پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
سلوان مومیکا عراقی بار دیگر با سازماندهی یک نمایش هتاکانه دیگر، قرآن مجید را در جنوب سوئد به آتش کشید. لازم به توضیح است که از ابتدای شروع این بازی امنیتی- سیاسی احمقانه، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، بحث طرح شکایت حقوقی بین المللی از طرف شهروندان و سمن‌های ایرانی (غیر دولتی ها) برعلیه فرد هتاک در مراجع گوناگون و بشکلی وسیع (اصطلاحا چند مرجعی و کثیر الشاکی) را مطرح نموده و برنامه ریزی و حمایت دستگاه‌های تخصصی منجمله وزارت امور خارجه را خواستار شد. همچنین پیشنهاد فشار دیپلماتیک با رویکرد چندجانبه گرایی کشور‌های مسلمان طرح پیشنهاد شد. پیشنهادات مشابه‌ی برای نهاد‌های خاص فرهنگی- دینی (بنا بر برخی ملاحظات و تحفظات ذکر نام نشده اند) ارایه گردید. اما انگار نه انگار؟! آقایان فقط در ابتدای کار متمایل به رجزخوانی و داد و هوار راه انداختن هستند و سپس کنار کشیدن و محو افق شدن؟ نهاد‌های فعال و موظف کشورمان در این حوزه با هزاران کارمند و مدیر حقوق بگیر، چه غلطی دارند می‌کنند؟ پول اضافه داریم که بایت خرج شکم آقایان از بیت المال بپردازیم یا اینکه آقایان، ویژه تشریف دارند که اختیار دست اندازی به بیت المال برایشان باز باشد. برادر گرامی، یا کار کن و عملکرد بده یا بسلامت. جای تو خیلی‌ها هستند که از تو هم بهتر عمل می‌کنند. راه حل سوم، راه حل ورود امنیتی به داستان است که دوستان امنیت برون مرزی، خودشان بهتر از همه واقف به امور هستند. آقای وزیر امور خارجه، مدیران محترم نهاد‌های خاص فرهنگی- مذهبی (بنا بر ملاحظات ذکر نام نکردیم)، ما در خصوص کم کاری آشکارتان، به شما هشدار می‌دهیم و در صورت تداوم وضع موجود، مطالبه گری منجر به طرح دعوی کیفری برعلیه شما خواهیم کرد. به وظایف تان با جدیت بیشتر، پرداخته تا مصداق ترک فعل، قصور، تقصیر و اهمال بعنوان پایه اولیه طرح دعوی، قرار نگیرید. حد بالای داستان هم می‌تواند افساد فی الارض باشد. تصمیم با خودتان.

شعار سال: سلوان مومیکا عراقی بار دیگر با سازماندهی یک نمایش هتاکانه دیگر، کتاب مقدس مسلمانان را در جنوب سوئد به آتش کشید.

تداوم اهانت به قرآن مجید با کم کفایتی وزارت امورخارجه و رجزخوانی نهاد‌های مسئول دینی، خجالت
این هتک حرمت به قرآن کریم در شهر مالمو سوئد که جمعیت زیادی از مهاجران را در خود جای می‌دهد، صورت گرفت. طبق گزارش شبکه SVT سوئد حدود ۲۰۰ نفر در صحنه حاضر شده بودند.

طبق اعلام پلیس، احساس‌های برخی از ناظران این صحنه جریحه دار شده و درگیری فیزیکی شکل گرفت.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که برخی از شاهدان در صحنه به سمت مومیکا سنگ پرتاب کردند و یک ویدئو نشان می‌دهد که برخی در تلاش برای حمله به فرد هتاک هستند که پلیس مانع آن‌ها می‌شود.

در ویدئو دیگری یک مرد سعی دارد تا خودرو پلیس حامل مومیکا را که در حال ترک صحنه بود، متوقف کند. در جریان درگیری‌ها ۱۲ نفر با اتهام‌های مختلف دستگیر و بازداشت شدند.

مومیکا با انجام اقدام‌های مشابه در چند ماه اخیر به چند میلیارد مسلمان در جهان توهین کرد و همین مساله با واکنش کشور‌های اسلامی مواجه شد.

بازداشت ۱۵ نفر در سوئد به دلیل تلاش برای جلوگیری از آتش زدن قرآن:

پلیس سوئد ۱۵ نفر را به دلیل تلاش برای جلوگیری از اقدام سلوان مومیکا در هتک حرمت قرآن کریم بازداشت کرد. روز یکشنبه، حدود ۱۰۰ معترض به پلیس و مومیکا که یک پناهجوی عراقی مقیم استکهلم است، سنگ و بطری آب پرتاب کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۹۵۱۵۱۵، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین