پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به اخبار واردات برنج پلاستیکی در بازار ایران گفت: مردم به این شایعات توجه نکنند و با توجه به نشان سازمان غذا و دارو و برچسب اصالت، از فرآورده‌های غذایی موجود در بازار استفاده کنند.
شعار سال:


سمیره صباح، معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو افزود: متأسفانه سرعت انتشار شایعه در کشور ما بسیار بالاست و درمان این مشکل نیز راهکارهای دراز مدت و متخصصانه می‌طلبد.

وی ادامه داد: هر از چند گاهی موضوعی جدید آن هم با محوریت غذا که به عنوان نیاز اولیه و ضروری مردم محسوب می‌شود برای مردم دغدغه ایجاد می‌کند و اصلا زیبنده کشور ما نیست و باید برای آن راه حل اساسی اندیشید.

وی بیان کرد: اخیرا صحبت‌هایی مربوط به واردات نوعی برنج مصنوعی تحت عنوان برنج پلاستیکی به کشور مطرح شده که ظاهرا هم منسوب به کشور چین است؛ فارغ از چیستی و هستی این موضوع با صراحت اعلام می‌کنیم که نظارت بر این محصولات از نظر اینکه سلامت مردم را تهدید نکند، برعهده سازمان غذا و داروست، لذا بر اساس برنامه‌های مدون تا کنون از عهده این مهم به شایستگی بر آمده‌ایم.

صباح توضیح داد: این سازمان در زمینه برنج چه ایرانی و چه خارجی برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است، به طور مثال در زمینه برنج وارداتی از اول فروردین ماه 93 اجرای طرح ردیابی و کدگذاری برنج از کشور مبدا با توجه به انجام ثبت منبع و محصول الزامی شد.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: به محموله‌های فاقد برچسب گذاری مناسب شامل کد واحد بسته بندی کننده ثبت منبع شده، محصول ثبت شده، کشور مبدا، وارد کننده، نوع برنج، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، اجازه ورود به کشور داده نشد.

وی اضافه کرد: همچنین از اول فروردین ماه همان سال علاوه بر بازرسی و انجام آزمون‌های کنترل سلامت و کیفیت بر روی هر محموله وارداتی، این محموله‌ها مشمول ثبت منبع و محصول شدند و فقط محموله‌هایی اجازه ورود به کشور را یافتند که محصول خود را از مزارعی درکشور مبدا تامین کنند که حداقل آلاینده‌ها در خاک آن مناطق وجود داشته باشد و در واحدهای فر‌آوری و بسته بندی مناسب از نظر بهداشتی تولید شده باشند.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: درباره برنج داخل کشور نیز به منظور امکان ردیابی در سطح عرضه، واحدهای بسته بندی برنج در داخل کشور نیز از ابتدای مهر ماه امسال مشمول اخذ پروانه ساخت یا شناسه نظارت کارگاهی شده و مقرر شد واحدهای بسته بندی برنج حداکثر تا آن تاریخ نسبت به تامین شرایط لازم بهداشتی و اخذ پروانه ساخت یا شناسه نظارت کارگاهی اقدام کرده و شماره پروانه تولید و الزامات برچسب گذاری را مطابق ضوابط سازمان غذا و دارو روی بسته بندی درج کنند.

وی گفت: از مردم می‌‌خواهیم به شایعات توجهی نکنند و با توجه به نشان سازمان غذا و دارو و برچسب اصالت از فرآورده‌های غذایی دلخواه استفاده کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 5 دی 1395، کدمطلب: 171194 www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
به حق چیزهای نشنیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین