پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی (زاده ۵ اردیبهشت ۱۳۲۶ – درگذشته ۱۸ خرداد ۱۴۰۳) نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری از استان همدان است. او ۱۴ سال نماینده، ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان بود. وی ۲۳ سال امام جمعه شهرستان فامنین بوده بعد‌ها به‌عنوان امام جمعه همدان منصوب شد. او در ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ از امام جمعه و نمایندگی، ولی فقیه در استان همدان خداحافظی کرد. وی در شامگاه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ پس از گذراندن یک دوره بیماری به علت عارضه مغزی در یکی از بیمارستان‌های شهر قم درگذشت. لازم به توضیح است که آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز سوم فروردین ۱۴۰۳، در سانحه تصادف جاده گرمسار به قم مجروح شده و متاسفانه همسر او در این سانحه دارفانی را وداع گفته بودند. در سانحه برخورد دو دستگاه خودروی سمند (حامل آیت الله طه محمدی) و پراید در محور گرمسار به قم هفت نفر مصدوم و یک نفر هم جان باخت.

شعارسال: مرحوم آیت‌الله «غیاث الدین طه‌محمدی»، سال ۱۳۲۶ در یکی از روستا‌های فامنین همدان، در یک خانواده مذهبی و متدین متولد شد و با توجه به استعداد فوق العاده و علاقمندی به روحانیت و برخورداری از نبوغ خاص در همان اوایل زندگی به دعوت برادر خود حجت الاسلام حاج میرزاعلی محمدی در سن ۱۲ سالگی جهت تحصیل در حوزه علمیه قم رهسپار آن دیار مقدس شد.

درگذشت آیت‌الله «غیاث الدین طه‌محمدی» در سن ۷۷ سالگی در قم بر اثر بیماری

درس مقدمات را نزد برادر خود و سطوح عالی را نزد آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی طی کرده و جهت فراگیری دروس خارج فقه و اصول سال‌ها در محضر آیات عظام حضرت امام (ره)، میرزا هاشم آملی، شیخ مرتضی حائری تلمذ نموده و منظومه حکمت را نزد شهید مفتح و حکمت متعالیه، مباحث عرفانی و تفسیری را در خدمت علامه طباطبایی، آیت الله العظمی جوادی آملی، علامه حسن زاده آملی و شهید مطهری فرا گرفت.

آیت الله طه‌محمدی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور فعال و پر ثمر داشت و پیش از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ شمسی به فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی پرداخت و بار‌ها بازداشت شد و در واقعه مدرسه فیضیه نیز مورد ضرب و شتم فراوان قرار گرفت، همچنین در بیشتر راهپیمایی‌های طلاب حوزه علمیه قم حضور داشته و در سفر‌های تبلیغی و سخنرانی‌هایش، چند مرتبه از سوی ساواک دستگیر و زندانی شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی در دفتر حضرت امام (ره) در قم به فعالیت پرداخته و در دوران دفاع مقدس نیز با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس فعالیت داشته و مشغول جمع آوری کمک‌های مردمی جهت رزمندگان اسلام در استان بود.

مرحوم طه‌محمدی در سال ۱۳۶۱ از سوی دفتر حضرت امام (ره) به امامت جمعه فامنین منصوب شد و در طول ۲۳ سال امامت جمعه به انجام خدمات فراوانی در زمینه‌های فرهنگی، حوزوی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی پرداخت و پس از کناره گیری آیت الله موسوی همدانی از امامت جمعه همدان، از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان همدان و امامت جمعه این شهر منصوب شد.

آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی ۱۴ سال مسئولیت نمایندگی، ولی فقیه و امام جمعه همدان را بر عهده داشت و در نهایت در ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ با حکم رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی به عنوان جوان‌ترین نماینده، ولی فقیه در استان‌ها منصوب شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: 19خرداد1403، کدخبر: 6129603، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
0
آدم خوبی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین