پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۹۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
نظام اداری کشور متاسفانه بجای خدمت گذاری و پاسخگویی و کارامدی، غرق در یک چرخه بروکراسی حداکثری سلیقه محور کم اطلاع و غیر حساس به مسائل کیفری، حقوقی، حقوق اساسی، حقوق شهروندی و قانون اساسی است.علت وقوع این رویداد را نیز کم اطلاعی و جهل عمومی حقوق در شهروندان و تا حدی ایدئولوژی گرایی های خاص اول انقلاب از نظم و نظام اداری باید جستجو کرد. زمان هایی که با نوعی دو قطبی سازی ، به ظاهر تعهد بر تخصص ارجحیت داشت و فرمان و حکم، بالاتر از قانون بود. مدیران اداری دستی باز داشتند و امضاهای طلائی ( هنوز هم ردپای این آسیب پاک نشده) ، چه ها که نمی کرد. خبر می رسد که مرکز آزمون گاج بطور موقت برای دو سال از طرف آموزش و پرورش تعطیل شده است. اما با کدام حکم قضایی ، نامشخص است. آیا اراده سیاسی- امنیتی باعث این دستور شده است؟

شعارسال: پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، تمایلی به حمایت از موسسات اموزشی و کمک درسی به دلایل درون سازمانی خود ندارد. اما وقتی پای عدالت و قانون گرایی و نظم اداری به میان می‌اید، داستان اندکی فرق خواهد کرد. براساس برخی گزارش ها، مؤسسه گاج که دارای سابقه‌ای نسبتا طولانی در انتشار کتاب‌های کمک آموزشی از پیش‌دبستانی تا کنکور است، به دلیل انتشار یک شعر فرخی یزدی، مورد حکم و غضب قرار گرفته و حاشیه دار شده است. برخی از فعالان این حوزه مدعی هستند که موسسه گاج در آزمون روز جمعه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۱ پایه دوازدهم رشته انسانی، در بخش سؤالات ادبیات از برخی اشعار محمد فرخی یزدی، شاعر و روزنامه نگار مشهور دوران مشروطیت استفاده کرده بود که مضمونی اعتراضی و آزادی خواهانه داشتند.

کم اطلاعی و حساسیت پائین مدیران دولتی به مسائل کیفری، حقوقی، حقوق اساسی، حقوق شهروندی و قانون اساسی + این داستان شکم درد برای تعطیلی گاج

تعطیلی مرکز آزمون‌های گاج، از یک سو به معنای تعطیلی ۳۰۲ نمایندگی در سراسر کشور با اشتغال زایی برای بیش از ۳۰۰۰ مدیر، معلم، مشاور و کارمند می‌باشد، و از سوی دیگر باعث سردرگمی، مدارس و خانواده‌هایی می‌شود که سال هاست از خدمات آموزشی گاج استفاده می‌کنند. این موضوع در همان پاییز سال گذشته توسط نهاد‌های امنیتی مورد پرسش و بررسی قرار گرفت و پرونده قضایی هم برای آن تشکیل شد و، اما در نهایت پرونده در اسفند ماه مختومه گردید. در چنین شرایطی، ظاهرا شورای سیاست گذاری مراکز غیر دولتی آن وزارت آموزش و پرورش، خود را فراتر از قانون تصور نموده و بعد از گذشت چندین ماه از این ماجرا، چنین تصمیمی را اتخاد نموده است! تصمیماتی شبیه تصمیم به اخراج معلم آملی برای بازخوانی آهنگ "گنگستر شهر آمل" و حاشیه‌های ایجاد شده بعد از آن.

خبر می‌رسد که گاج در مسیر قانون، اعتراض خود را به این شیوه و سبک تصمیم شورا در دیوان عدالت اداری ثبت کرده و منتظر تصمیم دیوان بوده که در کمال تعجب چنین نامه‌ای صادر و ابلاغ گردیده است!

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین