پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
برنامه زنده «جام جم» شب گذشته میزبان مصطفی کواکبیان، مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری و دبیرکل حزب مردم سالاری بود تا در موضوع «رسانه ملی و مطالبه گری» با مجری برنامه بحث و تبادل نظر داشته باشد. در بخش‌هایی از این برنامه کواکبیان به انتقاد از صداوسیما در برخورد دوگانه با دولت‌ها پرداخت و گفت: مشکلات اقتصادی مردم در صداوسیما جایی ندارد و این ضعف به علت همراهی تیم مدیریتی در صداوسیما با دولت سیزدهم است چرا که برخورد صداوسیما با دولت قبل، و بیان مطالبات و پیگیری وعده‌ها بسیار متفاوت بود.کواکبیان با اشاره به ریزش شدید مخاطبان تلویزیون نیز ادامه داد: برخلاف نظر مقام رهبری که بر شعار «جذب حداکثری و دفع حداقلی» تاکید دارند به نظر می‌رسد تلویزیون در دو سال گذشته به دفع حداکثری و جذب حداقلی اعتقاد دارد.

شعار سال: برنامه دوشنبه شب «جام جم» با حضور دبیر کل حزب مردم سالاری به صحنه انتقادات داغ از مدیریت صداوسیما تبدیل شد.

چرا تلویزیون به جای استفاده از فردوسی‌پور و رشیدپور از مجری فحاش حمایت می‌کند ؟ چرا همه شبکه‌های تلویزیون شده شبکه افق!


برنامه زنده «جام جم» شب گذشته میزبان مصطفی کواکبیان، مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری و دبیرکل حزب مردم سالاری بود تا در موضوع «رسانه ملی و مطالبه گری» با مجری برنامه بحث و تبادل نظر داشته باشد. در بخش‌هایی از این برنامه کواکبیان به انتقاد از صداوسیما در برخورد دوگانه با دولت‌ها پرداخت و گفت: مشکلات اقتصادی مردم در صداوسیما جایی ندارد و این ضعف به علت همراهی تیم مدیریتی در صداوسیما با دولت سیزدهم است چرا که برخورد صداوسیما با دولت قبل، و بیان مطالبات و پیگیری وعده‌ها بسیار متفاوت بود.

وی در همین زمینه گفت: صداوسیما در بحث کارگران، معیشت بازنشستگان و اخراج اساتید دانشگاه و جنبش زنان چقدر برنامه تولید کرده است و از حضور اقشار مختلف بهره برده است؟

کواکبیان با اشاره به حضور متعدد خود در سال‌های قبل در برنامه‌های مناظره تلویزیون، به انتقاد از مدیریت جدید صداوسیما پرداخت و گفت: از زمان آقای وحید جلیلی که پسرخاله خود را معاون سیاسی سازمان منصوب کرده، افت شدیدی در برنامه‌های سیاسی تلویزیون شاهد بودیم. ما مشکلات اقتصادی را در تلویزیون نمی‌بینیم، مشکلات کارگران و بازنشستگان را نمی‌بینیم. الان چرا اسمی از آقای تاج زاده برده نمی‌شود که چرا اصلا زندان است و شفاف نمی‌شود؟

وی افزود: قبلا که به شبکه افق دعوت می‌شدم که ظاهرا متعلق است به سپاه پاسداران، می‌گفتند این شبکه کلا هشت درصد بیننده دارد و من بعد از حضور در برنامه‌های آن‌ها می‌گفتم کاش شبکه افق شبیه سایر شبکه‌ها شود. حالا می‌خواهم بگویم برعکس شده و در دوره جدید همه شبکه‌های تلویزیون به شبکه افق تبدیل شده است!

کواکبیان با اشاره به ریزش شدید مخاطبان تلویزیون نیز ادامه داد: برخلاف نظر مقام رهبری که بر شعار «جذب حداکثری و دفع حداقلی» تاکید دارند به نظر می‌رسد تلویزیون در دو سال گذشته به دفع حداکثری و جذب حداقلی اعتقاد دارد.

مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری در همین زمینه افزود: الان مجری‌های خوب تلویزیون کجا هستند؟ آقای عادل فردوسی پور کجاست؟ ایشان مگر مطالبه گری نمی‌کرد؟ آقای مهران مدیری، رامبد جوان و رضا رشیدپور کجا هستند؟ علی ضیا کجاست؟ این‌ها مگر حرف مردم را نمی‌زدند؟ مطالبه نمی‌کردند؟ شما حفظ نکردید... به جایش یک آقایی را که فحش خواهر و مادر می‌دهد، حمایت می‌کنید!

مجری برنامه که ظاهرا توقع شنیدن اسامی مجریان برجسته تلویزیون را نداشت سعی کرد بحث را عوض کند و با شوخی و ادعای تغییر مسیر گفتگو، از کنار ماجرای اسامی ذکر شده بگذرد و با خنده سخنان کواکبیان را قطع کرد!

کواکبیان همچنین گفت: یک شبکه تماشا در خانه ما طرفدار دارد که تازگی‌ها هر وقت روشن می‌کنیم می‌گویند بازهم سریال تکراری! خب چرا صداوسیما سریال جدید نمی‌سازد که هر شبکه‌ای می‌زنیم، سریال تکراری ده سال قبل را نشان می‌دهد که دائم باید بگوییم این بازیگر هم فوت کرده و...

دبیر کل حزب مردم سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به شکایت عجیب از روزنامه اش در جریان اتفاقات سال گذشته اشاره کرد و گفت: از روزنامه شکایت شد با عنوان عجیب «تبعیت از فرح پهلوی» طوری که بازپرس هم تعجب کرده بود و گفت اینجا اینطور نوشتند. وی افزود: این شکایت را قرارگاهی تنظیم کرده بود که آقای نجات رئیس آن است و گفته بودند، چون شما عکس مشکی از مهسا امینی منتشر کردید و فرح هم فراخوان عزا داده پس شما از فرح پهلوی تبعیت داشتید و...

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه اطلاعات، تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۸۰۹۹، ettelaat.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین