پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای از ارتفاع بسیار بالا وارد بستر رودخانه شده و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد. این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم مسیر ۳۰۰ متری را باز کنیم. بر این اساس، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری کردند و ارتباط انتقال آب از دوشنبه انجام شد. ضمن تشکر از تمامی زحمات فنی،کارشناسی و مدیریتی صورت پذیرفته، تقاضای محاکمه وزیر به اتهام اهمال در اطلاع رسانی منجر به ضرر و زیان و ایجاد عسر و حرج در زندگی شهروندان تهرانی را داریم.

شعارسال: محرابیان وزیر نیرو در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای وارد بستر رودخانه شده است و از ارتفاع بسیار بالا این توده عظیم وارد رودخانه شده است و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد.

توضیحات وزیر نیرو درباره افت فشار آب در برخی مناطق تهران + درخواست محاکمه وزیر به اتهام قصور در اطلاع رسانی

این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگذیر بودیم مسیر سیصدمتری را باز کنیم. اولین نکته انتقال ماشین آلات بود که تونل دسترسی مسدود شده بود و ما ماشین آلات را با روش‌های مختلف از مسیری باتلاقی عبور دادیم که ۴۸ ساعت این فرآیند طول کشید. بعد از انتقال تجهیزات، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری کردند و ارتباط انتقال آب از دوشنبه انجام شد.

همچنین روبه رو شدیم با کدورت آب ناشی از گل و لای که برای رفع آن هم تلاش شد و از دیشب تصفیه خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

مهم‌ترین خواهش ما از مردم صرفه جویی و کمک به دولت است تا مخازن به حالت طبیعی برگردد.

در تهران ما ۲۰ درصد آب مصرفی را از سد کرج دریافت می‌کردیم. در لحظه اول قطع دسترسی به آب، ۱۴ درصد از این ۲۰ درصد را از منابع دیگری جایگزین کردیم و با کسری ۴ درصدی در مناطق غربی و شمال غرب تهران روبه‌رو بودیم.

تقریبا تمام نقاط کمبود آب برطرف شده و امیدواریم تا ساعات آتی فشار آب به حالت عادی برگردد. مردم عزیز اگر موردی بود با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و همکاران ما برای رفع مشکل بسیج شدند.

تعداد بازدید : 4
 
تعداد بازدید : 3

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24خرداد1402، کدخبر: 2910708، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین