پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
با راه‌اندازی خط اعتباری شماره سه به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، ضریب مکانیزاسیون به ۱٫۵ اسب بخار در هر هکتار می‌رسد.
شعار سال:

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از راه‌اندازی رسمی خط اعتباری شماره سه خبر داد و گفت: برای سومین بار پیاپی، وعده مکانیزاسیون کشاورزی به کرسی نشست و مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال طی ابلاغیه شماره ۴۲/۴۰۲/۳۲۱ مورخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۴ از سوی اداره‌کل اعتبارات بانک کشاورزی به کلیه شعب استانی این بانک در سراسر کشور ابلاغ شد.

کامبیز عباسی افزود: این خط اعتباری ابتکاری نوین از اقدامات دولت تدبیر و وزیری عمل‌گرا در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی است و با حمایت‌های جدی مدیرعامل بانک کشاورزی و سایر دست‌اندرکاران عملیاتی شد که موجبات تحقق اهداف طرح جامع مکانیزاسیون را فراهم خواهد کرد و باعث ارتقاء ضریب و درجه مکانیزاسیون در فرایند تولید محصولات زراعی، باغی، دام و طیور، آبزی‌پروری و حتی جنگل و مرتع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه مذکور در زمان عملیات برداشت غلات کشور و همچنین عملیات سم‌پاشی علیه آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز اولویت پرداخت در زمان ممکن با ماشین‌های برداشت غلات و سم‌پاش‌ها است.

عباسی ادامه داد: این خط با اولویت‌هایی نظیر ارتقاء کمی و کیفی ناوگان نیرومحرکه کشور در حوزه باغبانی، انواع ماشین‌های کاشت مجهز به کودکار، سم‌پاش‌های بوم‌دار نوین، توربینی – زراعی و توربینی – باغی، ماشین‌های زراعی به‌ویژه هرس‌کنندگان و برداشت‌کنندگان در باغ‌های میوه، ماشین‌های حوزه شیلات و آبزی‌پروری نظیر انواع ماشین‌های هواده و اکسیژن‌ساز و همچنین تجهیزات امور دامداری و دامپروری به ظرفیت ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: با توجه به جذب کامل خط اعتباری شماره یک و دو و آشنایی کامل کشاورزان با فرآیند و برنامه‌های حوزه مکانیزاسیون، تقاضاهای متعددی در بانک‌های کشاورزی سراسر کشور آماده برداشت تسهیلات است که مطابق اولویت‌ها انجام می‌شود.

۰٫۱۲ درصد ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ارتقاء می‌یابد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی یادآور شد: با جذب کامل خط اعتباری شماره سه، بیش از ۰٫۱۲ ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ارتقاء می‌یابد و پس از سال‌ها انتظار، به ضریب ۱٫۵ اسب بخار در هر هکتار عرصه، مزرعه و باغ کشور خواهد رسید.

عباسی تأکید کرد: به‌طور قطع افزایش عملکرد در واحد سطح با انجام به‌موقع عملیات فوق و ارتقاء درجه مکانیزاسیون اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: خطوط اعتباری مکانیزاسیون که منجر به افزایش ضریب مکانیزاسیون شود، باعث می‌شود به تحقق اهداف مکانیزاسیون دست پیدا کنیم.

عباسی همچنین از همکاری مدیرعامل بانک کشاورزی، تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی، مشاور عالی وزیر، معاونان وزیر در حوزه زراعت، برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و تمامی دست‌اندرکاران تشکر ویژه کرد.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تحلیلی خبری عیار ، تاریخ انتشار خبر 16 اردیبهشت 1394، کدمطلب: 122526  www.ayaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین