پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۴۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش در استان‌ها تشکیل خواهد شد تا بخشی از اختیارات ستادی به استان‌ها واگذار شود.

شعار سال:


فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز گفت: باید با تمرکز زدایی شورای آموزش و پرورش در استان‌ها تشکیل شده و بخشی از اختیارات ستادی به استان‌ها واگذار شود و استان‌ها نیز در حد امکان اختیارات را به شهرستان‌ها تفویض کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش نهادی حجیم و متولی 13 میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون معلم و کارمند است و اداره چنین سیستم بزرگی با توجه به الزامات روز از توان یک دستگاه خارج است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات مالی و تجهیزاتی آموزش و پرورش گفت: اتکا به بودجه عمومی برای حل مسائل اعتباری موجب استمرار مشکلات آموزش و پرورش حداقل تا 50 سال آینده می‌شود.

دانش آشتیانی افزود: نظام آموزشی در جهان خالی از اشکال نیست اما تجارب موفقی وجود دارد که با بومی‌سازی آن می‌توان به هدف‌گذاری‌های انجام شده دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در نظام آموزشی ما مهم‌ترین ابعاد شکل‌دهنده هویت افراد همچون تاریخ، اجتماع، جغرافیا، سیاست و زیست‌بوم به دروسی بی‌اهمیت بدل شده است.

دانش آشتیانی بروز آسیب‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی را ناشی از رویکرد غلط در نظام تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: باید مهارت‌ها و ارتقا قدرت تفکر و نقادی را دانش‌آموزان پرورش دهیم چرا که امروز فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی ما مهارت حل مسائل زندگی را ندارند


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 26 آذر 1395، کد مطلب: 256348 : www.mizanonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین