پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه ضمن اشاره به فعالیت های عمرانی و خدماتی صورت گرفته در شهر جدید اندیشه، در خصوص میزان تعامل این مجموعه با دیگر دستگاههای مدیریتی شهر گفت: نگاه ما از همان ابتدا ایجاد تعامل بوده است و در این جهت نیز حرکت کرده ایم. چون اعتقاد داریم هیچ پیشرفتی جز در سایه تعامل رخ نخواهد داد.

شعار سال: دکتر آئینی در ادامه گفت: همواره نگاهمان تعامل با مجموعه مدیریت شهری در قالب شهرداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان بوده است و از آنچا که این مجموعه به عنوان بنیانگذار شهر تلقی می شود، دوست دارد فرزندی بالنده تر داشته باشد که خوشبختانه این مهم در دولت تدبیر و امید نقش بیشتری پیدا کرده و سیاست بر تعاملی بیش از پیش است. یعنی تا هر میزان که می شود باید به دیگر دستگاه های شهر یاری و کمک رساند.

دکتر آئینی تصریح کرد: اوج این تفاهم و همکاری بین شرکت عمران و مجموعه شهرداری را می توان در تفاهم نامه مشارکتی ۵۰ میلیارد تومانی بین این دومجموعه دانست که یک حرکت دوسویه است و توافقات خوبی هم در همین تفاهمات صورت گرفته است. لازم به ذکر است که این عزیزان هم هرمیزان که در توان داشته اند در خصوص مسکن مهر انجام داده و کمک کرده اند. بطوریکه امروز علیرغم سکوت خبری که داشته ایم، از ۳۱۰۰ واحد مسکن مهر، قریب به ۲۳۷۶ واحد آن تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار دارد و بدون هیچ مشکلی در آن سکونت دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در ادامه به وضعیت مسکن مهر در این شهر اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است که مجموعه های مسکن مهر در اندیشه در ردیف بهترین های کشوری از نظر کیفی هستند و امروز از مجموع ۱۳ پروژه مسکن مهر در اندیشه ۱۱ پروژه به اتمام رسیده و فقط ۲ پروژه دیگر باقی مانده که آنها هم در مراحل پایانی قرار دارند.

آئینی تصریح کرد: پروزه ۲۸۸ واحدی مسکن مهر معروف به پروژه اقدم بنا به مشکلاتی که در دولت محترم قبل رخ داد، متاسفانه در همان پیشرفت ۲۰ درصدی متوقف مانده بود و با رایزنی و پیگیری های شبانه روزی، امروز پیشرفت ۹۵ درصدی حاصل شده است و به امید خدا در تیرماه جاری نیز تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه افزود: پروژه ۴۳۲ واحدی خاتم الاوصیا هم از پروژه های مسکن مهر بر زمین مانده در اندیشه است که بصورت ۵۰ درصد مسکن مهر و ۵۰ درصد هم در مالکیت خودشان پایه گذاری شده است و این پروژه نیز به دلایل مشکلات درون سازمانی قرارگاه خاتم الاوصیا در همان پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی متوقف شده بود. اما امروز حاصل پیگیری های متعدد و حضور در جلسات مشترک با آن مجموعه، خوشبختانه این پیشرفت به ۸۵ درصد رسیده است و اگر مسئولین خاتم الاوصیا کمی همت بیشتری داشته باشند، قطعا تا شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید. علی ایحال در صورت عدم تلاش بیشتر این شرکت هم موضوع مسکن مهر در شهر جدید اندیشه تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید که ما از مسئولین خاتم الاوصیا درخواست داریم با تکملی پروژه مسکن مهر که در تعهد ایشان است، نام خوشی از خود نزد شهروندان اندیشه به یادگار بگذارند.

آئینی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث درخواست افزایش وجه مجموعه خاتم الاوصیا از متقاضیان مسکن مهر نیز گفت: متاسفانه این دیدگاه در این عزیزان وجود دارد و امروز مطالبه بیشتری از متقاضیان دارند. مدیران مجموعه خاتم الاوصیا اعتقاد دارد که با مبالغ دریافت شده هرگز برای ایشان مقرون به صرفه نیست که واحدها را تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار دهند. اما ما تا به امروز با این درخواست مخالفت کرده و متذکر شده ایم همانگونه که دیگر مجریان مسکن مهر در اندیشه توانستند با همان مبالغ دریافتی پروژه را تکمیل و واگذار کنند، حاتم اولاوصیا نیز خواهد توانست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در خصوص پروژه حاشیه بازار ایرانی اسلامی گفت: ما در ابتدای فعالیت دو سال و اندی خود در شهر جدید اندیشه ۲ اولویت و ماموریت را برای خود تعریف کردیم که یکی از آنها تکمیل پروژه مشارکتی بازار ایرانی اسلامی علیرغم مشکلات فراوان بود که به شکر خدا این مهم صورت پذیرفت و این پروژه ۱۲۳ هزار متری آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

پروژه بعدی نیز مربوط به مسکن مهر است که تا اینجا به تعهدات خود عمل کرده ایم و در صورت راه اندازی تک پروژه باقی مانده که از در تعهدات قرارگاه خاتم الاوصیا است، به این وعده نیز جامه عمل پوشانده ایم. اما در نظر است طرح مرکز شهر به مساحت ۵۰ هکتار که از محدوده شهدای گمنام آغاز و تا میدان خلیج فارس ادامه خواهد داشت را به اجرا برسانیم. این طرح که در حال حاضر مراحل پایانی مربوط به ماده ۵ را می گذراند، بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

آئینی افزود: در این طرح اجرای ۲ کیلومتر طول فضای سبز را خواهیم داشت که در کنار آن مجموعه هایی از قبیل باغ ایرانی، خانه ایرانی، پارک پدافند غیر عامل، موزه دفاع مقدس، حوزه علمیه، مجموعه های فرهنگی، سینمایی، درمانی و همچنین دانشگاهی را خواهیم داشت که قطعا با احداث این مجموعه، علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، شاهد رونق بازار ایرانی اسلامی نیز خواهیم بود.

این مسئول به پروژه راه سبز اشاره داشت و گفت: پروژه راه سبز که در حقیقت پوشش کانال فردیس خواهد بود، از منطقه فردیس آغاز شده و از شهر اندیشه نیز خارج خواهد شد. این پروژه به طول تقریبی ۳ و نیم کیلومتر مسیر پیاده روی و همچنین ۱۲ و نیم کیلومتر مساحت دارد.

در اجرای این پروژه با شهرداری تفاهم کرده ایم که سهم شرکت عمران در اجرا را نیز شهرداری بر عهده بگیرد و در عوض در مباحث تامین منابع (همان ۵۰ میلیارد تفاهم نامه) جبران نماییم.

لازم به ذکر است که پروژه راه سبز ۳ و نیم کیلومتری از فضایی بسیار روح بخش تشکیل خواهد شد تا شهروندان بتوانند مسیری با این طول را به پیاده روی، دوچرخه سواری و همچنین استفاده از فضاهایی که در خصوص آب روان در کانال برای آن در نظر گرفته خواهد شد، بهره مند گردند.

مدیرعامل شرکت عمران اندیشه همچنین افزود، برای هرچه بهتر اجرا کردن این پروژه، فراخوانی صورت پذیرفته است تا در قالب برگزاری مسابقه به بهترین ایده و طرح هدایایی نیز اختصاص یابد یعنی ما به دنبال آن هستیم تا بهترین طرح را با شرایط موجود در آن منطقه به اجر درآوریم.

آئینی در بخش پایانی صحبت های خود مجددا به بازار ایرانی اسلانمی اشاره کرد و گفت: ما قصد برگشت به گذشته را نداریم که چرا این پروژه مهم در این موقعیت جغرافیایی اجرا شده است. چه بسا می شد قبل از اختصاص این منطقه به احداث بازاری با این وسعت، مطالعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بر روی آن انجام شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که اندیشه یک شهر مقصدی است نه عبوری، لذا رونق این مجموعه به زمان نیاز دارد و اگر چنین فضایی در حواشی جاده مخصوص کرج اجرا می شد حتما با رونق و استقبال بیشتری روبرو بود.

علی ایحال این مجموعه آنهم در بهترین شکل تکمیل و به پایان رسیده است که از نظر شهرسازی نمره قبولی دارد اما نیاز است تا هر چه سریع تر رونق گرفته و پایگاهی برای حضور و تهیه مایحتاج شهروندان اندیشه و شهرهای اطراف باشد و حتی نیاز است کمی پا را فراتر گذارده و این طرح را کشوری بینینم یعنی میبایست بازار ایرانی اسلامی اندیشه را به تمام نقاط کشور شناسانده شود. این پروژه، نقش جهان اصفهان نیست، باغ فین کاشان هم نیست اما تلفیقی از تمام آنهاست و مردم میتوانند با حضور در این مجموعه همه امتیازات آن مجموعه ها برای ایشان تلاقی می شود. و این میسر نخواهد شد مگر با حضور خود مالکان در مجموعه که می توانند با راه اندازی مجموعه های تجاری خود، علاوه بر رونق بخشیدن به بازار، کسب درآمد نیز داشته باشند. هر چند در شرایط فعلی نیز هستند کسبه ای که در همین مدت کوتاه آنچنان درآمد زایی داشته اند که ملک تجاری همسایه خود را نیز خریداری کرده اند.

از مالکین دعوت می شود تا با حضور خود در بازار به رونق بخشی آن کمک کنند ضمنا این مجموعه نیز آمادگی دارد برنامه های تبلیغاتی متنوعی برای حمایت از این عزیزان تعبیه نماید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی افروز نیوز، تاریخ انتشار 30 خرداد 95، کد مطلب:: www.afroznews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین