پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
بخشدار بخش قره‌چای خنداب گفت: نزدیک به دو سال است که بخشی از محور خنداب زیرسازی شده اما زیر بار ترافیک نرفته و به همین علت مردم شهرستان ناراضی‌اند و خواستار تعریض ۱۱ کیلومتر باقی مانده هستند.

شعار سال:


سید محسن میرزایی بخشدار بخش قره‌چای خنداب در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تعریض ۱۱ کیلومتر جاده خنداب و ارتقاء جاده روستایی به شریانی گفت: با توجه به سفر اخیر استاندار مرکزی به شهرستان خنداب و دستور و تاکید وی به مدیر کل راه و شهرسازی استان مبنی بر پیگیری و اجرایی کردن ۱۱ کیلومتر باقی مانده تعریض جاده خنداب تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نشده است.


*نارضایتی مردم از عدم تعریض جاده و بروز تصادفات جرحی در خنداب

میرزایی با بیان این که پیگیر هستم تا این کار عملیاتی شود اظهار کرد: نزدیک به ۲ سال است که بخشی از محور خنداب زیرسازی شده اما زیر بار ترافیک نرفته و به همین علت مردم شهرستان ناراضی‌اند و شوراها و دهیاران بخش قره‌چای به بخشداری مراجعه می کنند و خواستار تعریض ۱۱ کیلومتر باقی مانده هستند.

وی افزود: با توجه به دستور استاندار به مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان مبنی بر آغاز پروژه تعریض جاده خنداب، درخواست هایی از اداره راه استان داشتم که تاکنون جوابیه و نامه‌ای در این خصوص به بخشداری قره‌چای ارسال نشده است.

*کیفیت نامطلوب آسفالت موجود در این محور
بخشدار بخش قره‌چای گفت: یکی از معضلات بخش قره‌چای جاده نامناسب و مسیر تعریض نشده جاده خنداب به اراک است که روزانه شاهد تصادفات جرحی و منجر به فوت هستیم، جاده خنداب از ابتدای جاورسیان تا روستای سناورد به حدی خراب شده که قابل تردد نیست و با جاده شوسه تفاوت چندانی ندارد.

*عبور خودروهای سنگین باربری و تخریب جاده خنداب
میرازیی متذکر شد: با توجه به این که محور خنداب، اصلی نیست و جاده اصلی روستایی شناخته می شود، شاهد تردد خودروهای باربری سنگین در این جاده هستیم که با توجه به پیگیری هایی که از طریق پایانه بابری استان داشتیم، آنها نباید از این مسیر عبور کنند و برای عبور باید مجوز داشته باشند.

بخشدار بخش قره‌چای با تاکید بر این موضوع که جاده خنداب، جاده اصلی روستایی است و برای عدم عبور وسایل نقلیه کشاورزی بایستی سطح جاده ارتقاء پیدا کند گفت: شب ها برخی از خودروهای کشاورزی بدون چراغ در این مسیر حرکت می کنند که همین امر موجب بروز تصادفات جبران ناپذیر می شود، در روزهای اخیر شاهد یکی از این اتفاقات ناگوار در جاده ملایر بودیم که برخورد وانت نیسان با تراکتور موجب فوت ۲ نفر از شهروندان خندابی شد.

*عبور شبانه تراکتورهای کشاروزی بدون چراغ در جاده خنداب
وی با اشاره به این که جاده خنداب، جاده اصلی روستایی است و حق با کشاورزان است گفت: اگر قرار باشد تراکتورها در این مسیر عبور نکنند بایستی جاده ارتقاء پیدا کند، کشاورزان به خاطر فقدان اطلاعات و نبود جاده ثانویه مجبور است برای رفتن به مزرعه از جاده اصلی عبور می کنند.

*ارتقاء جاده اصلی روستایی خنداب به شریانی
میرزایی متذکر شد: ارتقاء جاده به تردد خودروها و حجم ترافیکی در یک پیک زمانی و نزدیکی دو شهرستان مهمبه یکدیگر بستگی دارد که جاده خنداب، کمیجان را به شازند و خنداب را به اراک وصل کرده و یک جاده بین شهرستانی است، تعریض جاده، آغاز ارتقاء سطح جاده روستایی به شریانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تاکنون تعریض جاده انجام نشده به علت ضعف اداری در شهرستان خنداب است،

با توجه به این که حمید غیاثی فرماندار شهرستان خنداب چندین بار تعریض جاده را از اولویت های فرمانداری اعلام کرده اما متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

غیاثی در اردیبهشت ماه ۹۵ در جلسه‌ای که با حضور استاندار مرکزی در فرمانداری برگزار شد گفته بود: اقدامات اولیه تعریض جاده انجام شده و تا ۲ هفته دیگر تعریض جاده آغاز خواهد شد که اکنون نزدیک به پانزده روز از آن جلسه می گذرد و تغییر خاصی در جاده مشاهده نمی شود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی دیار آفتاب، تاریخ انتشار ۲۰ اردیبهشت 1395، کد مطلب:4511 : www.diyareaftab.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
وضعیت جاده ها و خیابان های همدان بسیار وخیم می باشد هروزه شاهد بالا رفتن امار تصادفات در این مناطق هستیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین