیدی کیا معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده کرج ساکن هستند که ۳۰ درصد جمعیت این کلانشهر را شامل می‌شود.

شعار سال: عباس سعیدی کیا با اشاره به اینکه بافت فرسوده ویژگی‌های خاصی دارد که عدم استحکام، ریزدانه بودن و قدیمی بودن بنا، معابر تنگ و غیر استاندارد بخشی از آن‌ها است، اظهار کرد: کرج حدود ۱۰۹۶ هکتار بافت فرسوده را در دل خود جای داده است.

زندگی ۳۰ درصد جمعیت شهر کرج در بافت فرسوده
وی توضیح داد: از سال گذشته پیش بینی سیاست‌های تشویقی خاصی جهت بهسازی و نوسازی این واحد‌ها در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفته که اجرایی شدن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری یکی از آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جامعه آماری مربوط به سال ۹۵، بیش از سیصدهزار نفر در بافت‌های فرسوده ساکن هستند که ۳۰ درصد جمعیت کلانشهر کرج را شامل می‌شود.

این مسئول گفت: شهرداری کرج با ایجاد بسته‌های تشویقی تلاش می‌کند ضمن بهسازی بافت‌های فرسوده از گسترش فضا‌های ناکارآمد شهری نیز بکاهد.

زندگی ۳۰ درصد جمعیت شهر کرج در بافت فرسوده
وی در ادامه با اشاره به اجرای آیین‌نامه جامع تشویقی نوسازی و بهسازی و بازآفرینی در بافت‌های فرسوده کرج گفت: این اقدام گام بلندی از سوی مجموعه مدیریت شهری کرج در زمینه حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده است.

سعیدی کیا ادامه داد: در کنار تلاش برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده، ساخت واحد‌های مسکونی در موضوع بازآفرینی از اقداماتی است که برنامه‌ریزی برای اجرای آن در حال انجام است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به برخی موانع موجود در مسیر نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده ادامه داد: ساکنان محلات هدف عموما از دهک‌های کم درآمد به شمار می‌آیند و توان ساخت و ساز ندارند که امیدواریم با اجرای این مصوبات و بهره مندی از بسته‌های تشویقی لحاظ شده، شاهد افزایش مشارکت آن‌ها و تغییر وضعیت موجود باشیم.

سعیدی کیا یادآور شد: قطعا با حمایت دولت و استفاده از تجربیات کلانشهر‌ها و تشویق مالکینِ ساکن در بافت‌های فرسوده و فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران و سازندگان با شتاب بیشتری به سمت بازسازی این فضا‌ها حرکت خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر:۱۴۰۲۰۳۳۰۱۹۵۴۶، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین