پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۱۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران كه فعالیت خود در این معاونت را با تمركز بر عملیات عمرانی ایستگاه‌ها و خطوط در دست ساخت 6 و 7 مترو و شتاب بخشی به این فعالیت ها آغاز نموده بود.

شعار سال: در اولین دور از بازدیدهای منطقه ای خود از وضعیت ترافیكی جنوبی ترین منطقه پایتخت دیدن كرد و در جلسه مشترك مدیران حمل و نقلی پایتخت با شهردار و مسئولان شهری منطقه 20 حضور یافت.

به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، دكتر مازیار حسینی در این نشست كه همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) برگزار شد، بازدید از منطقه 20 را كه به نام مبارك حضرت عبدالعظیم متبرك است را به فال نیك گرفت و گفت: امیدواریم نتایج این بازدید برای مردم مؤمن و متدین این منطقه مثمر ثمر و مبارك باشد.

وی با اعلام این كه اساسی ترین مأموریت و بزرگ ترین رسالت ما براز گرداندن آرامش به زندگی مردم است، تأكید كرد: برای نیل به این هدف تمام توان و تلاش خود را به كار می گیریم و در این میان، منطقه 20 نزد مدیریت شهری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، چنانچه چهره امروز این منطقه با 10 سال قبل به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

خط 6 مترو فاصله شمال و جنوب تهران را کم می کند
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه خبر مسرت بخشی كه می توانیم به ساكنان منطقه 20 نوید دهیم، آمدن خط 6 مترو به این منطقه است كه می تواند تحول اساسی در جنوبی ترین نقطه پایتخت به وجود آورد، اظهار كرد: آغاز به کار این خط مهم، زندگی مردم این منطقه را متحول می كند و گامی بلند در راستای انجام رسالتی است كه برای بهبود زندگی مردم قائل هستیم.

دكتر مازیار حسینی با بیان این كه همان طور كه بهره برداری بزرگراه امام علی (ع) در كاهش فاصله زمانی بین شمال و جنوب تهران اثرگذار بود و راه اندازی خط 6 مترو نیز می تواند در كم كردن این فاصله مؤثر باشد، تصریح كرد: از جمله اقداماتی كه اراده مدیریت شهری در كاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب تهران را محقق می كند، ایجاد و گسترش مسیرهای سراسری برای كم كردن زمان دسترسی بین این دو محدوده جغرافیایی است.

وی با تأكید بر این كه در حال حاضر از طریق بزرگراه امام علی (ع) كه برای احداث و گشایش آن سختی های بسیاری را متحمل شدیم، ظرف مدت تنها 30 دقیقه می توان از محدوده مركزی شهر به جنوبی ترین نقطه شهر رفت، اضافه كرد: همان طور كه بزرگراه امام علی (ع) نعمتی برای شهر تهران بود، خط 6 مترو نیز می تواند تحول بزرگی در این كلان شهر ایجاد كند و در كیفیت زندگی مردم به ویژه در جنوب شهر مؤثر باشد.

پایانه درون شهری در محله جوانمرد قصاب ایجاد می شود
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه همزمان با پایان طراحی پایانه حمل و نقل درون شهری جوانمرد قصاب به زودی كار ساخت این پایانه مهم آغاز می شود، اظهار كرد: كیفیت ساخت پایانه جوانمرد قصاب، ملاك خوبی برای ارزیابی عملكرد این منطقه محسوب می شود و انتظار داریم این پایانه پر تردد با طراحی فنی دقیق و به شكل فاخر و زیبایی ساخته شود و به عنوان پایانه ای مثال زدنی، الگوی سایر پایانه های تهران تبدیل شود.

دكتر مازیار حسینی با بیان این كه اعتقاد داریم اگر قرار است كاری را انجام دهیم، باید آن كار را اصولی و ماندگار و تمام و كمال انجام دهیم، تصریح كرد: بر این اساس، اعتقادی به انجام كار كمّی نداریم و به جای توجه به كمیّت، تمركزمان بر انجام كار كیفی و بالابردن كیفیت كارهاست، به نحوی كه شأن شهروندان كاملاً رعایت شده و احترام به كرامت انسانی آنها به دقت مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی با تأكید بر این كه مردم تهران علاوه بر آلودگی هوا، در معرض آلودگی صوتی نیز قرار دارند و دراین میان، شهروندانی كه در مجاورت بزرگراه های پر ترددی همچون بزرگراه آزادگان كه آلودگی صوتی آنها 55 دسی بل به بالاست زندگی می کنند، از سر و صدای ناشی از تردد خودروها در رنج هستند، خاطرنشان كرد: آلودگی صوتی بر روی كیفیت زندگی مردم تأثیر مستقیم بر جای می گذارد و از این رو، در میزان اعتبارات ساخت دیوارهای صوتی در محورهای بزرگراهی كه به شدت مورد تقاضای مردم است و بر این اساس، شهردار محترم تهران به منظور پاسخگویی به این تقاضای بر توسعه آن تأكید دارند، تجدید نظر می كنیم.

اعتبارات حمل و نقلی منطقه 20 تأمین می شود
قبل از سخنان معاون شهردار تهران، شهردار منطقه 20 از این منطقه با توجه به وجود حرم مطهر حضرت عبدالعظیم به عنوان «قبله تهران» نام برد و گفت: منطقه 20 بیش از 10 هزار شهید و جانباز را تقدیم دفاع مقدس نموده و علاوه بر این، تقدیم 71 شهید مدافع حرم از جمله افتخارات این منطقه در دفاع از حریم اهل بیت (ع) است.

مهندس سید احمد صفوی با اشاره به این كه منطقه 20 با 42 كیلومتر مربع مساحت و احتساب 240 كیلومتر مربع حریم، 380 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده اظهار كرد: این منطقه، 7 ناحیه و 20 محله از جمله محله های محرمی همچون جوانمرد قصاب و شهید بهشتی را دارد و علاوه بر این، 30 روستا و 75 مجتمع مسكونی را در خود جای داده است.

وی در پایان با تأكید بر این كه طول شبكه معابر منطقه 20 بالغ بر 92 كیلومتر است كه 20 كیلومتر آن را معابر بزرگراهی تشكیل می دهد، مجموع اعتبارات سال 95 این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیك را 130 میلیارد ریال اعلام نمود و خواستار حمایت بیشتر معاونت حمل و نقل و ترافیك از طریق اختصاص اعتبارات مورد نیاز به منظور اجرای برنامه های پیش بینی شده به این منطقه جنوبی پایتخت شد كه این درخواست مورد موافقت معاون شهردار تهران قرار گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت حمل و نقل کشور(تین نیوز)، تاریخ انتشار 16 مرداد 95، کد مطلب: 98272: www.tinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین