پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز پس از گذشت 10 سال از تصویب طرح کاهش آلودگی هوا همچنان واحد آندسازی به خیرآباد منتقل نشده است، گفت: در نوسازی واحدهای فرسوده نیز خلف وعده شده است.

شعار سال: علی اکبر کریمی ظهر امروز در نشست اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک با بیان اینکه بیان مسائل و مشکلات زیست محیطی برای نابود کردن صنعت نیست، اظهار کرد: موضوع آن است که پس از گذشت 10 سال از تصویب طرح کاهش آلودگی هوا همچنان واحد آندسازی به خیرآباد منتقل نشده و خلف وعده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: واحدهای فرسوده موجود در این شرکت نیز باید نوسازی شود که قطعا این قضیه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مدیریت قبل محیط زیست، ادعایی مبنی بر اینکه آلومینیوم آلاینده نیست عنوان شد که این ادعایی گزاف بود و بایت آن مبالغ هنگفتی به وکیل مدافع ایرالکو پرداخت شد و دست‌هایی پشت پرده این قضیه وجود داشت.

کریمی با تاکید بر اینکه در اصل 50 قانون اساسی تصویب شده که تمامی فعالیت‌های اقتصادی که با آلودگی محیط زیست و تخریب محیط زیست همراه باشند، ممنوع است، افزود: این اصل قانون اساسی بیان کننده عزم مجموعه نظام در زمینه کاهش آلودگی هوا و حفاظت محیط زیست است.

وی تصریح کرد: توسعه پایدار با توجه به محیط زیست به عنوان یک اصل غیرقابل انکار باید مورد توجه قرار گیرد، به شرط آنکه این توسعه مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نکند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه نباید به گونه‌ای باشد که به منابع موجود در استان برای نسل‌های حاضر و آینده خدشه ایجاد کند، ما حق نداریم منابع را پیش‌خور کرده و به نسل‌های آینده خیانت کنیم.

کریمی اظهار کرد: بر اساس قانون پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها آلاینده‌های دایمی هستند و امکان پایش زیست محیطی آنها وجود ندارد، واحدهای صنعتی که برای محیط زیست آلایندگی دارند، باید از رده خارج شوند و یا سهم آلایندگی خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: پتروشیمی شازند باید درصدی از منابع خود را به عوارض آلایندگی اختصاص دهد و این اقدام روند فعالیت این صنعت را مختل نخواهد کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد هزار هکتار فضای سبز که یکی از مصوبات کاهش آلودگی هوا بوده در استان اجرایی نشده، همچنین در کنار شهر اراک چند صد هکتار فضای سبز نیز در حال از بین رفتن و نابودی است که تنها دلیل این مسئله وجود صنایع آلاینده در اطراف این فضاها است.

کریمی با اظهار تاسف از اینکه تاکنون یک دستگاه اتوبوس هم برای استان خریداری نشده، خاطرنشان کرد کرد: این در حالی است که ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است و محروم کردن مردم از حق طبیعی خود که محیط زیست سالم است، منصفانه نیست.

وی بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه شهید بهشتی این مسئله که بادهای غالب منطقه از سمت شازند و منطقه پالایشگاه و پتروشیمی آلاینده‌ها را وارد شهر اراک می‌کنند، اثبات شده و طبق این مطالعه 86 درصد آلودگی این صنایع به اراک وارد می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 15 شهریور 95، کد مطلب: 8544049: www.porsyar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین