پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: چرا نمی‌خواهیم رویه عزاداری را اصلاح کنیم و چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنیم و در مقابل آن کاری انجام نمی‌دهیم. لازم به توضیح است که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، سال هاست که در خصوص مخاطرات قوالی گری در کشور و اصرات زیان بار آن در تضعیف رویکردهای دینی مردم، در حال تذکر دادن است.

شعارسال: تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: چرا نمی‌خواهیم رویه عزاداری را اصلاح کنیم و چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنیم و در مقابل آن کاری انجام نمی‌دهیم.

چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنید؟ + هشدارهای چند ساله پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در خصوص مخاطرات قوالی گری

حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر در نشست هم‌اندیشی سالانه مدیران و رؤسای ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان تهران اظهار داشت: ساخت‌وساز‌ها و توسعه حرم‌ها جزو شعائر الهی و وظیفه دینی ماست و پایگاه‌هایی برای توسعه فرهنگ دینی، آشنایی مردم با معارف اسلامی، زمینه‌سازی برای تهذیب نفوس و ... است؛ اما مهمتر این است که از این ظرفیت‌های بسیار بزرگ چگونه استفاده و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: میلیون‌ها انسان همه ساله از ظرفیت حج و زیارت اماکن مقدسه استفاده می‌کنند و نیز ظرفیت‌های بزرگ دیگری از جمله نماز جمعه، مساجد، دانشگاه‌ها و ... در اختیار ما است، اما دوری جوانان ما از معارف الهی و بیگانگی با دین پس از ۴۳ سال که منجر به کج‌روی‌ها در نتیجه تحریک دشمنان است جای تأمل و ریشه‌یابی دارد و زودتر باید برای مقابله با آن اقدام شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری‌ها و اربعین گفت: متأسفانه در برگزاری مراسمات دینی درگیر مسائل شکلی هستیم و با وجود ظرفیت‌های زیادی که از جمله مسلمیه، غدیر، محرم و ... در اختیار داریم و آموزش‌هایی که به مداحان و سخنرانان در حوزه شناساندن ائمه به مردم داشتیم، اما به‌رغم تمامی تذکرات برخی تعابیر لرزه بر اندام انسان می‌انداخت که چرا نمی‌خواهیم رویه عزاداری را اصلاح کنیم و چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنیم و در مقابل آن کاری انجام نمی‌دهیم.

قاضی عسکر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امام خامنه‌ای در جلسه‌ای از هدر رفتن فرصت‌ها گلایه داشتند و استفاده از برخی تعابیر و تکرار آن را نیازمند مدیریت دانستند لذا اگر ظرفیت‌های موجود را اصلاح نکنیم در آینده وضعیت بهتر نخواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مهمانی غدیر و استقبال چشمگیر مردم ابراز داشت: فلسفه عزاداری حضرت اباعبدالله مقابله با جهل، نادانی و معرفت افزایی است که در برگزاری تمامی مراسمات باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بیان کرد: برائت از دشمنان جزو محوری‌ترین مسائل مربوط به زیارت است، اما نسبت به برخی از رسوم بی‌توجهی می‌شود و در حال حاضر فقط به فکر احداث موکب و پخت غذا هستیم.

قاضی عسکر در ادامه اظهار داشت: پذیرایی از زوار خوب است، اما باید به این فکر کنیم که جوانی که در این مسیر قرارگرفته پس از بازگشت چه دستاوردی از سفر خود دارد و آیا می‌تواند سفیر اسلام و تشیع باشد یا خیر و در واقع باید به فکر اثرگذاری این مراسمات معنوی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی تأکید کرد: اگر در عزاداری و برگزاری مراسمات معنوی به همین شیوه و بدون کار فرهنگی اقدام کنیم متأسفانه نسل جوان را از دست می‌دهیم و تنها کسی که عمق این فاجعه را درک می‌کند رهبر معظم انقلاب است که در تمامی سخنرانی‌ها به‌خوبی به موضوعات لازمه جامعه می‌پردازند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 25تیر1402، کدخبر: 733734، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین