پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۱۳ هزار شغل برای افراد دارای معلولیت درسال‌جاری خبر داد و گفت: درصدد هستیم حداقل دستمزد را به معلولان ناتوان پرداخت کنیم.
شعارسال: دکتر علی ربیعی دیروز در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت و تجلیل از مدال آوران پارالمپیک با اشاره به اینکه دولت صورت مسأله معلولان را پاک نکرده است، افزود: سازمان های مردم نهاد، خانواده، دولت و خود معلول چهار ضلع حمایت از معلولان هستند که باید در راستای این مربع برنامه هایمان را پیش ببریم.

وی بیان داشت: خجالت می‌کشم از اینکه بگویم کار زیادی برای معلولان انجام شده است اما باید اعلام کنم که در برخی استان ها غربالگری شنوایی و بینایی به ۹۵ درصد رسیده و در کل کشور به آمار ۹۰ درصد نزدیک شده است و غربالگری آلزایمر نیز در تهران اجرا می‌شود.وی همچنین از افزایش ۲۰ درصدی مستمری معلولان مددجو در آینده خبر داد و اعلام کرد: به سازمان فنی و حرفه‌ای دستور داده‌ام تا آموزش‌های فنی را متناسب با توانایی جسمانی معلولان در دستور کار خود قرار دهند.

* تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در آینده نزدیک

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش از نهایی شدن بررسی قانون جامع حمایت از معلولان خبر داد و گفت: با تصویب این قانون در آینده نزدیک مشکل معلولان مرتفع خواهد شد.

وی کاهش ساعت کاری زنان دارای فرزند معلول و اجباری شدن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج و پرداخت هزینه آن از سوی دولت را از جمله دستاوردهای مجلس دهم دانست و بیان داشت:به دلیل انجام ندادن آزمایش ژنتیک سالانه 40 هزار معلول به جامعه معلولان اضافه می‌شود.

* مناسب‌سازی مسیر تردد معلولان اولویت بهزیستی

انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی نیز در این همایش، مناسب ‌سازی محیط برای معلولان را از جمله اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: این مسأله از سوی دبیرخانه مناسب‌سازی بهزیستی پیگیری مـــی‌شود تا توجه نهادهای غیر دولتی و دولتی بویژه شهرداری را به مناسب‌سازی جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند به همه امور معلولان بپردازد و به همکاری سایر دستگاه‌ها بویژه سازمان‌های مردم نهاد نیاز دارد، افزود: اشتغال، مسکن و تأمین وسایل کمک توانبخشی از دیگر اولویت‌های سازمان بهزیستی برای افراد دارای معلولیت است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف کشور، امکان برخورداری افراد دارای معلولیت از حقوق قانونی خودشان از جمله افزایش مستمری و حمایت‌های درمانی فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران صفحه 4، تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آذر 1395، شماره: 6374 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین