پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۱۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
با گذشت بیش از دو سال از وعده ی افتتاح تنها سینمای شهرستان بهارستان هنوز هم این سینما افتتاح نشده است و مردم این شهرستان با جمعیت700 هزار نفری تشنه یک سینما هستند.

شعار سال: با گذشت بیس از دو سال از وعده ی تاسیس تنها سینمای شهرستان بهارستان توسط آقای ضرغامی هنوز این محل فرهنگی هنری افتتاح نشده است و مردم پرجمعیت این شهرستان برای استفاده از سینما باید به شهرستان های اطزاف بروند در صورتی که این شهرستان پتانسیل داشتن بیش از دو سینما را دارد.

دیگر پرداختن به موضوع سینمای بهارستان به یک سوژه تکراری برای خبرنگاران تبدبل شده است اما بخاطر تماس های متعدد مردم شهرستان با بهارستانه جهت پیگیری دوباره به سراغ این موضوع رفتیم .

سینما آخرین هنر و به عبارت دیگر هفتمین هنر است ، شش هنر دیگر عبارتند از : تئاتر ، نقاشی ، مجسمه سازی ، معماری ، موسیقی و رقص . در این میان سینما تنها هنری است که نه تنها شش هنر دیگر را به خدمت گرفته بلکه به گونه ای توانسته آنها را اعتلا نیز ببخشد، همچنین سینما صنعت ، فن و تکنیک را نیز به خدمت گرفته و در متن خود دارد.

سینما که دیگر نیاز هر شهری است ولی در شهرستان 700 هزار نفری بهارستان در خواب به سر می برد و مسئولین برای هنر 7 شهر خود چه کاری انجام داده اند؟

آن هم در شهرستانی که سرانه ورزشی آن بسیار پایین،فرهنگ سرایی هم در این شهرستان به شکل عمده فعالیتی ندارد، تراکم جمعیت آن بسیار بالا تا حدی که پر تراکم ترین شهر ایران در این شهرستان قرار دارد و با مردمی از قشر کارگر جامعه، که نشان دهنده این است که مردم اینجا شاید بیشتر از هرجا به این هنر احتیاج دارند.

برخی از ده ها وعده مسئولین؛

خبر زیر در سال 92/11/7 توسط روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران انتشار یافته بود:

"به گزارش واحد روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان ،برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران- ضمن دیدار با فرماندار شهرستان به بیان پاره ای از مسائل و مشکلات فرهنگی هنری شهرستان از جمله کمبود مراکز فرهنگی هنری با توجه به جمعیت قابل توجه شهرستان ، ساماندهی فرهنگسراهای موجود، حمایت همه جانبه از اهل قلم و هنرمندان و کمبود نیروی انسانی کافی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت ارائه خدمات فرهنگی هنری بیشتر پرداخت.

شایان ذکر است هدف اصلی حضور دکتر ضرغامی در شهرستان ، بررسی پروژه ناتمام سینمای نسیم شهر بوده که طی بازدید وی به همراه مسئولین شهرستان از مرکز مذکور و براساس صحبت های آقای دبیریمسئول پروژه سینمای نسیم شهر با حجت الاسلام والمسلمین پرویز قلی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مقرر گردید سینما تا اوایل سال ٩٣ به بهره برداری برسد .”

مجری ساخت سالن سینما در بهارستان در بهمن سال 1392 در مصاحبه ای اعلام کرد: از سال ۸۲ رسما پروژه ساخت سالن سینما را در این شهر آغاز کردم که طی چندین سال گذشته، فراز و نشیب های خاصی در مسیر داشتم ولی همه سختی ها را بخاطر رفاه شهروندان تحمل کردم تا چنین پروژه های به نتیجه برسد.

دویران با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه سینما در بهارستان افزود: با توجه به شناخت کافی از محرومیت موجود در خصوص مراکز تفریحی و فرهنگی منطقه، اقدام به ساخت این مجموعه کردم.

البته نماینده مجلس نیز از این قول ها داده بود که زودتر سینما به بهره برداری می رسد:

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در خصوص سینما شهر نسیم شهر در تاریخ 23 شهریور 93گفت، وجود سینما در هر منطقه ای را به عنوان ویترین فرهنگی هر شهر و نیاز جامعه کنونی که می تواند مورد استفاده جوانان و علاقمندان قرار گیرد، دانست و اعلام کرد: متاسفانه در گذشته مسئولینی که برای اختصاص اعتبارات شهرستانها تصمیم گیری می کردند، میزان جمعیت ملاک نبود و صرفا به یدک کشیدن عنوان شهرستان در نظر بوده که بسیار غیرکارشناسی بود.

و اکنون در پاییز سال 94 هنوز هم مردم بهارستان در انتظار آمدن سینما به این شهرستان هستند.

چه کسی پاسخ گو است؟

چرا مسئولین شهرستان بهارستان به این مسئله رسیدگی نمی کنند؟

یعنی مسئولین اطلاعی ندارند؟؟

بهارستانه این موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

سینما بهارستان به زودی

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، تاریخ انتشار 16 آذر 94، کد مطلب: 33076: www.baharestaneh

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین