پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
شهردار نجف آباد گفت: شورای شهر و شهرداری نجف آباد با همکاری شهرداری اصفهان و اداره راه آهن استان مصمم به ایجاد خط راه آهن این شهرستان به اصفهان می باشد و در این راستا اقدامات اولیه انجام شده است.

شعار سال: مسعود منتظری افزود: اجرای طرح خط راه آهن حومه ای اصفهان به نجف آباد از سوی راه آهن استان اصفهان پیشنهاد و مورد استقبال شهرداری های اصفهان و نجف آباد قرار گرفته است. وی اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، نماینده نجف آباد در مجلس، سرمایه گذار و مشاور طرح از یکی از شرکت های سازنده واگن های قطارشهری و ریل باس بازدید کردند. شهردار نجف آباد با اشاره به اینکه در جریان این بازدید در نشست مشترک با مدیران ارشد این شرکت تولیدی، مشخصات فنی، قیمت، ویژگی محصولات و انتظارات خاص مدیریت شهری از واگن هایی که قرار است برای قطار حومه ای نجف آباد - اصفهان ساخته شود مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. وی تصریح کرد: پس از این بازدید، مطالعات تکمیلی و بررسی های کارشناسی برای آغاز عملیات اجرایی این طرح وارد مرحله جدیدی شد. منتظری مشارکت مستقیم بخش خصوصی و وعده مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی برای ارائه هر گونه مساعدت به اجرای این طرح را از ویژگی های منحصر بفرد این طرح بیان کرد، افزود: اجرای این طرح مورد موافقت مدیر کل راه آهن اصفهان و شهرداری اصفهان قرار گرفته و اقدامات اولیه برای اجرای آن انجام شده است. وی طول خط راه آهن اصفهان - نجف آباد را 20 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 50 درصد اعتبار مورد نیاز این خط از سوی شهرداریهای نجف آباد و اصفهان و نیم دیگر توسط اداره کل راه آهن استان تامین خواهد شد. پیش از این، مدیرکل راه آهن استان اصفهان از اجرای طرح خط راه آهن اصفهان - نجف آباد در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد راه آهن حومه ای خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح انجام شده است. حسن ماسوری روز چهارم مهر 94 افزود: این طرح به طول 20 کیلومتر از اصفهان تا نجف آباد مورد موافقت شهرداریهای دو شهر قرار گرفته است. وی افزود: 50 درصد اعتبار مورد نیاز این خط از سوی شهرداری های نجف آباد و اصفهان و نیم دیگر توسط اداره کل راه آهن استان تامین خواهد شد. مدیرکل راه آهن اصفهان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مسافران غرب اصفهان از طریق نجف آباد وارد اصفهان می شوند، اظهارکرد: راه اندازی خط راه آهن نجف آباد - اصفهان از تردد بخش اعظمی از خودروها در این مسیر جلوگیری می کند و ترافیک این مسیر را کاهش می دهد. وی با اشاره به اینکه ایجاد خط راه آهن یاد شده، آلودگی زیست محیطی در این منطقه را کاهش می دهد، افزود: اجرای این طرح افزون بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا، توجیه اقتصادی نیز دارد. شهرستان نجف آ باد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 25 مهر 94، کد مطلب: 81802342: www8.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین