پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: ژاپن براي کاهش آب بدون درآمد در ايران بيش از يک ميليون دلار سرمايه‌گذاري مي‌کند.

شعار سال: حميدرضا تشيعي در حاشيه گردهمايي پروژه ملي ظرفيت‌سازي مديران بهره‌برداري شرکت‌هاي آب و فاضلاب با بهره‌گيري از فناوري‌هاي کشور ژاپن که در تالار آبگينه شرکت آبفاي استان تهران برگزار شد، با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين طرح با هماهنگي مرکز همکاري‌هاي خاورميانه‌اي ژاپن و توسط جايکا انجام مي‌شود و شهر خوانسار در استان اصفهان براي اجراي طرح کاهش آب بدون درآمد انتخاب شده است.

وي ادامه داد: شاخص آب بدون درآمد شهر خوانسار که بيشترين مقدار اين آب را دارد (شامل مجموعه هدر رفت فيزيکي و غيرفيزيکي آب) معادل 60 درصد است که با اجراي اين طرح آب بدون درآمد اين شهر به 15 تا 17 درصد کاهش خواهد يافت.

وي اجراي طرح کاهش آب بدون درآمد با همکاري ژاپن را نمونه‌اي بي‌نظير در دنيا اعلام و تصريح کرد: متوسط آب بدون درآمد در کشور ما 26 درصد است که 14 درصد آن آبي است که از لوله‌ها هدر مي‌رود.

معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به تجربه بسيار مهم ژاپن در کاهش آب بدون درآمد از 80 درصد پس از جنگ جهاني دوم به 4 درصد در حال حاضر گفت: اين طرح با اعلام آمادگي ژاپني‌ها و شرکت‌هاي خصوصي اين کشور و با همکاري شرکت‌هاي خصوصي داخلي اجرا مي‌شود.

تشيعي با بيان اينکه براي استفاده از فناوري‌ها، علم و دانش ژاپن، پنج گروه تخصصي از ايران به آن کشور اعزام شده است، افزود: هزينه اين سفرها از جانب ژاپن پرداخت شده که 5 ميليارد تومان در هزينه‌هاي ما صرفه‌جويي کرده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 2 آذر 1394، کد مطلب: 922154:www. mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین