پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۲

فریادهایمان در آلودگی‌ها به جایی نرسید

رئیس شورای شهر تهران گفت: فریادهایمان به جایی نرسیده؛ خارج کردن تاکسی‌های فرسوده در سال‌های گذشته انجام نشد و امسال هم کار آنگونه که باید به انجام نرسید و در بحث موتورسیکلت هم تولیدکننده داخلی به جایی که موتورسیکلت برقی تولید کند، اما باز هم همان‌ها ساخته می‌شود.

شعارسال: مهدی چمران در جلسه روز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به دستورات جلسه اظهار کرد: بررسی گزارش‌های حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوا، شرکت مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بررسی می‌شود. در بخش دیگری از جلسه نیز اساسنامه شرکت مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران، شرکت پیام‌رسا و در نهایت اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دستور کار جلسه امروز شورا قرار خواهد داشت.

فریادهایمان در آلودگی‌ها به جایی نرسید

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا گفت: سال‌ها در این خصوص باید فکر اساسی می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد؛ این همه داد و فریاد و اعتراض به جایی نرسید و اساس کار درست دنبال نشد. خارج کردن تاکسی‌های فرسوده در سال‌های گذشته انجام نشد و امسال هم کار آنگونه که باید به انجام نرسید. در بحث موتورسیکلت هم صحبت زیاد شده است؛ کارخانه‌های داخلی به جای اینکه موتورسیکلت برقی تولید کنند، اما باز هم همان‌ها ساخته می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: مسائلی دیگر هم وجود دارد و دستگاه‌های مسئول باید به قانون هوای پاک تمکین کنند و از مدیران مربوطه هم دعوت می‌کنیم که بیایند و بگویند برای قانون هوای پاک چه کرده‌اند. اظهارنظر آقای پیرهادی هم درست بود و می‌بایستی یک مرجع بالاتر کنترل هوای پاک را در دست بگیرد و این می‌تواند کمک کند؛ یک مسئول میگفت خیلی از شهر‌های جهان این آلودگی را داشتند و الان ندارند. ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم، اما باید اقداماتمان را عملی کنیم.

وی درباره تفاهمنامه شهرداری با کشور چین برای اسکوتر و موتورسیکلت‌های برقی نیز گفت: شهرداری وارد کننده نیست و سرمایه گذار باید برود و وارد کند. شرکت‌های داخلی که موتورسیکلت می‌سازند باید موتورسیکلت‌های برقی بسازند؛ وزارت‌های صمت و نفت هم در این زمینه باید امتیازاتی بدهد که کارخانه‌ها در این زمینه کار کنند. من برای ورود همین تاکسی‌ها موافق نبودم و نیستم چرا که آوردنش راحت نیست.

طرح حریم تهران با امضای ۱۶۴ نماینده در دستور کار مجلس است

وی در مورد جلسه‌اش در مجلس در خصوص وضعیت حریم تهران، گفت: طرحی که ۱۶۴ نماینده امضا کردند در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. حریم باید ابتدا در شورای شهر تصویب شود و بعد به شورای عالی و استانداری برود. قرار شد شهرداری طرح حریم را ارائه دهد تا تصویب کنیم و به مجلس ارائه دهیم. شهردار تهران نامه‌هایی به مسئولین ارسال کرده و هشدار‌هایی داده است.

مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی درباره حریم تهران تکه پاره اجرا می‌شود

چمران افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری می‌گوید که می‌خواهد قانون را اجرا کند و این قانون یعنی شهر‌های بزرگ مثل تهران حریم نداشته باشند. مصوبه جدید شورای عالی به حریم یکپارچه اشاره دارد، اما آنچه اجرا می‌کند تکه‌پاره است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خرید نمایشگاه بین‌المللی مصوبه شورا را نمی‌خواهد، گفت: این موضوع سال‌ها باقی مانده بود و کم کاری در این زمینه صورت گرفته است. شهرداری به دلیل طلب بالایی که دارد، می‌تواند خریدار نمایشگاه بین‌المللی باشد.

وی در مورد ضرورت ممنوعیت تبلیغات موتورسیکلت‌های بنزینی در سطح شهر با بیان اینکه تابلو‌های سطح شهر توسط سازمان زیباسازی اجاره داده می‌شود، اظهار کرد: سازمان باید از لحاظ محتوایی به تابلو‌ها رسیدگی کند. ما مصوبه‌ای داشتیم که نباید تبلیغات نمایشگاه انجام شود که ایراد گرفتند و گفتند که نمی‌توان این کار را انجام داد. اینکه هر موضوعی همچون موتورسیکلت‌ها تبلیغ نشود، شدنی نیست.

چمران با تاکید بر اینکه معاینه فنی خودرو‌های در حال تردد در تهران باید در مراکز موجود انجام شود، گفت: سخت‌گیری‌ها در مراکز معاینه فنی تهران بیشتر است و باید وزارت کشور در این زمینه ورود جدی داشته باشد. ما این موضوع را به وزارت کشور منتقل کردیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 9آذر1404، کدخبر: 253237، www.didbaniran.ir

خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین