پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به راهیابی شش اثر دانش‌آموزان زنجانی به مرحله کشوری جشنواره جوان خوازمی گفت: اثر دانش‌آموز زنجانی با عنوان "پنجره اضطراری" به ثبت اختراع رسید.

شعار سال: محمود شهبازی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره جوان خوارزمی در مرحله مدرسه‌ای و منطقه‌ای برگزار شد که از آن 25 اثر به مرحله استانی راه یافت و 20 اثر قابل داوری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شش اثر با کسب امتیاز لازم در مرحله کشوری حضور یافت، ابراز کرد: چهار طرح که ایده‌آل بودند به دفاع طراح ارجاع داده شد و مرحله پایانی آن در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان به کسب امتیازات کافی توسط دو طرح جشنواره جوان خوارزمی در موضوعات شیمی و معماری عمران اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها به مرحله پایانی رسیدند و توسط وزارت علوم مورد داوری قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: یک طرح دانش‌آموز زنجانی با عنوان " پنجره اضطراری ساختمان" در زمینه معماری عمران پس از داوری‌های بسیار سخت رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد و جوایز برندگان با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم در هتل المپیک اهدا شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: "پنجره اضراری ساختمان" به مرحله ثبت اختراع رسید و دانش‌آموز سازنده این پنجره امتیازات لازم را کسب کرد و جوایز مربوطه به وی اهدا شد.

وی بیان کرد: دستگاه جوشکاری با آب و نمک نیز در زمینه شیمی به جشنواره جوان خوارزمی ارسال شده بود که تا مرحله کشوری پیش رفت و جزو طرح‌های برگزیده قرار گرفت اما موفق به کسب رتبه نشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان جشنواره جوان خوازمی را یکی از جشنواره‌های دوره دوم متوسطه عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش در 16 زمینه علمی می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوره اول متوسطه جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار می‌شود، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی، مسابقات علمی- عملی و علمی ـ کاربردی نیز مختص شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش است.

شهبازی شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر حوزه پژوهش، ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانش‌آموزان، توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری و کابردی کردن نتایج تحقیقات دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری جشنواره جوان خوارزمی برشمرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 9 دی 95، کد مطلب: 1281754: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین