پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: نصب هرگونه پمپ روی کنتور و یا شبکه توزیع آب ممنوع است و در صورت مشاهده، برخورد قانونی صورت می گیرد.

شعارسال: یاسر اکبریان اظهار کرد: هر مشترکی که به دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان است، باید بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

ممنوعیت نصب مستقیم پمپ روی کنتور آب

وی ادامه داد: طبق آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب کشور، مشترکان در موارد افت فشار و یا کمبود آب در شبکه، اجازه نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب به طور مستقیم را ندارند و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد کرد.

اکبریان به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب اشاره و عنوان کرد: این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیر واقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف مشترکان (در مواقع افت فشار آب به دلیل مکش پمپ آب به همراه مقادیر زیادی هوا و کف از کنتور عبور می‌کند) می‌شود.

وی افزود: همچنین در نقاطی که شبکه آب دارای شکستگی و یا نشتی است، ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده و فاضلاب خانگی می‌شود.
به گفته وی در چهارماهه ماه اول امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی و پایش شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از مشترکان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن بر روی شبکه، به مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ این شرکت اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت یافته، تاریخ انتشار: 21مرداد1402، کدخبر: 43218، yaftenews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین