پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
حدود ۱۸ ماه از سکانداری “علی یحیی پور” بر مسند شهرداری پرند گذشت تا وی سومین شهرداری باشد که پس از “فتحعلی همتی” و “بهروز کاویانی” کمتر از ۲ سال مدیریت شهری در پرند را تجربه می‌کند.

شعار سال:


علی یحیی پور در بهمن ماه ۹۳ پس از کش و قوس‌های فراوان میان اعضای شورا با ۵ رای به عنوان شهردار پرند انتخاب و پس از تایید استانداری در ۱۶ اسفند ماه ۹۳ مدیریت شهری را تحویل گرفت. وی از همان ابتدا وعده‌هایی را برای توسعه عمرانی شهر پرند داد و در نخستین گام بودجه سال ۹۴ را از ۲۲ میلیارد به ۳۲ میلیارد تومان افزایش داد. البته این افزایش بودجه باعث اختلاف نظرهای زیادی میان اعضای شورا شد و برای نخستین بار طرح سوال از شهردار کلید خورد. تقریبا نیمه نخست سال ۹۴ انرژی شهرداری و شورا بر سر افزایش بودجه تلف شد و عملا هیچ اقدام عمرانی خاصی در شهر صورت نگرفت. نهایتا نیز این چالش با اخطار استانداری فروکش کرد.

شهردار پرند وعده داد بود که افزایش بودجه صرفا در حوزه عمرانی است و به شکلی که بیان می‌کرد شهروندان باید کارهای عمرانی در پرند از قبیل، ساخت اماکن ورزشی و تفریحی، فرهنگسرا و پارک‌ها را لمس کنند. پارک بانو تنها اقدام عمرانی به ثمر نشسته شهرداری در سال ۹۴ بود که البته به گفته رییس کمیسیون عمرانی شورا مدیریت هزینه در این پارک رعایت نشده و این پارک دست کم با نیم میلیارد تومان کمتر می‌توانست ساخته شود. این به این معنی است که نیم میلیارد تومان از بودجه پرند به راحتی در جیب پیمانکار رفته است.

طرح توسعه فضای سبز پرند و رساندن سرانه فضای سبز به استاندارد جهانی از دیگر وعده‌های یحیی پور بود که نه تنها محقق نشد بلکه در مواردی هم شاهد خشک شدن فضای سبز در سطح شهر بوده و هستیم.

ساخت ساختمان شهرداری پرند که وی قول داده بود در سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید اما با توجه به میزان پیشرفت این پروژه می‌توان گفت که این وعده نیز به ثمر نخواهد نشست و آن طور که یکی از اعضای شورا اذعان داشته این پروژه امسال به بهره برداری نخواهد رسید.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از دیگر شعارهای آقای شهردار بود. در این حوزه نیز با توجه به ساخت و سازهای مساله داری که در سطح شهر مانند "بلوک دی”، در بولوار جمهوری صورت گرفت نمی توان نمره قبولی به وی داد.

ساخت و تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی، ساخت آرامستان، ساخت دریاچه مصنوعی، جذب سرمایه گذار و توسعه فرهنگی از دیگر شعارهای آقای یحیی پور بود که البته در این باب نیاز به توضیح نیست و خود مردم بهترین داورند.

طرح استیضاح شهردار برای دومین بار به دلیل آنچه که شورای شهر ناتوانی و ضعف علی یحیی پور در مدیریت شهری عنوان کرد بود با ۳ رای مخالف و ۴ رای موافق ناکام ماند و آقای شهر در سمت خود ابقا شد.

۱۸ ماه از مدیریت شهری علی یحیی پور گذشته است و امروز شنیده‌ها حاکی از آن است که استیضاح شهردار پرند برای سومین بار کلید خوده و این بار طرح سوال از شهردار با ۵ امضای اعضای شورا انجام خواهد شد. اگرچه آقای شهردار همچنان حمایت جدی دو عضو شورا را دارد اما طرح استیضاح وی کلید خورده و شهردار روزهای پایانی خود در پرند را سپری می‌کند.

شنیده‌ها حاکی است علی یحیی پور از هفته‌های پیش رایزنی‌های خود با اعضای شورای شهرهای آبیک در استان قزوین و یکی از شهرهای همجوار در استان تهران را برای تکیه بر مسند مدیریت شهری آنها آغاز کرده است.

امیدوارم آنچه که در انتخاب شهردار چهارم پرند رقم خواهد خورد، انتخابی درست و شایسته و از سر آگاهی باشد و اعضای شورا با گرفتن تجربه از سنوات پیشین تجربه تلخ دیگری را رقم نزنند. همچنین اعضای شورا به یاد داشته باشند که حجت الاسلام نوروزی در جمع مردم پرند از آنها خواست که در مدت باقیمانده کاستی‌های گذشته را جبران کنند که در غیر این صورت نباید در دوره بعدی انتخابات شوراها به فکر انتخاب مجدد از سوی مردم باشند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی پرند پرس، تاریخ انتشار ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، کد مطلب: 5407 : www.parandpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین