پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
عصرگاه روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ مصادف با روز سیزده بدر ایرانی و روز شهادت علی ابن ابی طالب در ماه مبارک رمضان، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، مورد تهاجم رژیم صیهونیستی با شش موشک نقطه زن، قرار گرفت. در جریان این حمله، هفت نفر از نیروهای ارشد نظامی کشور به شهادت رسیدند. نکته قابل تاکید در این حادثه،تحلیل دقیق ابعاد آن و ضرورت طراحی سناریوهای منطقی احتمالی برای مقابله به مثل خواهد بود. موضوعی که بنظر اقدامات خوبی درباره ان در فضای کارشناسی ،اتاق فکری و رسانه ای کشور صورت نگرفته و در ده ساعت پس از حادثه ، شاهد قوت گرایشات دو قطبی توصیه محافظه کارانه به عدم ورود هیجانی به جنگ با اسرائیل و در مقابل، فشار زیاد برای دادن پاسخ مقابل به مثل، دیده می شود. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، ضمن محکوم سازی این عمل تروریستی ، مراتب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری ، شهروندان ایران اسلامی و خانواده شهدا، اعلام نموده و با تاکید مضاعف، تحلیل دقیق ابعاد رویداد و طراحی سناریوهای مقابله موثر از دو دو بعد نظامی و حقوقی-دیپلماتیک را از نهادهای مسئول، درخواست می نماید.

شعار سال: بنا بر اطلاع رسانی و گزارش منابع خبری، رژیم صهیونیستی در ساعت ۱۷ عصر روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ (سیزده بدر و مصادف با روز شهادت علی ابن ابی طالب در ماه مبارک رمضان) با حمله موشکی(شلیک شش موشک نقطه زن) به ساختمان کنسولگری(نزدیک سفارت ایران در دمشق) باعث تخریب کامل ساختمان کنسکولگری و وارد آوردن خساراتی چند به خودروهای مقابل آن شده است. بنا به گزارش‌ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و خانواده او در پی این حمله آسیبی ندیده‌اند. اما در جریان این حمله، هفت تن از نیروهای نظامی ایران( سه سرتیپ) به شهادت رسیده اند. این دومین تجاوز هوایی رژیم اشغالگر به مواضع ایرانیان در سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

0

0

0

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی  حاجی رحیمی"  از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز  دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از همراهان (۱. شهید حسین امان اللهی ، ۲. شهید  سید مهدی جلالتی ، ۳. شهید محسن صداقت ،۴. شهید علی آقا بابایی ،۵. شهیدسید علی صالحی روزبهانی) در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت. وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود. زاهدی در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت. سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

0

0

کنعانی: ایران نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد:

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را نقض فاحش مقررات بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: «شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود».کنعانی تاکید کرد: «ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است».دیپلمات ارشد ایران تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد».

واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه:
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حمله جنگنده‌های اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق گفت که واشنگتن همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات بوده و موضوع در حال ارزیابی است. وزارت دفاع سوریه شامگاه امروز دوشنبه درباره جزئیات حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیانیه صادر کرد. یک منبع وابسته به این نهاد سوری گفت که حمله مذکور ساعت ۱۷ به وقت محلی صورت گرفت و در جریان آن رژیم صهیونیستی از سمت جولان اشغالی، ساختمان کنسولگری را هدف قرار داد. این منبع با بیان اینکه سامانه پدافندی سوریه، چند موشک را رهگیری کرد، خبر داد که در جریان این حمله، این ساختمان به صورت کامل منهدم شد و افرادی که در آن حضور داشتند، به شهادت رسیدند. 

حزب الله، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران بدون مجازات نخواهد ماند:
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم و آن را نشانگر تداوم حماقت صهیونیست‌ها دانست.در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به دولت و ملت ایران برای شهادت سردار سرتیپ «محمدرضا زاهدی» و چند مستشار نظامی ایرانی در این حمله، بر تداوم حرکت محور مقاومت تاکید شده است.حزب الله لبنان افزوده است: ما کاملا معتقد هستیم که خون بی‌گناه این شهدا، باعث عزم بیشتر برای مقاومت و مقابله با دشمن اسرائیلی خواهد شد.در پایان این بیانیه تاکید شده است که مسلماً این جنایت که کنسولگری ایران را هدف قرار داد بدون مجازات و انتقام از دشمن اسرائیلی نخواهد ماند.

به درخواست روسیه و در پی نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل: نشست شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه سه‌شنبه برگزار می‌شود

«دمیتری پولیانسکی» معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل دوشنبه شب به وقت محلی گفت که پس از حمله هوایی روز دوشنبه اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه، ایران برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه داد. معاون نمایندگی روسیه تصریح کرد: به دنبال نامه ایران، ما درخواست جلسه توجیهی علنی شورای امنیت سازمان ملل را کرده ایم؛ این جلسه برای روز سه شنبه دوم آوریل ساعت ۱۵ به وقت نیویورک برنامه ریزی شده است.

پیش از این، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه از این شورا خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجار‌ها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند. «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نوشت: «مکاتبه حاضر متعاقب نقض آشکار هنجار‌ها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل تهیه شده است. رژیم اشغالگر اسرائیل مبادرت حمله تروریستی نفرت‌انگیزی علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه نموده است. بعد از ظهر ۱ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۴۵، اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق هدف حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی از بلندی‌های جولان اشغالی قرار گرفت. این حمله تروریستی منجر به شهادت غم‌انگیز دست‌کم پنج پرسنل ایرانی از جمله مستشاران ارشد نظامی و تخریب کامل اماکن دیپلماتیک ایران شد.»

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در نامه خود آورده است: «این جنایات هولناک و حملات تروریستی ناجوانمردانه، نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌الملل و اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی (همان‌طور که صراحتاً در کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱، کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی ۱۹۶۳ و همچنین کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی از جمله عوامل دیپلماتیک ۱۹۷۳، بدان اشاره شده) است. این جنایات هولناک همچنین تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه به حساب می‌آیند.». «با توجه به پیامد‌های گسترده بین‌المللی چنین جنایات هولناکی که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده و به‌طور بالقوه‌ای آتش درگیری‌های بیشتری را با سایر کشور‌ها شعله‌ور نماید، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا اقدام جنایتکارانه و حمله تروریستی رژیم اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کند.»

معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: «مضافاً، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا هرگونه اقدام لازم از جمله برگزاری نشست فوری برای رسیدگی به این نقض فاحش و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه آتی که امنیت و ایمنی ماموریت‌های دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، را اتخاذ نموده، و همچنین از به دست عدالت سپردن سریع مسئولین چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای اطمینان حاصل نماید.» . معاون سفیر ایران در سازمان ملل گفت: «رژیم متجاوز صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را بر عهده دارد. جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.»

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس:پاسخ قاطع و متناسب به جنایت رژیم صهیونیستی مطالبه ملی است

سید نظام‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: این اقدام جنایتکارانه که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه از جمله سردار شهید زاهدی شد نقض آشکار توافقات بین المللی در خصوص مصونیت اماکن دیپلماتیک به شمار می‌آید. حمله هوایی به کنسولگری ایران بر خلاف تمامی پیمان‌های جهانی و از یک منظر هم نشان دهنده استیصال و درماندگی سران رژیم صهیونیستی در جنگ مستقیم با محور مقاومت است. آن‌ها احساس می‌کنند نبرد رو در رو را باخته‌اند و این اقدامات جنایتکارانه و تروریستی نوعی انتقام جویی ناشی از شکست و درماندگی در میدان اصلی جنگ است.

موسوی با تاکید بر ضرورت بکارگیری همه ابزار‌ها برای مقابله با این جنایت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ما قطعا به تدابیر نیرو‌های نظامی و امنیتی کشورمان اطمینان داریم و مطمئنیم آن‌ها که با راهبری شجاعانه و مدبرانه جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی را در محاصره‌ای تاریخی قرار داده و به استیصال کشانده اند، نقشه عملیات مقابله را به خوبی طراحی خواهند کرد. در عین حال، انتقام خون شهدای عزیز و گرانقدر کنسولگری ایران در دمشق یک مطالبه ملی است و افکار عمومی کشورمان از هر گونه پاسخ قاطع و مقابله متناسب با اقدام جنایتکارانه و تروریستی صهیونیست‌ها حمایت می‌کند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون/ شسا مرجع جنگ ایران و اسرائیل/شسا مرجع اسرائیل.

اخبار مرتبط
برچسب ها: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه ، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ، شهادت سردار محمدرضا زاهدی و سردار محمدهادی حاجی رحیمی ، شهادت هفت مستشار نظامی ایران در دمشق ، سردار محمدرضا زاهدی کیست ، سردار محمدهادی حاجی میررحیمی کیست ، عکس شهدای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ، اولین اسامی و عکس هفت شهید حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ، جزئیات حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ، اخرین اخبار از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق قبل و بعد از حمله موشکی اسرائیل ، تصاویر شهدای حمله موشکی به سفارت ایران در سوریه ، شهید حسین امان اللهی ، شهید سید مهدی جلالتی ، شهید محسن صداقت ، شهید علی آقا بابایی ، شهیدسید علی صالحی روزبهانی ، زندگینامه شهید محمدرضا زاهدی ، گرایشات دو قطبی محافظه کارانه و بنیادگرایانه در پاسخ به حمله اسرائیل ، تجمیع ترور و تجاور به خاک ایران ، حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی در دمشق ، فرمانده سپاه سوریه و لبنان نیروی قدس ، نقض مقررات بین‌المللی و کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین ، عواقب و پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در سوریه ، سناریوهای احتمالی ایران برای پاسخ به حمله اسرائیل ، واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه ، واکنش حزب الله به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ، نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله به ساختمان کنسولگری ، دمیتری پولیانسکی ، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ، حمله علیه علیه اماکن دیپلماتیک ، پاسخ قاطع و متناسب به جنایت رژیم صهیونیستی مطالبه ملی است ، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ، سناریوهای حمله اسرائیل به ایران ، سناریوهای حمله ایران به اسرائیل ، جنگ ایران و اسرائیل ، جنگ ایران و اسرائیل و آمریکا
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
0
1
خودتان یک تحلیل محتوا از اخبار مرتبط با موضوع حمله اسرائیل به ایران و حمله ایران به اسرائیل بکنید ، به راحتی ضعف سناریو پردازی را در انها ملاحظه می کنید. جنگ ، جنگ است. دعوای خیابانی نیست که همدیگر را حول بدهیم. عربده کشی هم در چند دقیقه اول دعوا جواب می دهد.
دوست دارم نظر شما را بدانم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین