پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۰۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از راه‌اندازی کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری در این شهرستان دماوند خبر داد و اظهار کرد: مهاجرپذیر بودن شهرستان دماوند در توسعه و پیشرفت بیماری ایدز تأثیرگذار است.

شعار سال:

سعید آسیایی صحنه در حاشیه همایش راه‌های مقابله با ایدز با اشاره به راه‌اندازی کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری در این شهرستان، اظهار کرد: این کلینیک در جهت کنترل و مراقبت بیماری‌های HIV مثبت و کسانی که در واقع مبتلا به بیماری ایدز شده‌اند راه‌اندازی خواهد شد که پزشکان شبکه بهداشت و درمان آموزش‌های لازم را در این خصوص فراگرفته‌اند و می‌توانند پاسخگوی سؤالات مردم باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند از مهاجرپذیری بالایی برخوردار می‌باشد، گفت: صدر صد مهاجرپذیر بودن این شهرستان در توسعه و پیشرفت این بیماری تأثیرگذار است و میزان مبتلایان به این بیماری را افزایش می‌دهد که در این خصوص باید مهاجرین که وارد منطقه خواهند شد را کنترل کرد؛ زیرا افراد مبتلا به ایدز در کمترین زمان بیماری را انتقال خواهند داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: افراد مهاجر بیشتر برای کار و اشتغال حتی از کشورهای دیگر وارد منطقه خواهند شد که این نیاز به آگاهی و بالا بردن سطح اطلاعات مردم خواهد داشت که مراقبت باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

آسیایی صحنه با اشاره به اینکه اولین ویروس HIV از طریق خون‌های آلوده وارد ایران شد و به‌مرور زمان از طریق معتادان تزریقی این بیماری به مردم انتقال داده می‌شود، گفت: اما در حال حاضر این روند در حال تغییر است و انتقال ویروس HIV از طریق روابط جنسی می‌باشد که این امر از تزریق پیشی گرفته و این بسیار خطرناک است و باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویروس HIV در جهان و جامعه امروزی که یکی از معضلات در زندگی بشر می‌باشد به خصوص در مناطقی که افراد بسیاری زندگی می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تأکید کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن در هفته جهانی مبارزه با ایدز، این همایش را به منظور بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم، اطلاع‌رسانی و نشان دادن اهمیت این موضوع برگزار کردیم.

*تست HIVبرای ۶۰۰ نفر درزندان و کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان دماوند

همچنین رحیم قلی‌زاده، کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در حاشیه همایش راه‌های مقابله با ایدز اظهار کرد: از ۶۰۰ نفر زندانی و افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد قرار دارند، تست رپید صورت گرفت.

وی افزود: در شهرستان دماوند هفت کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که در هر کمپ حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر وجود دارد که همه این افراد مورد تست رپید قرار می‌گیرند.

کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر از حدود ۳۸۰ نفر زندانی و پرسنل زندان جابان تست رپید انجام‌گرفته شد که تست سریع در عرض یک ربع جواب را خواهد داد که اگر تست مثبت بود فرد برای آزمایش خون و آزمایش تکمیلی به آزمایشگاه معرفی خواهد شد.

قلی‌زاده ادامه داد: همچنین اگر این آزمایش مثبت بود به‌عنوان بیمار مبتلا به HIV تلقی خواهد شد که امروز در این همایش افرادی که مایلند می‌توانند از سلامت خود مطمئن شوند.

وی تصریح کرد: همایش ایدز جهت آموزش و اطلاع‌رسانی به دانشجویان، دانش آموزان و مردم عادی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و شورای شهر دماوند در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دماوند برگزار گردید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری- تحلیلی تارود، تاریخ انتشار 22 آذر 1395، کد مطلب: 130844 :www.tarood.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
خود دماوند آسیب چندانی ندارد. مشکل رودهن و بومهن هستند. وضع نامناسب و فاجعه آمیزی دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین