پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 08
کد خبر: ۳۹۶۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
متاسفانه بخش زیادی از فعالان و مدیران و معلمان عزیز ما در آموزش و پرورش معنای تربیت و فعل تربیتی را ندانسته و به یکسری فعالیت‌های اخلاقی، مناسکی، مسابقات و اردو و ... تقلیل سطح داده اند. این ناآگاهی (که حتی در سطح مدیران ارشد وزارتخانه در ادوار مختلف مشاهده شده است)، سبب وارد کردن ضربات غیرقابل جبران بر پیکره نظام تعلیم و تربیت کشور شده است. خیلی زشت است که بگوییم مدیر مدرسه ما فرق بین آموزش و تعلیم (توسعه توانمندی‌ها برای ارتقا دانش و مهارت) و تربیت و پرورش (توسعه توانمندی‌ها برای مقابله با ناتوانی ها، شکست‌ها، ارتقا اعتماد به نفس) را نمی‌داند. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه را دعوت به مناظره در دانشگاه یا صداسیما می‌کنیم. حاضریم خودمان هم به شهرشان برویم یا دعوت ما را بپذیرند و مهمان ما در تهران باشند. به در گفتیم که ۳۰ مدیرکل استانی دیگر بشنود وگرنه حب و بغضی نسبت به مدیرکل استان کرمانشاه وجود ندارد و ایشان را بسیار فرهیخته هم می‌دانیم.

شعارسال: سلمان محمدی در مجمع عمومی انجمن اولیا و مربیان که در دانشکده مهارت استان برگزار شد، اظهار داشت: در جغرافیای ناامن خاورمیانه، جمهوری اسلامی جزو امن‌ترین کشور‌ها است و این امنیت محصول تلاش‌های افرادی است که در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

ضرورت هماهنگی بین اولیای منزل و مدرسه در تربیت فرزندان + جناب وزیر، از مدیرکل استان بخواهید اول تربیت را معنا کند بعد کلیشه گویی بفرمایند

وی عنوان کرد: در دنیای پر از تغییرات و نیازمند قدرت آن چیزی که به ما اقتدار می‌دهد علم است و برای داشتن ایران قوی در عرصه‌های مختلف راهی جز توجه به آموزش و پرورش و علم آموزی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: برای توجه به آموزش و پرورش باید مدرسه قوی داشته باشیم و مدرسه قوی نیز نیازمند داشتن کادر و معلمان قوی است، بنابراین مدرسه کانون اصلی تربیت، کانون اقتدار جمهوری اسلامی و حلقه وصل حاکمیت و جامعه است.

محمدی با اشاره به اینکه میثاق همه ما اجرای سند تحول بنیادین است افزود: براساس این سند به دنبال تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان هستیم و این در مدرسه اتفاق می‌افتد و در این صورت ایران قوی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در راستای تقویت مدرسه و توجه ویژه به دانش‌آموزان باید توجه داشته باشیم دانش‌آموزان برای افتخارآفرینی نیازمند دو بال والدین و همکاران آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اولیای مدرسه و منزل باید در مسائل تربیتی با هم هماهنگ باشند که دانش‌آموزان دچار تعارض نشوند و این نیازمند برگزاری جلسات مشترک است.

محمدی افزود: همانطور که والدین انتظار دارند مدرسه خانه دوم فرزندان شوند و تربیت و قانون‌مداری را به دانش‌آموز آموزش دهیم ما نیز انتظار داریم منزل مدرسه دوم شود.

سیاست‌های محلی آموزش و پرورش کرمانشاه همراه با سیاست‌های کلی اجرا شود

وی بیان کرد: برای موفقیت در تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان راهبرد اتحاد و انسجام درون سازمانی و تعامل برون سازمانی را در پیش گرفته‌ایم، زیرا با بخشی‌نگری کاری از پیش نمی‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برای رفع بسیاری از مشکلات، داشتن ایران قوی و کاهش نرخ بیکاری راهی جز برگشتن به مدرسه نداریم؛ چنانچه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را تقویت کنیم و مهارت‌آموزی دانش آموزان مدنظر باشد باید به مدرسه برگردیم.

محمدی با بیان اینکه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰۰ مدرسه استان کرمانشاه تحصیل می‌کنند افزود: توزیع چهار میلیون جلد کتاب از جمله اقدامات دشوار آموزش و پرورش است و باید همه به آموزش و پرورش کمک کنند و اتحاد و انسجام بین والدین و مربیان افزایش شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: 22مهر1403، کدخبر:3177084، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین