پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
مردم شهرستان قرچک به‌عنوان یک شهرستان نوپا در استان تهران با مشکلات متعددی روبرو هستند و امیدوارند در سفر رئیس‌جمهور، توجه ویژه‌ای برای حل دغدغه‌های مردم این منطقه صورت گیرد.

شعار سال:

شهرستان قرچک به‌عنوان شهرستانی نوپا در استان تهران محسوب می‌شود، به‌طوری‌که تا چند سال پیش این منطقه بخشی از شهرستان ورامین به‌حساب می‌آمد.

در دولت گذشته ارتقای قرچک به شهرستان در دستور کار قرار گرفت و این منطقه از ورامین جدا شد، اگرچه این تصمیم موافقان و مخالفان فراوانی داشت.

عده‌ای با توجه به محرومیت‌های شهرستان قرچک، این تصمیم را موجب توجه هر چه بیشتر مسئولان به این منطقه می‌دانستند و عده‌ای دیگر نیز ارتقای قرچک به شهرستان، بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم را به‌عنوان ضربه‌ای دیگر به این منطقه تلقی می‌کردند.

شهرستانی نوپا که با مشکلات متعددی روبرو است

طی چند سال گذشته که قرچک به شهرستان ارتقا پیداکرده است، تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم این منطقه انجام‌شده اما هنوز معضلات فراوانی در قرچک دیده می‌شود که علیرغم وعده‌های داده‌شده، به سرانجام نرسیده است.


حجت‌الاسلام حسن روحانی به همراه کاروان تدبیر و امید و در قالب چهارمین مرحله سفر به شهرستان‌های استان تهران، قرار است به ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت سفر کند.

مردم شهرستان قرچک امیدوارند که سفر رییس‌جمهور به دیار ۱۵ خرداد، برکات و دستاوردهای فراوانی را به همراه داشته و زمینه تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات چندین ساله قرچک را فراهم کند.

چشم امید مردم قرچک به حل مشکلاتشان در سفر رییس‌جمهور

ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی، ارتقای زیرساخت‌های اداری و احداث سایت اداری شهرستان قرچک، تعیین تکلیف پروژه مترو یا قطار شهری تهران- قرچک، ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار، تکمیل کمربندی قرچک و حمایت از فعالان تولیدی و اقتصادی شهرستان ازجمله مطالباتی است که از سوی مردم و شهروندان قرچکی پیش از سفر رییس‌جمهور مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک طی روزهای اخیر با اشاره به مشکلات مردم شهرستان قرچک اظهار داشت: باید مسئولان شهرستان قرچک مشکلات و دغدغه‌های مردم در حوزه‌های مختلف را دسته‌بندی کرده و در جریان سفر رییس‌جمهور مطرح کنند.

مردم شهرستان قرچک با مشکلات بهداشتی و درمانی روبرو هستند

عبدالله محمدی یکی از شهروندان شهرستان قرچک در اظهار داشت: شهرستان قرچک علیرغم هم‌جواری با پایتخت از زیرساخت‌های مطلوبی در حوزه بهداشتی و درمانی برخوردار نیست.

وی افزود: امروز مردم و شهروندان قرچک برای انجام امور درمانی خود باید به مناطق هم‌جوار یعنی ورامین و یا پایتخت مراجعه کنند که این امر شایسته شهرستان چند صدهزارنفری قرچک نیست.

محمدی ادامه داد: ساخت بیمارستان در قرچک از سال‌های گذشته در دستور کار مسئولان قرار دارد و امروز مردم شهرستان قرچک منتظر افتتاح و به ثمر نشستن این پروژه مهم و ضروری هستند.


وی اضافه کرد: البته افتتاح یک بیمارستان نمی‌تواند پاسخگوی جمعیت چند صدهزارنفری شهرستان قرچک باشد و باید ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی و ساخت مراکز درمانی جدید در قرچک در جریان سفر رییس‌جمهور مورد مطالبه قرار گیرد.

محمدی عنوان کرد: بدون تردید یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم قرچک در آستانه سفر رییس‌جمهور به منطقه، اتخاذ تصمیماتی برای ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی است.

گسترش راه‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی از دغدغه‌های مردم قرچک است

محمدرضا اردستانی یکی دیگر از شهروندان این شهرستان با اشاره ویژگی جغرافیایی شهرستان قرچک اظهار داشت: برخی، شهرستان قرچک را یک منطقه کارگری می‌دانند و روزانه هزاران سفر از قرچک به تهران و بالعکس برای انجام امور اداری، درمانی و غیره انجام می‌شود.

وی افزود: باوجود تردد هزاران سفر در طول روز، زیرساخت‌های ارتباطی مطلوبی در شهرستان قرچک مهیا نیست و امروز مردم این منطقه امیدوارند که زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی در قرچک متحول شود.

اردستانی ادامه داد: طی سال‌های اخیر بارها وعده راه‌اندازی مترو به مردم این شهرستان داده شد اما پس از گذشت چند سال، هنوز خبری از به نتیجه رسیدن این پروژه نیست و همچنان مردم منطقه با مشکلات متعددی دست‌به‌گریبان هستند.

وی متذکر شد: تعیین تکلیف پروژه متروی تهران-قرچک و تعیین زمان دقیق افتتاح آن ازجمله موضوعاتی است که مردم شهرستان قرچک انتظار دارند تا در جریان سفر رییس‌جمهور برای آن تصمیم لازم اتخاذ شود.

زیرساخت‌های اداری شهرستان قرچک باید تقویت شود


سید علی علوی یکی دیگر از شهروندان قرچک با اشاره به محرومیت این شهرستان در زمینه زیرساخت‌های اداری اظهار داشت: شهرستان قرچک از زیرساخت‌های اداری مطلوبی برخوردار نیست، به‌طوری‌که هم‌اکنون برخی از ادارات و نهادهای این شهرستان مستأجر بوده و یا در مکان‌های مناسبی پذیرای شهروندان نیستند.

وی افزود: در بسیاری از شهرستان‌های کشور، مجتمع ادارات و سایت‌های اداری راه‌اندازی شده تا مردم به‌راحتی به ادارات مختلف دسترسی داشته باشند اما متأسفانه این مهم هنوز در قرچک تحقق پیدا نکرده است.

جوانان قرچکی نیازمند توسعه اشتغال در منطقه هستند

مهدی تاجیک یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: شهرستان قرچک به‌عنوان یکی از جوان‌ترین شهرستان‌های استان تهران محسوب می‌شود که آمار بالای جوانان این منطقه، ظرفیت‌های بالایی را در اختیار مسئولان و مدیران استانی و شهرستان قرار داده است.

وی افزود:امروز بیکاری یکی از مهم‌ترین تهدیدها و دغدغه‌هایی است که جوانان قرچکی با آن روبرو هستند و امیدوارند که در سفر رییس‌جمهور تصمیمات مهم و قابل اجرایی برای کاهش نرخ بیکاری در قرچک اتخاذ شود.

البته این بخشی از درخواست‌ها و مطالبات مردم شهرستان قرچک از دولت و شخص رییس‌جمهور است و باید منتظر ماند و دید که در جریان سفر رییس‌جمهور کدام‌یک از وعده‌های داده‌شده در سال‌های گذشته، برای مردم شهرستان قرچک به واقعیت تبدیل خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 27 دی94 ، کد مطلب: 3026264: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین