پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 07
کد خبر: ۴۵۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
رئیس کمیسیون آموزش مجلس از پیگیری موضوع سند ملی آموزش ۲۰۳۰ در این کمیسیون خبر داد و گفت: برخی از منافع ملی و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران با این سند همخوانی ندارد.

شعارسال: محمد مهدی زاهدی درباره امضاء سند ملی آموزش ۲۰۳۰ گفت: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه برخی از منافع ملی و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران با این سند ۲۰۳۰ همخوانی ندارد برای همین ما از امضاء این سند تعجب کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: مشکل عمده ما جریان نفوذی است که توسط این ها می خواهد اتفاق رخ دهد، در تبادل اطلاعاتی که الزام می کنند ما اطلاعات خود را به آنها بدهیم، ما مشکل داریم.

زاهدی افزود: خیلی کشورها اطلاعات علمی خود را به راحتی ارایه نمی دهند همین الان برخی کشورهای اروپایی حتی مجلات ما را چاپ نمی کنند و مقالات محرمانه خود را به ما نمی دهند بعد چگونه ما اطلاعات خود را در اختیار آنها بگذاریم.

سند ملی آموزش ۲۰۳۰ اخیرا با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از محققان رونمایی شد.

وزیر علوم در بخش هایی از سخنرانی خود در این مراسم گفت: سند ملی آموزش ۲۰۳۰ مطابق با آخرین مصوبات و دستورالعمل‌های بین‌المللی است و دستور کار ۲۰۳۰ در اجلاس عالی‌رتبه سران ملل متحد در سپتامبر ۲۰۱۵ در نیویورک تصویب شد و رهبران کشورها متعهد شدند از اول ژانویه ۲۰۱۶، برنامه‌ریزی لازم را برای تحقق اهداف این دستور کار و ادغام آن‌ها در سیاست‌ها و برنامه‌های ملی انجام دهند.

وی ادامه داد: هدف فراگیری که در چارچوب عمل آموزش ۲۰۳۰ مورد تاکید قرار گرفته است، تضمین آموزش باکیفیت، برابر و فراگیر و ترویج فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه است.

فرهادی اعلام کرد: هیات دولت ما نیز به این نکته توجه داشته است و کارگروه ملی اجرای آموزش ۲۰۳۰ را با ریاست وزارت آموزش و پرورش و مشارکت ۱۸ نهاد و وزارت‌خانه دیگر تشکیل داده است که برنامه اجرائی و نظارتی تحقق کامل آموزش ۲۰۳۰ را در سطوح ملی و استانی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرائی مرتبط و هم‌سو با اهداف و برنامه‌های توسعه کشور، اسناد راهبردی توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه اهداف توسعه پایدار تهیه کند.

این کارگروه ملی موظف است گزارش پیشرفت کار و نحوه همکاری دستگاه‌های ذیربط را سالانه به هیات وزیران ارائه دهد و گزارش نهائی را به کمیسیون ملی یونسکو برای ارسال به مراجع بین‌المللی ارائه دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17دی1395، کدخبر: 3869824: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین