پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برنامه کنترل کشوری ایدز در استان کرمان به تقویت بیشتری نیاز دارد.

شعار سال:


دکتر"شفیعی" عصرروز چهارشنبه 15 دیماه در نشست شورای سلامت که در محل استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز اپیدمی اچ آی وی در سال 76-77 افزایش ابتالا به آن را شاهد هستیم.

وی افزود: تا پایان سال 93، 30 هزار نفر افراد مبتلا شناسایی شدند که 15 درصد زن بودند و در سال 94 نیز 1500 مورد مبتلای جدید به آمار ایدز افزوده شده است که از این میزان 36 درصد زن و 66 درصد مرد هستند، از سال 81 تا 94 نیز سال به سال روند شناسایی زنان افزایش یافته است.

شفیعی با اشاره به راه‌های انتقال ویروس اچ آی وی بیان کرد: قبل از سال 94، 68 درصد ابتلا از طریق اعتیاد تزریقی، 17 درصد جنسی و یک درصد مادر به کودک بوده است که در سال 94 اعتیاد تزریقی به 38 درصد، جنسی به 42 و مادر به کودک به چهار درصد رسیده که این آمارها نشان می دهد روند ابتلا به ایدز در استان از تزریق به جنسی تغییر یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور 75 هزار نفر آلوده به ایدز هستند و از این تعداد تنها 34 هزار نفر شناسایی شده اند و مابقی منتقل کننده هستند که این امر نگران کننده است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه باید کمیته‌های نظارت بر برنامه ایدز در استان ‌ها تشکیل شوند، افزود: میزان انتقال اچ آی وی از مادر به کودک در کرمان بالا بوده است که این امر نشان می‌دهد ابتلای زنان به ایدز بالاست.

وی خاطرنشان کرد: برنامه کنترل کشوری ایدز در استان کرمان به تقویت بیشتری نیاز دارد و باید برنامه‌ای فراتر از برنامه کشوری داشته باشیم، بنابراین طرح کرمان شهر دوستدار برنامه‌های پیشگیری از ایدز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهیه شده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 16 دی 1395، کد مطلب:95101610077 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین