پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
خبر می رسد که ضحی عبدی دانشجوی سال آخر رشته دکتری داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، که در حوادث سال گذشته بازداشت و بعد از آن مشمول عفو رهبری شده بود، طی حکم شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت، از دانشگاه اخراج شد. موضوعی که با منطق متعارف قضایی-امنیتی- مدیریتی-انضباطی ، سازگار نیست. آیا پرونده ایشان دارای ابعاد مکنون و ناگفته ای بوده است ، که ضرورت دارد شفاف سازی درخصوص آن صورت گیرد. اگر این برخوردها بدلیل زهر چشم گیری، سلیقه گرایی و یا تندروی ، صورت پذیرفته که مشفقانه درخواست بازنگری در آن را داریم و بر اساس تجارب مرتبط معتقدیم که نه تنها چاره ساز و راهگشا نیست ، بلکه باعث نفرت پراکنی و فرصت سازی برای سواستفاده بیگانگان می شود. مجددا به احترام وجود حکم حاکمیتی مقام معظم رهبری ، از دوستان مرتبط در وزارت بهداشت،درمان آموزش پزشکی( تا سر حد وزیر) با قید فوریت ، درخواست بازنگری و مشمولیت ایشان به قاعده رافت اسلامی را داریم. مشفقانه درخواست می کنیم در برخورد با خطای جوانان جانب چشم پوشی و گذشت را در پیش گرفته و اهرم های تنبیه را تا جای ممکن در حاشیه نگهدارند.

شعار سال : بخش قابل توجهی از ما ، ضحی عبدی را قبل از پرونده اخراج نمی شناختیم. حتی تعداد کمی از ما در جریان بازداشت و دستگیری ایشان قرار داشتیم. اما با یک برخورد مبتی بر منطقی نامعلوم، فضا برای سواستفاده رسانه های معاند خارجی فراهم شد و حتی پرسشگری های افکار عمومی در داخل نیز بشدت مطرح شد. 

منطق نامعلوم اخراج ضحی عبدی از دانشگاه بعد از بخشیده شدن خطایش با حکم رهبر + زهره چشم گیری ، سلیقه گرایی ، تندروی یا علل دیگر؟

ضحی عبدی در سال گذشته و در جریان اغتشاشات ، بازداشت شد و بعد از مدتی مشمول حکم عفو مقام معظم رهبری قرار گرفت و به جامعه دانشجویی کشور، بازگشت. در تیر ماه سال جاری(چهار ماه قبل)  بعد از چاپ مقاله مربوط به پایان نامه خویش در یکی از ژورنال های معتبر اروپایی، در حالی که در  آستانه دفاع از پایان نامه خویش بود ،با حکم کمیته انضباطی از دفاع پایان نامه و فارغ التحصیل شدن باز ماند. الان هم خبر از اخراج او از دانشگاه طی حکم شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت، به گوش می رسد.

برخی از رسانه ها بشکلی دانسته یا ندانسته( مبتی بر بازنشر) ، پای دکتر عباس شیراوژن که پیش از این معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه بوده و در حال حاضر ریاست شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت را برعهده دارد، به میان می کشند. موضوعی که نه تنها کمکی به حل مشکل نمی کند، بلکه ممکن است بر پیچیدگی کار هم بیفزاد. 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با توجه به وجود حکم عفو مقام معظم رهبری و به احترام این حکم، همچنین مستند به قاعده رافت اسلامی از عزیزان کمیته انضباطی وزارت بهداشت ، تقاضای تجدید نظر در حکم صادره و گذشت از خطاهای احتمالی مجدد حانم ضحی عبدی را دارد. اعمال هرگونه تنبیه شدید انضباطی ( ورای اینکه مستحقش باشد یا نباشد)، می تواند باعث ایجاد تغییرات بنیادین در سرنوشت یک جوان متخصص تواب این کشور شود. خداوند کریم است و به صفت کرامت ، ما نیز باید ببخشیم و تا جای ممکن از سلیقه گرایی ، تندروی و حتی زهر چشم گیری از بندگان ، فاصله بگیریم. 

انتظار پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، حل این مشکل با قید زمانی فوری بوده و ان شاالله منتشر کننده خبر این گذشت مبتی بر رافت اسلامی در حق خانم ضحی عبدی باشیم. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
برچسب ها: ضحی عبدی ، دستگیری ضحی عبدی ، اخراج ضحی عبدی ، ضحی عبدی کیست ، ضحی عبدی کجاست ، ضحی عبدی دانشجوی داروسازی ، اخراج صحی عبدی از دانشگاه توسط کمیته انضباطی ، درخواست بخشش ضحی عبدی ، ورود ریش سفیدانه در پرونده ضحی عبدی ، عبای شیراوژن ، دکتر عباس شیراوژن ، زهره چشم گیری از دانشجویان ، سلیقه گرایی در برخورد با دانشجویان ، تندروی در برخورد با دانشجویان ، منطق متعارف قضایی امنیتی انضباطی ، قاعده رافت اسلامی ، دانشجویان مشمول حکم عقو رهبر ، شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت ، معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ، فرمان عفو رهبری ، عفو عمومی توسط رهبر ، عفو دانشجویان توسط رهبر ، دانشجویان بخشیده شده توسط رهبر ، دستگیری دانشجویان ، بازداشت دانشجویان ، دانشجویان در اغتشاشات ، دانشجویان دستگیر شده ، دانشجویان بازداشتی ، عفو دانشجویان ، آزاد سازی دانشجویان ، دانشجوی زندانی ، دانشجوی ستاره دار ، احراج دانشجویان ، اعتراض دانشجویان ، اعتراضات دانشجویی ، دانشجویان ممنوع الورود
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
خودش به شما گفت توابه یا خودتون نوشتید؟
مدیر پایگاه

سلام 
در شرایط آشوب ، بعضی چیزها رو هم نمی زنند ، ریش سفیدی می کنند و پرده پوشی. حل مشکل امثال ضحی ، از خیره سری مثلا عدالتخواهانه شما خیلی مهمتره. 


دیدن یک تار مو در ظرف غذا رو باید تحمل نمود نه اینکه بشقاب رو چپه کرد. ان شاالله سن تون بیشتر می شه( البته به حدس ما باید جوان باشید و جویای نام) و اندکی سرد و گرم می چشید و پختگی بهتون دست می ده و متوجه می شید که ما برای امثال ضحی در این روزها چه خدمتی کردیم. البته که وظیفه شرعی و حرفه ای خودمون می دونیم.


با عزت باشید و عاقبت بخیر

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین