پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
سردار حسین علایی و صادق زیباکلام در صدروزگی عملیات طوفان الاقصی، مناظره ای در سایت جماران داشتند. یکی از موضوعات اساسی این مناظره ، پرداختن به ماهیت تاسیسی یا ایجابی اسرائیل بود. علایی ، زیبا کلام را به حمایت از اسرائیل متهم می کند و زیبا کلام می گوید که با علایی به نتیجه ای نمی رسد ،چرا که علایی معتقد است اسرائیل را بوجود آوردند و زیبا کلام می گوید که اسرائیل ایجاد شده است. لازم به توضیح است که با توجه به برخی از موضع گیری های زیبا کلام در خصوص اسرائیل ، ممکن است پیگیری های حقوقی برعلیه او صورت پذیرد.

شعارسال: سردار حسین علایی و صادق زیباکلام در صد روزگی عملیات طوفان الاقصی، مناظره‌ای در سایت جماران داشتند. علایی می‌گوید که کسانی مثل آقای زیباکلام داخل ایران دائم از اسرائیل حمایت می‌کنند، از بقای اسرائیل حرف می‌زنند، علیه فلسطینی‌ها حرف می‌زنند. تلاش می‌کنند کسی داخل ایران از فلسطینی‌ها حمایت نکند و بگویند به ما چه ربطی دارد!

اسرائیل را بوجود آوردند یا بوجود آمد؟

زیباکلام در پاسخ بیان می‌دارد که، مشکل ما با سردار علایی این است که هرگز به توافق نمی‌رسیم، چون راهمان همان اول از هم جدا می‌شود. ایشان می‌گوید اسرائیل را به وجود آوردند، من می‌گویم اسرائیل به وجود آمد!

تعداد بازدید : 4

لازم به توضیح است که زیباکلام در پاسخ به انتقاداتی که از سوی برخی رسانه‌های اصول گرا در پی تحلیل او در قبال حادثه تروریستی کرمان متوجه وی شده است در چند روز پیش گفته بود، آیا آنچه من مطرح کردم به معنای تطهیر اسرائیل است؟! به هیچ عنوان. من می‌گویم در حادثه تروریستی کرمان، مشخصا صادق زیباکلام دلایل منافع و اهدافی را برای ارتباط‌دادن اسرائیل با این انفجار تروریستی نمی‌بیند؟ آیا این می‌شود تطهیر اسرائیل؟ آیا این می‌شود که من اسرائیل را از ترور و تروریسم مبرا کرده‌ام؟! خیر.

اگر به سابقه حملات تروریستی آمریکا و اسرائیل نگاه کنیم می‌بینیم که در پروژه‌های ترور این دو بازیگر به شکل نقطه‌ای و مشخص عمل کرده‌اند. مثلا آمریکا در یکی از جدیدترین ترور‌های خود با یک حمله دقیق پهپادی، فرمانده القاعده را در کابل ترور می‌کند یا اسرائیلی‌ها در هر حمله تروریستی با ارزیابی و اشراف کامل اطلاعاتی به دنبال حذف فرد یا افراد مشخص هستند. یعنی ترور کور و کشتار بدون هدف در دستور کار آمریکا و اسرائیل نیست.

شما اگر به تمام حملات تروریستی‌ای که در ایران، منطقه و جهان منتسب به اسرائیل است به دقت نگاه کنید، می‌بینید که این حملات با یک اشراف اطلاعاتی و با هدف حذف فرد مشخص صورت گرفته است. شما به ترور شهید فخری‌زاده نگاه کنید، در آن حادثه تروریستی حتی همسر شهید فخری‌زاده هم خون از دماغش نیامد. این نشان می‌دهد که اسرائیل در ترور و حذف افراد مدنظر خود چگونه رفتار می‌کند. شما به حمله تروریستی لبنان نگاه کنید، اسرائیل به شکل مشخص فقط صالح العاروری و چند نفر از معاونان و دستیاران او را با یک حمله پهپادی مشخص هدف قرار داد و به شهادت رساند، حتی به ساختمان‌های اطراف هم آسیبی وارد نشد، آن هم در آن منطقه بسیار شلوغ بیروت!

در ترور شهید سیدرضی موسوی هم اسرائیلی‌ها با اشراف اطلاعاتی می‌دانستند که وی چه ساعتی، در چه مکانی حضور دارد و همسر و فرزندانش در آن ساعت کجا هستند؛ یعنی برای مثال اسرائیل می‌توانست سیدرضی موسوی را در همان سفارت ایران در سوریه هدف قرار دهد، اما بعد از آنکه سیدرضی موسوی از سفارت خارج شده و به خانه مراجعه کرده، این حمله انجام شده است. جالب است در زمان حمله حتی همسر و فرزندانشان در خانه حضور نداشتند. ترور دانشمندان هسته‌ای ایران هم که خاطر همه هست. در این حملات تروریستی برای حذف دانشمندان هسته‌ای هم اقدامات به صورتی انجام شده است که فقط فرد مورد نظر ترور شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین