پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
اینکه سایرین را حول مسائل حقوق بشری تهیج و تحریک کنید و موقع پاسخگویی ، آن کار دیگر کنید و با استانداردهای دوگانه وارد شوید را هیچ کس نمی پسندد. هر دانش اموخته و دانشجوی حقوق بین الملل می داند که توهین به مقدسات در خقوق بین الملل جرم انگاری شده است. آیا وقت ان نرسیده که با رویکرد حقوقی و توسط نهادهای مردمی ف وارد اقامه دعوی حقوق بشری منجر به بستن همیشگی این نوع رفتارهای نکبت بار شویم؟

شعارسال: اگرچه پلیس سوئد چندین درخواست قبلی برای سازماندهی تظاهرات با هدف سوزاندن قرآن را رد کرده بود، اما دادگاه این تصمیمات را باطل و اعلام کرد که این تصمیمات آزادی بیان تضمین شده توسط کشور را نقض می‌کند.

توصیه به اقامه دعوی حقوق بشری علیه نخست وزیر سوئد: آتش زدن قرآن قانونی اما نامناسب است + توهین به مقدسات در حقوق بین الملل جرم انگاری شده اقای نخست وزیر

اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که نمی‌داند این تظاهرات - که مورد تأیید پلیس قرار گرفت - تا چه اندازه می‌تواند روند الحاق کشورش به ناتو را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه این کار قانونی است، اما مناسب نیست، گفت: تصمیم‌گیری در مورد تظاهرات قرآن‌سوزی به پلیس سپرده شده است.

نخست وزیر سوئد افزود: من فکر می‌کنم ما در زمانی زندگی می‌کنیم که باید آرام بود و به این فکر کرد که در درازمدت چه چیزی برای سوئد بهترین است.

پلیس در بیانیه‌ای درباره تظاهرات روز چهارشنبه اعلام کرد که اگرچه این اقدام ممکن است پیامد‌هایی برای سیاست خارجی داشته باشد، اما خطرات و پیامد‌های امنیتی ناشی از سوزاندن قرآن از آن نوع نیست که مستلزم امتناع از درخواست باشد.

***

*صدور مجوز هتک حرمت قرآن در سوئد

پلیس سوئد در ادامه اقدامات توهین‌آمیز مقامات این کشور علیه مقدسات اسلامی، مجوز برگزاری تجمع دیگری با هدف هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم را صادر کرد.

در همین رابطه پلیس سوئد اعلام کرد که امروز چهارشنبه مجوز برگزاری تجمعی را در فضای خارج مسجد اصلی شهر استکهلم صادر کرده که در آن قرار است برخی از شرکت‌کنندگان اقدام به سوزاندن نسخی از قرآن کریم کنند.

بنابر اعلام رسانه‌های سوئدی در هنگام برگزاری این تجمع تحریک‌آمیز و ضددینی قرار است پلیس سوئد امنیت اهانت‌کنندگان به مصحف شریف را فراهم نماید.

این در حالی است که دستگاه قضایی سوئد دو هفته پیش با ارائه مجوز به برگزاری تظاهرات علیه اهانت‌کنندگان به قرآن کریم مخالفت کرده بود.

مقامات سوئد پیش از این نیز به برگزاری چنین مراسمی مجوز داده بودند که این اقدام با واکنش کشور‌های اسلامی مواجه شده بود.

در آخرین مورد شماری از شخصیت‌های راستگرای افراطی سوئدی در برابر ساختمان سفارت ترکیه اقدام به آتش کشیدن نسخی از قرآن کریم کرده بودند، امری که موجب آغاز اعتراضات شدیدی در کشور‌های مختلف اسلامی شده بود.

در پی این رخداد موهن، بسیاری از کشور‌ها بر لزوم تحریم کالا‌های سوئدی تأکید ورزیده و مقامات ترکیه نیز صریحا اعلام کردند که از پیوستن سوئد به ناتو، به طور جدی ممانعت خواهند کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 7تیر1402، کدخبر: 4151182، iqna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین