پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
گرچه بارها باغداران و کشاورزان تویسرکانی از نبود صنایع تبدیلی گله مند بوده اند و مسئولان حتی با شنیدن صدای آنان تاکنون اقدام قابل توجه و محسوسی انجام نداده اند، اما امیدوارند که به زودی مسئولان به وعده های خود در این باره عمل کنند تا رکود حاصل بر بازار محصولات کشاورزی تویسرکان از بین برود.
شعار سال:

به نقل ازرودآور، شهرستان تویسرکان از نظر محصولات باغی و کشاورزی از تنوع بسیاری برخوردار است، باغات میوه این شهرستان همچون سیب، آلو، زردآلو و حتی هلو و به ویژه محصولات دیگری از جمله گردو و بادام در استان خودنمایی می کنند.

اما نبود صنایع تبدیلی و کم توجهی مسئولان برای ارائه راهکارهای مناسب در راستای ایجاد صنایع جانبی و تبدیلی حاصل دست رنج کشاورزان و باغداران را به نوعی با عرضه محصولات با قیمت های پایین به باد می دهد.

محصولاتی که اگر صنایع تبدیلی در کنار آن ها باشد شاید رکود اقتصادی حاکم بر بازار شهرستان را از بین ببرد و مانعی بر سر راه مهاجرات جوانان بیکار به دیار غربت باشد.

یکی از محصولات ارزشمند تویسرکان گردوی این شهر است که از نظر مرغوبیت بهترین نوع گردوی کشور محسوب می شود، اما همین گردو اگر جان سالم از سرمای بهاره به در ببرد، سودی چندان هم برای صاحبانش ندارد، سابق بر این تعاونی گردوکاران به گفته خود باغداران برای پیشبرد و توسعه محصول گردوی تویسرکان پیش قدم نمی شد گاهاً گردوکاران از این تعاونی برای دریافت کود و موارد پیش پا افتاده بهره مند می شدند.

اما به تازگی شنیدم که پس از کش و قوس های فراوان مجمع عمومی تعاونی گردوکاران تویسرکان در نمازخانه جهاد کشاورزی برگزار شد و با کنار رفتن هیئت مدیره قبلی، هیئت مدیره ای جدید کار خود را آغاز کرده است که گفته می شود نیروهای جوان باغدار در این هیئت مدیره جدید فعالیت دارند.

با توجه به اینکه دولت از کمبود بودجه حرف ها به میان آورده است، شاید وجود بخش خصوصی بتواند چاره ای بهتر برای مشکلات گردوکاران به نحو گسترده تری بیاندیشید، تا شاهد رشد بهره وری این محصول مهم در تویسرکان باشیم.

و اما این روزها در بسیاری از روستاها و حتی خانه های تویسرکانی ها، هستند مردمی که در شب های بلند اواخر پاییز و اوایل زمستان به گردو شکستن مشغول می شوند، تا شاید با فروش مغزگردوها، درآمدی برای خود و خانواده یشان به دست آورند و این گونه معیشتشان را تأمین کنند.

سوری که از اهالی روستای نجفیه است در این باره به خبرنگار رودآور می گوید: زنان و مردان روستای ما این روزها گردوهای جمع آوری شده باغ خود را یکی یکی می شکنند و امیدوارند تا با فروش آن بتوانند زندگی خانواده یشان را بچرخانند.

وی تصریح کرد: اگر صنایع تبدیلی در تویسرکان بود، بی تردید باغداران از برداشت محصولات خود سود مناسبتری نصیبشان می شد و اوضاع زندگیشان هم بهتر.

«مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان درباره مشکلات موجود بر سر راه محصولات کشاورزی و باغی به دلیل نبود صنایع تبدیلی در این شهرستان می گوید: از آنجا که شهرستان تویسرکان از نظر دسترسی به بازار روز نسبت به دیگر شهرها ضعیف تر است، وجود صنایع تبدیلی می تواند به نفع مردم باشد.

وی اظهار کرد: در این شهرستان محصولات ارزشمندی در زمینه کشاورزی وجود دارد که با اندک توجهی برای ایجاد صنایع تبدیلی، کشاورزان از فروش محصولات خود به قیمت های پایین متضرر نمی شوند و بلکه سود مناسبی هم به دست می آورند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان ابراز امیدواری کرد: که بخش خصوصی برای ارتقاء اقتصاد تویسرکان بیش از پیش قدم بگذارد تا خلاء های کمبود بودجه ای از سوی دولت برطرف شود.

به گزارش رودآور، گرچه بارها باغداران و کشاورزان تویسرکانی از نبود صنایع تبدیلی گله مند بوده اند و مسئولان حتی با شنیدن صدای آنان تاکنون اقدام قابل توجه و محسوسی انجام نداده اند، اما امیدوارند که به زودی مسئولان به وعده های خود در این باره عمل کنند تا رکود حاصل بر بازار محصولات کشاورزی تویسرکان از بین برود.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تحلیلی خبری نافع ، تاریخ انتشار خبر 28 آذر 1395، کدمطلب:24038  www.nafee.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین